İlk bölüm

2.5K 654 581
                                    

# İki insan bir kişiden sınanabilir mi?

Okan, çalan telefon zil sesiyle uyanmıştı. Saatte  baktı hemen  kalkıp  duş aldı, takım  elbiselerini  giydi  ve  çok  geç olduğunu  farkına  varıp  hemen  karısını ve çocuğunu  öptü  evden  çıktı.

Arabasıyla işe gitti.
Her zamanki  gibi herkesin gözü  üzerinde olan Okan iş yerine  girdi ve Çağatay 'la  karşılaştı

- Okan 1 saat  sonra  yanıma gel

- Tamam Çağatay.                

Okan odasına girdi ve telefonu çaldı,   "Annem" arıyor  yazıyordu. Telefonu açtı.

- Efendim anne.

-Ne yapıyorsun  Okan  işte  misin?

-Evet anne.

- Gülistan 'ı   ne yapacağız diye soracaktım. Okulu bitiriyor artık, On dört yaşına girdi. Güzel olacağım,liseye  gideceğim, arkadaşlarımla  beraber yaşıyacağım, diyor nasıl  takıntılarını  bitireceğiz?

- Anne  tamam  sen  boşver, ben onu düşündüm  sen  kafana  takma, Tamam mı? Anne  benim toplantım var birazdan ona hazırlanacağım, görüşürüz  annem.

-Görüşürüz  Okan, Derin 'e selam söyle.

telefon kapatılır.

Ayşegül ( Okan 'ın annesi ) "Gülistan, Gülistan, Gülistan" diye  bağrır. Gülistan bi  bağrışla yataktan düşer.

Gülistan "ne  var  anne ya? Korktum ya!"
Ayşegül:  saat kaç oldu? Okula gideceksin kalk hazırlan bugün son gün.

Gülistan yataktan kalkar, kahvaltısını yapar... Elbisesini giyer, makyajını yapar ve aynaya bakar ve şöyle der" bugün  senin en güzel günün olacak. Bugün kaçacaksın, annenden ve babandan artık kurtulacaksın."

Ayşegül :  hadi hazırlandın mı? Tamam hazırlanmışsın.
Evden çıkarlar.
/.

*** Işık , bugün kursundan ayrılacaktı hem mutlu, hem üzgündü. Teneffüs vaktiydi. Merve ile o kadar yakınlardırki Merve onun hiç gitmesini istemiyordu çünkü bir daha göremiyecekti. Ama ışık için en iyisini istiyordu.

Işık "Mervee, bugün çok mutluyum, hafızlık sınavına gireceğim. inşallah kazanırım.

Merve "inşallah kazanırsın ışık. İnşallah hayallerin gerçekleşir, İstanbul'a gidersin."

Işık "inşallah "der ve sarılırlar.

Işık çok iyi birisiydi o kadar iyiydi ki herkes tarafından çok seviliyordu şimdiden çok arkadaşı olmuştu...
Derse girilmişti,  hocası Işığı çağırmıştı. "Gidiyorsun hafızlık sınavına girecekmişsin, ailen almaya gelmiş"
Işık çok sevindi ki arkadaşlarıyla vedalaştı, çıktı.

***

1 saat sonra.                                   
Çağatay, Okan 'ın yanına gelerek.                    

Çağatay "toplantımız vardı.                              Okan  "gel"dedi. Çağatay içeri girer ve konuşmaya başlar.

Ay TutulmasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin