Kapitel 26

8.8K 305 128
                                    

Madisons perspektiv:

Jag drar trött upp dörren till skolan. I tre veckor har jag haft vinterlov, men jag har inte gjort något. Sovit har jag gjort en hel del, men varje dag har jag varit dödstrött. Jag ligger och gråter mig till sömns och vaknar upp mitt i natten av mardrömmar. Det känns som tiden stannat upp men ändå gått i väldans fart.

Jag drar väskan tightare kring kroppen när jag går i korridoren. Blickar som dras mot mig. Deras blickar är äcklade och elaka. Vissa viskar saker om mig där jag går och låssas hosta i mitt öra och säger något elakt.

Jag når fram till mitt skåp och slår in min sifferkombination och slänger en blick över axeln bort mot Rileys skåp. Som sagt, där står han. Han tjoar med sina polare och håller på.

Jag drar tillbaka blicken till mitt skåp och tar ut mina grejor för teknik. Skåpsdörren slår jag tyst igen, för att inte skapa uppmärksamhet och traskar iväg med huvudet sänkt till marken.

-

Jag tar upp en bricka och går längs ledet. Jag plockar på mig en sallad och en proteindryck. Jag ställer de på brickan och vänder huvudet mot alla bord.

Långsamt går jag förbi bord, men stannar då jag inser att inget bord är ledigt. Min blick far upp till bordet längst in i hörnet. Där sitter Riley och Chloe plus deras gäng. Det som chockar mig mest är att Chloe sitter i Rileys knä och kysser honom med jämna mellanrum. På munnen.

Jag sväljer bort tårarna som är påväg att rinna över och tar ett djupt andetag.
Rileys blick landar på mig och den blicken var kall. Han drar Chloes ansikte mot hans och hånglar upp henne framför mina ögon.

"Stop staring slut!" Ryter någon från bordet. Jag rycker till och slår mig ner på ett bord som blev tomt precis. Jag tittar äcklat på maten. Aldrig att jag kommer få ner det. Men ändå är det en tår som envist trillar ner för min kind. Argt drar jag bort den med baksidan av min hand.

Av ingenstans hör jag hur stolen dras ut och någon sätter sig på den. För ett ögonblick trodde jag det var Riley, men när personen börjar prata inser jag snabbt att det inte är han.

"So, are you Madison?" Frågar en mycket blond kille framför mig. Han hade sandfärgat ljust hår och klargröna ögon som nästan poppade ut. Jag tittade frågande på honom. Vad menar han med det?

"Yeah, but who are you?" Undrade jag skeptiskt.

"I am Aaron. Is all of this true?" Snabbt sa han sitt namn och började snacka om något helt annat. Jag tittade oförstående på honom. Vad är sant?

"It depends on what you mean?" Sa jag och granskade honom väl. Han flinade till och och böjde sig framåt mot mig.

"Is it true that you've slept with all the boys in school and cheated on Riley?" Flinade han. Jag tittade chockat på honom. Att jag har legat med alla killar på skolan? Jag svalde bort klumpen som bildats i halsen.

"Who told you?" Jag gick rakt på sak. Han pekade bort mot Rileys bord. Jag nickade stelt och klämde ur mig ett 'ok'.

"Chloe told me a lot about you. That you were a bitch and all that." Sa han lugnt och ryckte på axlarna. Då insåg varför alla tittade snett på mig och viskade saker.

"Oh I almost forgot. Riley told everyone that you slept with all the boys. But you didn't answered my question, so is it true?" Hans nyfikna ögon sökte ögonkontakt med mina tårade ögon.

"Don't believe all gossips!" Sa jag med en sammanbiten röst. Jag reste mig snabbt upp på från stolen så stolen åkte i golvet. Det blev knäpptyst i hela matsalen. Någon kille gick fram till mig. Först trodde jag han skulle säga åt alla men sedan gjorde han det oväntade. Han smackade mitt ass och skrek ut.

"HOE!" Hela matsalen var igång och skrek samtidigt. Jag tittade hjälplöst omkring mig. Min blick landade på Riley som fortfarande hade Chloe i knät som hade anslutit sig till att skrika med. Han tittade på mig och öppnade sedan munnen och började ropa han med. Jag tittade sårat på honom medans en tår rann nerför kinden. Jag klämde mig ut från folkmassan och ut i den tomma korridoren.

Jag andades snabbt och tårarna rann nerför mina kinder igen.

Aldrig har jag blivit så förodmjukad som jag blev.

Så otroligt besviken på Riley.

KOLLA MIN BLOGG, LÄNK I PROFILEN!!❤️
Nämen hej hola god dag

Jag hatar skolan. Punkt. Längtarrr till sommarlovet för de kommer bli så fett.

Va håller ni på med då bubbisar? (Mjarå bubben de draaaar hahah)

Jag o min besti friendo fangirlar över en kille som är sketsnugger o han följer oss på insta omg

Buh bye dis tajm.

Btw skulle ni vilja ha en q & a om karaktärerna (som alla andra har)?

Kommentera så jag inte blir forever alone så bomba med frågor. <333

Bad boys never criesWhere stories live. Discover now