"No one can make you feel inferior without your consent" -Eleanor Roosevelt
O L I V I A
'Kom op, Haley. Of durf je niet,' roep ik uitdagend naar Haley die nog aan de andere kant van de rivier staat. 'En wat als ik ik erin val,' gilt ze terug. 'Ik haal haar wel,' zegt Jasmine. Ze loopt over de stenen weer naar Haley en begeleidt haar naar de overkant. Ik pak mijn telefoon en stuur een berichtje naar Tyler.
Waar zijn jullie? Doe alsjeblieft snel want dan kunnen jullie Haley in het water zien vallen.
x Liv
Ik twijfel of ik er een x achter moet zetten. Dat klinkt zo verliefd, maar ik verstuur het toch op die manier. 'Was dat zo eng?' hoor ik Jasmine tegen Haley zeggen. Jammer dat ze niet is gevallen.
'Waar moeten we wachten op ze?'
'Gewoon hier.'
'Waar blijven ze?' zeurt Haley. Ze is zo irritant. Ze zeurt om alles. Plotseling krijg ik het gevoel dat ik bespied wordt. Ieuw, straks is het die engerd van een "KF." Hebben jullie ook het gevoel dat we bespied worden,' vraagt Haley. Ik hoor achter me opeens een tikkend geluid. Ik voel opeens twee handen op mijn schouders. 'Boeh!'
Haley, Jasmine en ik gillen springend omhoog. 'Sukkel. Ik kreeg bijna een hartaanval!' roept Haley boos. Ze kijkt alsof ze in shock is. ' Waarom deed je dat!' roep ik boos uit. Amanda haalt haar schouders op. 'Ik voelde me schuldig over die opmerking van Kyla, je doet me te veel aan haar denken,' zegt Amanda tegen Haley. Als het over Kyla gaat kun je maar beter bij Haley uit de buurt blijven. Dat weet ik maar al te goed. 'Waarom moet je het altijd over Kyla hebben?! In elke zin Kyla dit of Kyla dat. je moet me niet zo vergelijken met haar,' zegt ze boos. Amanda rolt met haar ogen en loopt dan weg. Ik ken Haley niet super goed, maar voor de naam Kyla is ze hartstikke gevoelig. Ze ziet eruit alsof ze in huilen uitbarst. Ik sla mijn arm om haar heen. Haley is niet mijn favorietste persoon, maar je kan niet iemand negeren als ze zich hartstikke rot voelen. 'Waar blijven de jongens,' vraagt Haley geïrriteerd. Ik pak mijn telefoon en stuur een berichtje naar ze.
Waar blijven jullie? Zeg alsjeblieft dat jullie er bijna zijn?
Olivia
'Jasmine? Je moet met Lauren gaan praten. Ze mist je echt,' zegt Haley opeens. Jasmine kijkt Haley verbaasd aan. 'Waarom? Ze heeft jullie toch?' Jasmine ontloopt Lauren, ik weet niet wat er tussen hun is, maar het is zeker niet goed. 'Haley? Wie is de Kyla, iedereen heeft het weleens over haar en dan als ik vraag wie ze is, slaan ze dicht.' Haley neemt diep adem en kijkt ons allebei dan aan. 'Kyla is mijn zus. Ze was een ander half jaar ouder. Een paar maanden geleden ging ze opeens weg, mijn ouders zeiden dat ze een beurs voor een school in Australië had gewonnen en dat ze nu bij mijn tante woont, maar ik weet wel beter. Ze stuurt me nooit berichtjes, belt niet en anders was ze ons in de kerstvakantie toch wel komen opzoeken. Jasmine kijkt haar weer verbaasd aan. 'Ik kreeg een sms'je van haar. Twee dagen nadat ze weg was.' Haley pakt haar telefoon en laat het ons zien.
Haley,
Ik ben nu weg, dus er is geen hoofd-Panther meer. Haley vanaf nu ben jij het hoofd, let alsjeblieft goed op Amanda en Lauren. Ik vertrouw je.
Big kisses from Australia xx
'Wat is hier raar aan?' vraagt Jasmine. 'Het berichtje is niet raar, maar het klopt niet. Ik ken mijn zus, en zou zo nooit zoiets sms'en, dus ik denk dat iemand haar dit opdroeg om dit te typen,' legt Haley uit. 'Wat bedoelde je dan met dat je niet gelooft dat ze in Australië is?' vraag ik. ' Het klopt gewoon niet. Kyla is niet zo. Ze beloofde dat ze me nooit, maar dan ook echt nooit, in de steek zou laten,' zegt Haley fel. 'Was ze met kerst niet thuis dan?' vraagt Jasmine. 'Mijn ouders hadden deze kerst zogenaamd geen tijd en moest ik kerst dus bij mijn opa en oma doorbrengen.'
'Haley, ik wil wel uitzoeken waar Kyla is,' zegt Jasmine. 'En ik ook.' roep ik uit. Haley glimlacht. Het is de eerste keer dat het een echte aardig bedoelde glimlach van Haley is. Hopelijk doet ze nu ook wat minder gemeen...
__________
Hey Peepz,
sorry voor dit korte stuk, maar ik was echt inspiratieloos. Ik update pas volgend week weer want deze week heb ik geen tijd. Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar en verder nog een fijne week. 🎉❤️.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...