♦️ ای بی یا بیماری پروانهای:
بیماری ارثی بافتهای پوستی میباشد که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاولهای خونریزی دهندهٔ دردناک میکند. شیوع این بیماری ۱ در ۵۰۰۰۰ است. این بیماری واگیر ندارد. شدت بیماری در مبتلایان پیشرونده و افزاینده است و حتی ممکن است به مرگ منتهی گردد.
• خرخر کردن صدا، سرفه یا مشکلات تنفسی دیگر
• ریزش مو
• تاول زدن نزدیک چشم و بینی
• تاول زدن نزدیک دهان و گلو و ایجاد مشکل در خوردن و بلعیدن
• تاول زدن پوست بعد از آسیبهای جزئی یا تغییر دما
• وجود تاول در بدو تولد• مشکلات دندانی مثل پوسیدگی
• وجود میلیا (جوشهای سفید کوچک)
• از دست دادن یا تغییر شکل ناخن
♦️اس ال ای:
موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی میشود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شایعترین بیماری نورونهای حرکتی (MND) میباشد؛ بنابراین این بیماری هم علایم نورون محرکه فوقانی و هم نشانههای نورون محرکه تحتانی را ایجاد میکند. در حقیقت در ALS نشانههای فلج مرکزی و محیطی تواماً ایجاد میشود.
از جمله نشانههای شایع این بیماری دشواری در گفتار و گرفتگی ماهیچه، پرش و ضعف ماهیچهها که اغلب از اندامها (دست، بازوها و پاها) آغاز شده و گسترش مییابد و سرانجام ماهیچههای تنفسی و بلع را نیز درگیر میکند.
استیون هاوکینگ از افراد مشهور دارای این بیماری میباشد.
♦️ام اس:
فرد دارای اماس همه علائم یا نشانههای عصب شناختی را دارد؛ رایجترین این نشانهها مشکلات دستگاه عصبی خودگردان، دیداری، حرکتی و حسی میباشند.علائم خاص از طریق محلهای زخم در سیستم عصبی مشخص میشوند و شامل کم بساوایی یا خوابرفتگی مانند مور مور شدن، اسپاسم، ضعف عضلات، واکنشهای غیرارادی، گرفتگی عضلات یا ناتوانی در حرکت، ناتوانی در هماهنگی و تعادل ناهماهنگی عضلات،مشکل در صحبت کردن یا دیسفازی، مشکلات دیداری (جنبش کره چشم، کاهش دید یا دوبینی)، احساس خستگی، درد شدید یا درد مزمن و مشکل در ادرار و مدفوع میباشد. دشواری در فکر کردن و مشکلات عاطفی مانند افسردگی یا ناخویشتنداری عاطفی نیز در بین مبتلایان به اماس رایج است.
♦️آکرودرماتیت آنتروپاتیک:
این یک بیماری ژنتیک هست، علائم بارز این بیماری ضایعات پوستی در نواحی مختلف بدن هست. این بیماری ریزش مو و اسهال را نیز به همراه دارد. علائم های دیگر این بیماری تغییرات شدید رفتار و خلقی است، ایجاد اختلالات رشد و استعداد ابتلا به عفونت های مختلف. تغییر ناخن ها و تاخیر در بهبودی زخم از دیگر علائم این بیماری است.
♦️پسوریازیس:
بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ میدهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنالهای اشتباهی میفرستد. این سیگنالها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلولهای پوست میشود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلولهای پوستی از میزان ریختن آنها. پسوریازیس واگیردار نیست.
• تکههای قرمز روی پوست که با فلسهای نقرهای پوشیده شدهاست.
• نقاط کوچک پوسته پوسته شده (معمولاً در کودکان دیده میشود).
• پوست خشک و ترک خورده که ممکن است خونریزی هم بکند.
• خارش و سوزش در نقاطی از پوست.
• ناخن ضخیم، سوراخ شده یا برآمده.
• مفاصل متورم و سفت شده
KAMU SEDANG MEMBACA
Blue Like Your Tattoo || JJP
Fiksi Penggemar[Completed] ✅ جینیونگ برای اینکه به دوستاش ثابت کنه که کیوت و لطیف نیست، طبق خواسته اونها قبول میکنه که روی باسنش تتو بزنه! اما از اونجایی که خیلی آدم کمرو و خجالتیایه، تمام سالنهای تتو رو میگرده تا بتونه با یکی از مسن ترین مردای تتوکار وقت بگیر...