J A S M I N E
Ik ren supersnel naar de gymzaal. Ik ziet wat meiden in een tenue de gymzaal uit komen dus dat moet betekenen dat de training van de cheerleaders al is afgelopen. Ik loop de gymzaal in en ik zie Haley en nog twee meiden. Is dat... Oh mijn god, Dat is Lauren! 'Wat doe jij hier?' vraagt Haley meteen als ik voor ze sta. Ik kom auditie doen voor het cheerleader-team. Of mag dat ook niet meer van jou?' vraag ik geïrriteerd. 'Ik ben de aanvoerder. Wat is je naam,' vraagt het meisje met het donkere haar. 'Jasmine, ik ben nieuw hier,' zeg ik vol vertrouwen. Oh, dus jij bent de nieuwe kamergenoot van Haley, dat zo bitchy deed. Ik zeg je één ding Jasmine, op deze school wordt brutaliteit tegen de Panthers niet getolereerd. Niemand praat zo tegen ons en al helemaal niet als je met mij te maken hebt. Begrepen?' Ik knik snel. 'Je kunt woensdag auditie doen. Waag het niet om te laat te komen.' Ik ben niet snel bang voor mensen maar zij brengt me wel echt de kriebels. Ik knik en loop dan de zaal uit. 'Goed gedaan, Amanda,' hoor ik Haley nog zeggen.
Olivia en Riley wachten me op in de gang. 'En?' vraagt Riley nieuwsgierig. 'Ik moet woensdag pas auditie doen. 'Jas?' hoor ik iemand achter me zeggen. Lauren. 'Lauren?' 'Oh mijn god, je bent het echt! Jas, ik heb je echt gemist.' Lauren omhelst me. Olivia en Riley kijken ons raar aan. 'Lauren, wat doe je?' vraagt Haley die ons ook raar aankijkt. 'Ehm.. Jasmine was mijn beste vriendin. Eén jaar geleden moest ik naar dit internaat. Dus verwaterde onze vriendschap,' legt Lauren uit. Lauren was echt mijn allerbeste vriendin. Toen ze wegging veranderde voelde ik me heel alleen en ging ik ne anders gedragen. Het maakte toch niet meer uit want Lauren was er toch niet om me te helpen. 'Is politieagent Benny nog steeds zo heethoofdig?' lacht Lauren. 'Dat blijft hij altijd.' 'Wat is hier aan de hand?' vraagt Amanda die er ook bij is komen staan. Ook zij kijkt ons raar aan. Wat heeft iedereen? Wat is er zo raar aan dat Lauren en ik bevriend zijn? 'Jasmine blijkt de oude beste vriendin van Lauren te zijn,' snauwt Haley. 'Dat is jammer voor Jasmine want Lauren heeft ons nu. Bye Jasmine,' zegt Amanda glimlachend. Ze trekt Lauren met haar mee.
' Wat.Een.Bitch,' sis ik boos. Amanda wilt het hard to get spelen, dan krijg ze ook hard to get.
___________
Ja sorry. Ik heb altijd moeite met de eerste paar hoofdstukken. Het boek is nu op gang aan het komen want het echte verhaal moet nog komen. Ideeën zijn altijd welkom. Echt sorry voor dit korte stukje van maar 400 + - woorden.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...