#Arkadaşlık ve Yalnızlık
Gülistan, Işığın yanındaki kızla çok samimi olduğunu görünce Işığı çok kıskanır.
Gülistan yüzünü yan döner ve içinden şöyle der "bu kim ya kim?" yüzünü yeniden Işık ve arkadaşına döner gözlerini kapatır ve tekrardan onlara döner "kız nerdeyse Işığın ağzına düşücek" gözlerini karartır ve onlara sinsice bakar "ben de Gülistansam bu kızın kim olduğunu öğreneceğim" der ve önüne döner.
Hafize Beyza mescide, Işığın yanına gelir ve yanına oturur.
Hafize Beyza yanındaki Işığa "ne yapıyorsun bakalım"
Işık ve Merve gözlerini ellerindeki kitaplarından çekerler ve Hafize Beyza bakarlar.
Işık gülümseyerek"ne yapalım, ders çalışıyoruz"
Hafize Beyza"ders çalışıyoruz? Yanındaki arkadaş kim?"
Işık elini Merve 'nin omzuna atar "bu benim eski yurdumdaki arkadaşım. Artık bizimle birlikte burada okuyacak"
Hafize Beyza "hm" Merve 'ye bakar ve tanışmak babıyla elini uzatır "hoş geldin. Ben Hafize Beyza" Merve, Hafize Beyza 'nın uzattığı elini tutar ve şöyle der "hoş buldum. Ben de Merve"
Hafize Beyza "memnun oldum" dedikten sonra el sıkışırlar.
~O arada büyük grupların hocası mescide gelir.~
Büyük grupların hocası kapıdan "akşam namazına kalkabilirsiniz"
****
HATAY - KÜÇÜK KIZIN ODASI
küçük kız, odasında omzunu duvara yaslamış, yerde oturuyordu. Küçük kız kalbinin hizasına koyduğu defteri ile özgürlüğune kavuşmayı arzuluyordu. O arada küçük kızın odasına babası gelir.
Küçük kız, babasının odaya gelmesi ile resim defterini arkasına saklar.
Küçük kızın babası içeriye gelerek "o arkanda sakladığın şey ne?"
Küçük kız "ben arkamda bir şey saklamıyorum baba"
Küçük kızın babası hızlı adımlarla küçük kızın önüne gelir ve şöyle der "sen onu benim külahıma anlat. Odana girer girmez arkana bir şey sakladın"
Küçük kız "bir şey saklamadım baba, sen yanlış görmüşsün"
Küçük kızın babası, küçük kızın yanına çömelir ve elini küçük kızın arkasına uzatır.
Küçük kızın babası, küçük kızın arkasında sakladığı defteri almaya çalışır.
Küçük kızın babası "seni küçük yalancı seni, arkanda ne saklıyorsan hemen"
Küçük kız "baba benden bunu isteme, arkamda sakladıgım şeyi sana veremem"
Küçük kızın babası "bal gibi de vereceksin!" dedikten sonra küçük kızın babasi, küçük kızın arkasında sakladığı defteri zorla alir ve ayağa kalkar.
Küçük kızın babası "demek benden şu kıytırık resim defterini saklıyordun"
Küçük kız ayağa kalkar ve endişeli bir şekilde "baba, resim defterini bana verir misin?"
Küçük kızın babası, küçük kızı iter ve şöyle der "otur oturduğun yerde" der. Küçük kız, babasının itmesiyle yere oturur.
Küçük kızın babası "bakalım resim defterine neler çıkmışsın?" diyerek defterin açık sayfasına bakar.