"Sorry is een woord, spijt is een gevoel"
J A S M I N E
'Serieus? Omg, ben zo blij voor je,' roept Olivia blij. Ik rol met mijn ogen. 'We moeten kleren uitzoeken, je haar moet gedaan worden en je nagels-' 'Liv, ik kan heel goed voor mezelf zorgen en wat is er mis met mijn haar.' 'Tja, het is je eerste date met Diego, wil je er dan niet perfect uitzien.' 'Nee, hij moet me leuk vinden zoals ik ben, niet als één of andere poeder-kop.' Olivia rolt met haar ogen. Ik sla mijn arm over Haley heen. Ze is al sinds het gesprek hartstikke stil. Ik heb toch met haar te doen. Hoewel het een klein beetje pijn deed om te zien hoe Diego zijn arm omgaat heen sloeg, ze is toch een goede vriendin. Sisters before Misters, toch? 'Wat denken jullie van een slaapfeestje? In onze kamer, het is morgen toch weekend,' zegt Haley na een tijdje stilte. 'Mag dat wel?' 'Nee, maar wat maakt dat uit. Ik regel wat snacks als en als Gabby dan haar spullen haalt, lukt het wel.'
***
Een halfuurtje later zit ik in mijn onesie op mijn bed. 'Nee, zet die andere op insta,' commandeer ik Olivia. Gabby komt de kamer ingelopen. 'Te gekke onesie's.' Haley legt de snacks neer op tafels. Ze heeft blikjes frisdrank, wat zakken chips en allerlei snoep. 'Hoe kom je aan al dit eten.' 'Panther-geheim,' lacht ze. Ik plof neer in de kussens die Riley heeft neergelegd. 'Truth or dare,' roep ik. De rest komt ook zitten op de kussens. 'Ik begin.' Ik kijk Olivia geheimzinnig aan. 'Truth or Dare aan Olivia.' 'Truth.' 'Livie, vertel eens. Wat vindt je zo leuk aan Tyler?' 'Verkeerde vraag, Jas. Ze kan wel úren door praten over Tyler,' zucht Riley. 'Alles,' antwoordt ze kortaf. 'Truth or Dare aan Gabby.' 'Ik kies ook Truth.' 'Wat is het ergste wat je ooit hebt meegemaakt.' Gabby's ogen worden groot. 'Laat maar,' zeg ik snel. 'Laten we het gezellig houden vanavond zonder tranen.' Plotseling veert Haley op. 'Ik heb een idee!'
***
Even later staan we in de wc's met een markeerstift in onze handen. Ik loop een wc in en begin op de wc-deur te schijven. Ik schrijf mijn favoriete quotes op. Als ik klaar één ben, sta ik op en loop de wc uit. Er zijn precies vijf wc's, dus voor iedereen deur om onze favoriete quotes op te schrijven. Ik voel mijn telefoon trillen. Ik zie dat het een berichtje is van Diego.
Diego: Hey, slaap je al?
Jasmine: Hey, nee hou een slaapfeestje met de meiden.
Diego: Heb je tijd om te appen?
Jasmine: Tuurlijk.
Diego: Best heftig van je broer, je kunt altijd met me praten, hè?
Jasmine: Dat weet ik. Maar hoe gaat het dan met jouw zusje? Je vertelt nooit wat over haar.
Diego: Tja, waar moet ik beginnen?
Jasmine: Hoe ze heet, hou oud ze is en hoe jullie band is.
Diego: Ze heet Cassidy, ze is 12 jaar oud. Ze kan gewoon praten maar niet lopen. Ze betekent veel voor me.
Jasmine: Dat is echt lief.
Diego: Vertel het niet aan de jongens. Die blijven me tot aan de dood volgen met dit.
Jasmine: 😂😂
Diego: Mason en jij kunnen het best goed vinden.
Jasmine: Ja, maar ik beschouw hem als een goede vriend.
Diego 👍
Jasmine: Moet ik morgen naar je toe komen of wat?
Diego: Ik kom wel naar jou toe, rond één uur.
Jasmine: Ik ga nu naar bed, trusten x
Diego: Goodnight Princess. 💍💖
Ik sluit mijn telefoon met een glimlach van hier tot Tokio af. Ik loop de wc uit en zie dat iedereen al klaar is met hun quotes. Ik moet opeens gapen. 'Ik denk dat ik naar bed ga, morgen wordt waarschijnlijk weer een lange dag.' Ik loop terug naar mijn kamer en spring meteen in bed. Ik val meteen in slaap.
***
The next day.
Ik open mijn ogen en kijk rond. Iedereen is al wakker. Ik kijk naar de wekker. 11:20. Ik rek me uit en pak mijn telefoon. bericht van onbekend. Dat het KF is, hoef ik niet te raden.
Hoe was het om opgesloten te zitten? Die clown was eng, hè. Deze foto vind je vast interessant
-KF
Na het bericht heeft KF een foto gestuurd. Gabby staat erop. Ze heeft een zwarte viltstift in haar handen. Ik kan nog net zien dat de woorden "I'm gonna follow you.." er al op saat geschreven. Talloze vragen schieten nu door mijn hoofd. Wat heeft Gabby met die opsluitingsactie te maken? Als ze KF is waarom zou ze dit dan sturen? Ik klauter uit mijn bed en ga voor de deur staan zodat ze niet kan ontsnappen. 'Gabby, wat heb jij met KF te maken?!' Gabby's ogen worden groot van schrik. 'Hoe weet jij van KF?' vraagt ze verschrikt. 'Nee de vraag is, hoe weet jij van KF?' 'KF is mijn opdrachtgever. Ik moet alles doen wat hij of zij zegt,' antwoordt Gabby. 'KF geeft jou opdrachten?! Dus jij hebt met die opsluitingsactie te maken?' 'Ja.' 'Waarom deed je ons dat aan? We waren toch soort van vriendinnen?' 'Ja! Ik kan het echt goed met jullie vinden, ik ben gewoon Gabby. Maar ik moet jullie kapotmaken van die KF anders vermoodt hij mijn ouders!' Plotseling snap ik het. 'Dat is het! KF probeert ons kapot te maken door de mensen die vertrouwen kapot te maken.' 'Wat?! roepen ze allemaal verward uit. 'Diego kuste met Haley door KF. KF chanteerde hem dat hij zijn zusje iets zou aandoen. Gabby moet ons kapotmaken van KF anders vermoodt hij Gabby's ouders. KF chanteert de mensen waar we het meest van houden,' leg ik uit. 'Het spijt me,' zucht Gabby 'Ik wou jullie echt niet opsluiten.' 'Het geeft niet, Gabs.' Olivia slaat een arm om haar heen. 'We gaan KF pakken. Maar eerst helpen we Jas om een outfit te kiezen. 'Ik kan zelf wel kiezen, hoor.' Ik loop naar mijn kast en kijk rond. Ik haal een spijkershort en zwart naveltruitje eruit. 'Het wordt superwarm vandaag. Ik pak mijn douchespullen en ga onder de douche. Ik hou van de warme stralen water nadat je net wakker bent geworden.
***
Nadat ik gedoucht en aangekleed ben doe ik mijn mascara op, maar het haat de hele tijd mis. Mijn hand trilt de hele tijd. 'Laat mij maar.' Olivia pakt de mascara uit mijn hand en begint me te helpen. Als ze klaar is, bekijk ik mezelf de spiegel. 'Er mist iets,' zegt Olivia bedenkelijk. ' Ik kijk haar vragend aan. 'Ogen dicht.' Ik doe mijn ogen dicht. Ik weet niet of het handig is om met ogen dicht, Olivia haar gang te laten gaan. Olivia is een gevaarlijk kind. Ik voel Olivia's koude handen rond mijn nek. Gaat ze me killen? Ik open snel mijn ogen. Ze heeft een goude ketting om mijn hals gedaan met een klein medaillon eraan. 'Wauw Liv, waarom?' Olivia kijkt me trots aan. 'Mijn vader gaf het ooit aan me, hij zei dat ik het op een dag aan iemand moest geven waar ik veel van hou.' Een traan glijdt over jaar wang. 'Aw Liv.' Ik sla mijn armen over haar heen. Ik maak het medaillon open en zie een kleine foto erin zitten van een meisje rond de acht jaar en een volwassen man. Dat het meisje Olivia is, hoef ik niet te raden. Ik sla het medaillon weer dicht. Ik vraag Olivia er wel ooit over, maar niet nu. Nu zitten er maar twee dingen in mijn hoofd: Diego en hoe we KF kunnen pakken!
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...