Bab 77: Bunga Biru

1K 119 3
                                    

Di sebuah tempat...

Angin bertiup perlahan-lahan dengan tenangnya di sebuah tempat yang luas menghijau & dipenuhi dengan bunga-bunga berwarna biru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Angin bertiup perlahan-lahan dengan tenangnya di sebuah tempat yang luas menghijau & dipenuhi dengan bunga-bunga berwarna biru. Tempat yang sangat indah & tidak pernah ditemui oleh sesiapa. Pada masa yang sama, kelihatan seseorang sedang terbaring di atas tempat itu.

 Pada masa yang sama, kelihatan seseorang sedang terbaring di atas tempat itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Orang itu mulai membuka matanya perlahan-lahan. Dia mulai melihat keadaan di sekelilingnya. Dia sedar yang dirinya berada di sebuah tempat yang terbentang luas & penuh dengan bunga-bunga berwarna biru. Dia terus saja menukar posisinya baring kepada duduk.

"Aku kat mana ni?"tanya orang itu pada dirinya sendiri.

Dia terus saja bangun lalu berjalan perlahan sambil memerhatikan suasana yang cantik di sekitar kawasan itu.

Beberapa minit kemudian...

Setelah berjalan tidak sampai berapa jauh dari tempat dirinya terbaring tadi, dia terpandang seseorang sedang duduk di sekitar bunga-bunga biru tidak jauh dari dirinya.

Tiba-tiba, orang yang sedang duduk tadi terus saja berjalan mendekatinya. Orang itu hanya berdiri di situ & hanya menanti kedatangan orang yang dia lihat tadi.

"Selamat bertemu. Akhirnya, kita dapat juga bertemu setelah lama aku menanti, Yuki Amane,"kata orang itu.

"M..macam mana kau boleh tahu nama sebenar aku? Tapi macam mana aku boleh bercakap?"tanya Yuki sambil memandang orang itu.

"Ingat Yuki, kau dah mati. Kau sekarang cumalah roh yang berkeliaran di sebuah tempat yang pernah menjadi syurga buat Bangsa Ahli Sihir White Sky sebelum ianya hancur. Inilah Garden Of Blue Flower Life,"kata orang itu.

"Kenapa nama dia macam tu?"tanya Yuki.

"Dulu, sebelum ia musnah, tempat ni dipanggil sebagai Paradise Garden Of Blue Flowers tapi namanya berubah kerana di sinilah roh seperti kau akan pergi Sebelum lenyap,"kata orang itu.

"Jadi, aku memang dah mati ya. Tapi, siapa sebenarnya kau ni?"tanya Yuki sambil memandang orang itu.

Yuki hanya memandang orang itu. Rupanya hampir seiras Ryuu tetapi memiliki rambut yang sedikit pendek & memakai kaca mata. Orang itu hanya tersenyum sambil memandang Yuki.

Kisah Hidup Yuki:Budak Berambut Putih [Complete]Where stories live. Discover now