Rileys perspektiv:
Imorgon var dejten och jag fattar inte varför hon gick med på att gå på den med Jake. Att hon till och med själv föreslagit det var ännu mer idiotiskt.
Hur tänker hon? Att gå från mig till min typ bästa kompis är bara så lågt.Jag står utanför Chloes enorma hus och väntar på henne att hon ska komma ut. Jag brukar ju ofta komma försent till skolan men nu när Chloe och jag är ett par kommer jag ännu en halvtimma försent eftersom Chloe måste sminka sig och hålla på. När jag och Madison var tillsammans började jag faktiskt va i tid. Lägg av Riley, du älskar Chloe.
Jag tutar två gånger innan jag ser henne trippa ut i hennes klackar. Hon låser dörren om sig och slänger upp handväskan på axeln. Hon ler stort så hennes hjärtformade tandsmycke syns innan hon öppnar bildörren. Hon slänger sig in i bilen och ger mig en ordentlig kyss innan hon sätter på sig bältet.
"Hey babe!" Mumlar hon när vi drar ifrån. Jag ler.
"Hey!" Säger jag och startar motorn och gasar iväg. Hon sätter sig tillrätta och tar fram sin sminkväska. Hon fäller även ner den lilla spegeln som finns framför henne. Hon kladdar på ett rosa läppstift och läger på ännu mer mascara än hon redan har. Jag suckar inombords och skakar på huvudet. Att man ska va så beroende av sitt utseende är ett mysterium. Visst, jag vill också se bra ut, men inte på ett överdrivet onaturligt sätt.
Vi bromsar in vid skolan och Chloe morrar åt mig att skynda på. Hon vill alltid att jag ska öppna dörren åt henne varje gång, vilket kan vara lite irriterande då hon har egna armar att öppna dörren med.
Jag snor runt bilen snabbt och öppnar den lättöppnade dörren åt Chloe. Hon ler ett konstgjort leende då hon tycker jag är jobbig när jag tycker hon kan öppna.
Hon kramar om mig och tar min hand och går med självsäkra steg mot ingången. Jag följer efter och tar upp mobilen för att kolla Instagram fortfarande med armarna om Chloe.
"What the fuck Riley, put down your phone...!" Ryter Chloe tyst bredvid mig och tar mobilen ifrån mig. Jag tittar chockat mot henne och tar tillbaka mobilen ifrån henne. Hon gillar absolut inte när jag inte har uppmärksamheten mot henne eftersom hon måste bevisa att hon är bäst.
Hon slår upp porten och hinner precis ta ett steg innanför dörren innan hon får kaffe över sig. Chockat tittar jag på Chloe och drar sedan blicken till den andra tjejen som står och tittar med trötta ögon på den snart förbannade Chloe. Den trötta tjejen är Madison. Jag vet inte om det är ödet längre att vi tre stöts ihop hela tiden.
"OH YOU STUPID BITCH!" Skriker Chloe argt och puttar Madison åt sidan. Jag tittar blygt mot Madison och skäms lite grann vad jag har sagt och gjort mot henne och vad Chloe gjort just nu. Hennes blick är endast riktad mot golvet.
"Say something!" Utan att jag märkt något står Chloe framför Madison och puttar löst mot hennes axlar. Folk har samlats runt för att kolla vad som står på. Jag är nog en av dom som står bredvid och kollar på. Mitt hjärta säger att detta är oerhört fel men min hjärna säger att hon förtjänar det. Såklart lyder jag min hjärna eftersom jag tror det är min smarta del.
Innan något hinner hända kommer någon lärare och föser bort Chloe. Lättat pustar jag ut och min blick faller mot lilla Madison. Hon står endast där och andas. Hon är så blek i ansiktet och hennes kropp pryder en stor grå hoodie och ett par svarta mjukisbyxor. Hennes hår är i en slarvig knut och hon ser så trött ut, som att hon har varit uppe i sträck i flera dagar.
Hon plockar upp sina böcker från golvet och försvinner iväg innan jag hinner säga något. Jag planerade att säga något men jag skulle nog inte sagt något ändå.
"Why did you just stand there like a total idiot? After everything she has done to you huh?!" Tjuter Chloe när hon fått en tillsägelse av läraren. Jag bara suckar. Att hon alltid vill att jag ska slåss och hålla på för henne. Det känns inte som att jag är den arga längre utan snarare Chloe.
"Why do you care?" Muttrar jag åt henne. Hon tittar lömskt åt mig och gnäller hysteriskt innan hon försvinner iväg. Jag suckar återigen och drar handen genom håret. Fy fan va jobbig.
Jag snubblar in genom dörren till lektionen och sätter mig på den vanliga platsen bakom Madison. När halva lektionen gått petar jag på Madisons axel. Hon vänder sig långsamt om och tittar förvånat på mig.
"The date is tomorrow and I can drive us there. Because we live in the same appartment house." Frågan blev lång och typ obekvämt. Hon nickar och mumlar ett svagt 'ok' innan hon vänder sig om. Jag lutar mig tillbaka i stolen och suckar.
Hur ska det gå imorgon?
↓
KOLLA MIN BLOGG, LÄNK I PROFILEN!!❤️
Näe asså förlåt för att uppdateringen varit seg :'(
Men glad påsk på er
Nu ska jag städa så önska mig lycka till
ESTÁS LEYENDO
Bad boys never cries
Novela JuvenilMadison Connor. Vad är hon? Rättare sagt vem är hon? Hon syns inte. Ingen vet knappt vem hon är. Hon är en i mängden. Men vad händer när Riley Smith får ögonen för Madison. Aldrig tidigare har hon blivit märkt. Men frågan är just varför bad b...