30.bölüm

67 14 32
                                    

#Bazı İnsanlar iyiki varlar

Duvara yaslanmış olan Gülistan, elinin tersiyle yüzündeki yaşları siler, yaslandığı duvardan belini çeker ve abdesthaneye gider.

Abdesthane

Gülistan abdesthanenin kapısını açıp içeriye girer. El lavabolarının birinin önüne gider ve yüz aynasının karşısına geçer.

Gülistan yüz aynasından kendine bakar ve şöyle der "salak gibi her şey için ağlama. Sen hafız olacaksın. Derslerini bazen vereceksin ve bazen de veremeyeceksin. Dayanacaksın ve ağlamayacaksın" dedikten sonra el lavabosunun önünden ayrılır ve iç abdesthaneye doğru gider.

Ara

Sevim Hoca oturduğu merdivenden kalkar ve Mukaddes Şeyma Hoca 'nın etütüne gider.

Mukaddes Şeyma Hoca Etütü

O arada müsait değil olmuş olan Gülistan abdesthaneden Mukaddes Şeyma Hoca 'nın etütüne gelir ve hocasının yanına gider.

Gülistan "Sevim Hocam, ben müsait değil oldum da ne çalışayım?"

Sevim Hoca "Betül Hocanız katta yok. O zaman sen şimdilik yazı dersi çalış"

Gülistan "tamam hocam" der.

Birinci Kat (Mescid)

Kursun baş hocası mescidde büyük gruplara ders anlatıyordu. Işık ve Beren yan yana yerde oturmuş, dersi dinliyorlardı. Işık, Beren 'nin renkli kalemini almak için yanındaki Beren 'i çağırır.

Işık "Beren"

Beren, Işığa döner "efendim Işık"

Işık "kalemliğinden renkli kalemini alabilir miyim?" der. Kursun baş hocası Işık ve Beren 'i yerinden konuştuğunu görür.

Kursun baş hocası, Işık ve Beren 'i eli ile göstererek "siz ikiniz dersi kaynatmayın"

Işık "hocam biz konuşmuyorduk ki"

Kursun baş hocası "gözlerimle gördüm. Nasıl konuşmuyordunuz ya?"

Işık "hocam ben arkadaşımdan kalem istedim"

Kursun baş hocası "kalem istemek için de konuşmayacaksın. Konuştuğunuz için bu dersten puanınızı kırıyorum"

Işık  "hocam yapmayın. Bari benim puanımı kırın, Beren 'nin değil"

Kursun baş hocası "ben size dedim kalem istemek için dahi konuşmayacaksın. Hatanızı anlayıp bir daha yapmazsınız"

Işık nefes alır "peki hocam, özür dileriz"

Beren rahlesinin üzerindeki kalemliği Işığa uzatır "kalemliğinden ne istiyorsan, alabilirsin" dedikten sonra

Işık "sağol" der ve dersi dinlemeye devam eder.

Hafızlar Katı (Mukaddes Şeyma Hoca Etütü)

Saat: 10.00 'dı. Hafızlar ders çalışıyordu. O arada Nermin, hocasına on buçuk teneffüsü olacak mı, diye sormak için hocasını çağırır.

Nermin "hocam bugün on buçuk teneffüsü olacak mı?"

Sevim Hoca "ders geç geçtiğimiz için bugün on buçuk teneffüsü olmayacak, zaten on buçuk kahvaltısı olmadığı için on buçuk teneffüsü de olmaz. Herhalde"

Nermin "tamam hocam" dedikten sonra çalışmaya devam eder.

***

Hatay~ Küçük Kızın Odası

Ay TutulmasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin