9|| Family Troubles

115 4 0
                                    

J A S M I N E

'Dit is gewoon verschrikkelijk! Hoe kunnen ze ons zoiets aandoen.' Haley staat op het punt om in huilen uit te barsten. 'Ik was sneller klaar dan voorheen en dat is heel uitzonderlijk,' zegt Olivia. 'Mijn kleren lieten juist zien wie ik was en ik zie niet wat ik ben in dit uniform,' zucht Haley. 'Olivia kan je hier echt niets tegen doen? Jij bent de voorzitter!' Jammert Haley. Olivia schudt haar hoofd. 'Ik heb het al geprobeerd. We moeten het minstens één schooljaar uitproberen.' Haley's gezicht staat op onweer. 'Ik mag die nieuwe directrice nu al niet!'

'Riley zucht. 'Zijn jullie eindelijk klaar?' vraagt ze voor de zoveelste keer. Riley is pas vanmorgen vroeg aangekomen. Ze heeft meteen energie voor honderd en zoals gewoonlijk was ze al eerder klaar dan ons. 'Ik ben klaar,' zeg ik. 'Ik ook!' roept Olivia. Haley zucht diep en knikt dan ook.

***
We zijn bijna bij het klaslokaal als ik Olivia naast me hoor fluisteren. 'Wat doe je?'

'Bidden dat dit een top schooljaar wordt.'

'Dus dit is het einde,' zegt Olivia overdreven als we voor onze klaslokaal staan. 'Ik ga jullie zo erg missen zegt ze dan. 'Ik eigenlijk niet. Ik kan zoveel beter werken als ik niet bij jou in de klas zit,' zegt Riley. 'Daar heeft ze gelij- Wow! Hij is knap,' verandert Olivia van onderwerp. Een jongen komt langs lopen. Ik heb zijn gezicht jammer genoeg niet kunnen zien. 'Aan jouw gezicht te zien vond jij hem ook knap,' lacht Olivia. 'Riley's gezicht is vuurrood en dat komt niet zo vaak voor. 'Ieuw. Bah! Ik.. Hij was... Laat maar! Kom je Haley? We moeten naar de les.'

'Ik kom, ik wil alleen kijken wie er allemaal bij hun in de klas zit.' Haley gluurt naar binnen. Ze schrikt opeens van iets. 'Ik volg haar blik naar een meisje dat ik nog nooit eerder heb gezien. Misschien is ze nieuw. 'Is er iets?' vraag ik. 'Nee, niks.' Ik kijk Olivia aan en zie dat ze het zelfde denkt als mij. Haley liegt. 'Wij gaan, we zien jullie in de pauze.'

***

Olivia en ik gaan zitten op een leeg plekje achterin. 'Haley was dus overduidelijk aan het liegen. Ze kent dat meisje,' zegt Olivia. Ik knik. Mijn blik gaat naar het meisje. Zelf zit ze voorin. Ze draait zicht om en kijkt mij recht in mijn ogen. Ze glimlacht. Ik glimlach terug. Daarna draait ze weer terug. Haar gezicht had iets bekends, maar ik kan mijn vinger er niet op liggen.

Meneer Prescott oftewel Sir Major komt binnen gelopen.

'Welkom iedereen. Ik ben Jack Prescott, maar voor jullie ben ik meneer Prescott,' zegt Sir Major met een glimlach. De eerste keer dat ik hem zie glimlachen. Dit jaar wordt echt geweldig, het is alleen jammer dat we Sir Major als mentor hebben. 'We doen een voorstelrondje, zodat iedereen elkaar beter kan leren kennen en ik jullie namen meteen op de absentielijst af kan kruisen.

***

Eindelijk zijn we bij het meisje aangekomen waar Haley van schrok. Het hele voorstelrondje zit ik er al op te wachten. 'Ik ben Piper Hernandez, ik ben veertien jaar oud en mijn favoriete hobby is dansen. "Hernandez" als in Diego Hernandez. Of is het gewoon toeval? Er zijn duizenden Hernandez's in de wereld, maar ze lijkt ook op Diego. Daarom kwam ze me bekend voor!

Olivia port met haar elleboog in mijn zij. 'Niet gaan piekeren, niets is zeker.' Inderdaad, niets is zeker maar het kan geen toeval zijn. Het verklaart meteen waarom Haley schrok, maar dat betekent dat Haley haar kent. Waarom heeft Diego dan nooit over Piper verteld aan mij. Ik dacht dat hij maar 1 zusje had, Cassidy. Blijkbaar niet dus.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 05, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu