29.bölüm

66 18 37
                                    

#Ay Tutulması

Sare karşısındaki babasını görünce şok olur. Kekeleyerek "baba" dedikten sonra babası Sare 'nin üstüne üstüne yürümeye başlar. Sare 'de arka arkaya yürür. Sare 'nin babası dişlerini sıkarak "sen nasıl açtın bu kapıyı, nasıl açtın?" dedikten sonra Sare duvarının önüne gelir.

Sare 'nin babası Sare 'nin boğazını sıkıp onu duvara yapıştırır. Sare elinin arkasındaki anahtara başını çevirmeden yan gözle bakar.

Sare 'nin babası "sen ne saklıyorsun? Yoksa sen, benim çelik kasamdaki buranın yedek anahtarı mı aldın?. Çabuk onu bana ver" dedikten sonra eliyle küçük kızın arkasındaki elini açmaya zorlar "o anahtarı bana vereceksin"

Sare "veremem baba, veremem" dedikten sonra Sare 'nin babası küçük kızın arkasındaki elini zorla açar, avucunun içindeki anahtarı alır ve sol elinin arkasıyla küçük kızın yüzüne tokat vurur. Küçük kız sert tokatın şiddetiyle yere düşer.

Sare 'nin babası "zalim babandan kurtulacaktın ve hayatının sonuna kadar özgür yaşayacaktın" sinsice gülerek "sana sonsuza kadar özgürlük yasak! Ölene kadar zalim babandan kurtulamayacaksın" ciddi bir şekilde "artık bundan sonra sana dışarı çıkmak ve yemek yemek de yasak" dedikten sonra

Sare "baba özür dilerim" der ve Sare 'nin babası elindeki anahtarla beraber kapıya doğru gider. Sare 'de emekleyerek babasının peşinden gider "baba bir daha yapmayacağım, söz" der. Sare 'nin babası Sare 'yi umursamayarak küçük kızın odasından çıkar ve kapıyı kapatır.

***

Mukaddes Şeyma Hoca Etütü

Hafızlar, Mukaddes Şeyma Hoca 'nın etütünde derse geçmişlerdi. Hafızların başında hocaları yoktu. Gülistan, sırasında oturan Bera 'nın yanına gelmiş ve karşılıklı konuşuyorlardı.

Gülistan "daha çok erken ama ben hafızlığımın ne zaman biteceğini? Hafızlık merasimimin ne zaman ve nasıl olacağını merak ediyorum? Mesala benim hafızlık merasimim seninle birlikte mi olacak?"

Bera "Allah bilir ama pandemi olduğu için bizim hafızlık merasimimiz yapmayabilirler. Çünkü geçen sene pandemi olduğu için Su ablanın, Kardelen ablanın, Zehra ablanın ve Tuğçe 'nin hafızlık merasimini olmamıştı"

Gülistan "inşallah şu korona filan biter de bizim hafızlık merasimimizi yaparlar"

Bera "inşallah"

Gülistan "benim hafızlık merasimim olursa Su ablayı, Kader ablayı"

Bera "Ceren ablayı ve Işığı çağıracaksın"

Gülistan başını çevirmiş bir şekilde yapar "sen nereden biliyorsun?"

Bera "dün Işığa nasıl sarıldığını gördük. Ceren ablayı 'da"

Gülistan "ha sen o olayı biliyorsun"

Bera "hangi olay"

Gülistan "geçen sene su okumak için mescide geçmiştik ya, benim yanımda Deniz oturuyordu. Deniz bana demişti ki "Ceren abla seni seviyor, senin yanına isteyerek oturmuş, dedi. Ceren abla da "ben o kızın kalbini kırarım, demişti. Sen de lafa atladın "bazı şeyleri kendi çapınızda büyütmeyi çok seviyorsunuz' dedin. Senin yanında oturan Fatma 'da "aynen. Ceren abla ve Gülistan ne alaka?' dedi. Deniz 'de "siz birbirinizi seviyorsunuz' diye bir şey söyledi."

Bera "hayır. O gün, o mescidin içinde Fatma ve benimle ilgili hiçbir şey söylenmedi"

Gülistan "öyle mi ya? Ben yanlış mı hatırlıyorum?"

Ay TutulmasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin