Kapitel 9

11.7K 274 41
                                    

Madisons perspektiv:

Lektionen skulle börja vilken sekund som helst och jag stod lutad utanför dörren och väntade. Som jag alltid gör. Jag pillade försiktigt på mina naglar som var målade med en ljusrosa, nästan genomskinlig färg. Läraren kom och öppnade och jag gick in.

Jag satt oftast i mitten i klassrummet. Ingen märkte mig då. Jag var ett mellanting och det mellantinget blev osynligt. Jag existerade knappt för de andra i klassen. Jag bara var där i klassen som en utfyllnad kan man säga.

Men som sagt blev jag mer än förvånad när en kille, som var bland de populära kom och satte sig bredvid mig. Någonting på J tror jag han heter.

Jag tittade förskräckt upp på honom. Varför satt han bredvid mig? Han flinade. Han flinade precis som Riley, men hans var på något sätt annorlunda, elakare? Jag blev nästan lite rädd för honom där han satt och bara flinade åt mig. Jag tittade mig omkring och såg att nästan alla sneglade konstigt på oss. Jag vände långsamt tillbaka huvudet till honom och kollade frågande på honom.

Han var smutsigt blond i håret. Håret låg rufsigt men ganska snyggt stylat på hans huvud. Hans hud var ganska normal, kanske lite blek. Han hade gröna ögon som tittade mystiskt på mig. Det var något i de där ögonen som jag inte förstod mig på. Visst, han var snygg.

"Are you checking me out?" Frågade han med ett litet leende på läpparna. Jag kollade chockat på honom. Menade han på seriöst fullaste allvar att jag skulle kolla in honom?! Jag suckade och skakade på huvudet.

"No I did not!" Svarade jag surt. Han skrattade ett hest skratt som bevisade att han rökte. Jag vände huvudet fram mot tavlan, då läraren precis skulle börja då Riley dundrar in i klassrummet. Han gav en halv ursäkt och sneglade ut över klassrummet över en plats. Han gav killen som satt bredvid mig en blick som jag inte kunde tyda direkt.

Riley satte sig bakom oss och började pilla med pennan. Efter ett tag av lärarens babbel började jag känna en varm hand smeka sig uppåt mot lite privatare områden så att säga. Då fick jag nog och ställde mig hastigt upp och andades tungt. Vad hände precis? Jag kände blickarna bränna av min plötsliga rörelse. Läraren kollade oroligt på mig med ett rynkat ansiktsuttryck. Jag fick ut mig ett litet förlåt och satte mig ner på min plats igen. Denna gången försökte jag flytta mig så långt ifrån killen som satt bredvid mig.

Jag kände små varma puffar mot mitt öra. Snart hördes denna hesa röst igen.
"I know you liked it..." Säger han och drar sig tillbaka. Han börjar titta rätt fram mot läraren igen och ett stort flin sprids i hela hans ansikte. Jag tittar chockat på honom. Just nu känner jag mig väldigt irriterad. Han kan inte bara sitta och tafsa på mig. Han FÅR inte tafsa på mig. Jag vill inte. Jag vet egentligen inte hans namn än.

Jag rycks ur mina tankar av att läraren klappar händerna. Hon börjar babbla om ett grupparbete som ska vara färdigt nästa vecka. Hon börjar ropa upp massa namn. Sen kommer det jag fruktat mest.

"Madison, you are with Jake and Riley." Säger hon. Det är då jag inser att han som sitter bredvid mig är Jake.

Tafsande Jake, underliga Riley och mig som just nu är mycket förvirrad ska jobba tillsammans?

tihi. triangeldrama. Jake ser ni på bilden. försökte hitta en kille med hyfsat blont hår och gröna ögon. blev lite inlove kan jag säga. men Riley asså. shit. ingen slår han...

haha, har sätt att Riley blivit väldigt populär bland mina läsare.

fatta om det fanns en webbshop som sålde Riley dockor. jag skulle köpa mig flerpack av de dockorna isåfall.

jag måste bara berätta en grej. min kompis gömde sig i ett skåp i skolan och skrämde skiten ur folk. jag dog av skratt. Lol.

KOLLA MIN BLOGG, LÄNK I PROFILEN!!❤️

Xoxo Agnes

Bad boys never criesWhere stories live. Discover now