5|| Een uitleg

192 13 2
                                    

J A S M I N E

Met veel tegenzin druk ik op de bel. De deur wordt opengegooid en ik kijk recht in het gezicht van mijn moeder. 'Jasmine?' 'Mam!' Ik omhels haar. 'We moeten praten.' 'Wij?' 'Wij allemaal? Papa, Ashley, Isabella, jij en ik.' Ik knik. Ik loop achter mijn moeder aan naar binnen.

'Hey,' zeg ik zachtjes. Ashley, Isabella en mijn vader kijken me verbaasd aan. Ik ga naast mijn vader zitten en nestel tegen hem aan. 'Hoe hebben jullie zoiets kunnen doen?' vraagt Ashley. Mijn moeder slaat haar ogen neer. 'Geef hun niet de schuld! Ze probeerde. Jace te redden, hoor. Hij had net zo goed nu dood kunnen zijn!' roept Isabella boos. 'Hebben jullie het haar verteld?' vraag ik verbaasd. 'Nee, Ashley heeft het gedaan.' Ik kijk Ashley verbaasd aan. 'Dit gezin leeft in teveel leugens. Isabelle mag daar niet in lijden,' legt ze uit. Ik knik. Ashley heeft gelijk. 'En nu?' vraag ik aarzelend. 'We proberen het bedrag bij elkaar te krijgen. We moeten en zullen Jace terugkrijgen.' 'Jullie gaan me wel alles vertellen, hè?' 'Natuurlijk. Je bent misschien wel aan de andere kant van het land, maar we vertellen je alles. Echt alles,' zegt mijn vader. Ik hoop voor ze dat ze nu wel alles vertellen. Geen geheimen en geen leugens meer. Ik sta op. 'Ik moet verder gaan inpakken. Ik kom straks wel weer naar beneden.' Ik loop snel de trap op en loop dan mijn kamer in. Ik plof neer in mijn bed. De laatste tijd is er zoveel drama. Over twee dagen moet iedereen weer terug zijn op Lindenhoff. En dit jaar wordt alles anders. Lindenhoff en St. Maarten samen. Dat zoekt zelf ook een heleboel drama. Maar er is een pluspuntje: ik ben dichterbij Diego! Het is wel leuk een meisjes-school maar ook irritant. Meiden zoeken de drama gewoon op, terwijl jongens hartstikke chill zijn. Ik kijk naar mijn koffers in de hoek. Ik heb dit jaar nog meer koffers mee dan vorig jaar. Alles wordt dit jaar gewoon anders. Nu we van Kaithlynn af zijn, kunnen we hopelijk een rustig leventje lijden. Zonder vreselijke berichtjes en opdrachten. Eigenlijk is het verschrikkelijk om ver weg van je familie te zijn. Als ik ze niet in de vakanties kon zien, zou ik langzaam gek worden. Hoe erg ze me ook soms hinderen, het is mijn familie. Ik wil altijd bij ze zijn. Ik hou van ze. En van Jace. En ik zal er alles aan doen om hem terug te krijgen...

R I L E Y

Ik kijk Max boos aan. 'Riles, wees nou niet boos,' smeekt hij. 'Dat ben ik niet.' 'Kom op, Riles.' 'Noem me geen Riles, ik ben boos op je.' Max pakt een paar kleren en stopt het in zijn koffer. 'Waarom Max? Waarom moet je mijn leven verpesten?' 'Het moest van mij ouders. Je kunt mij de schuld niet geven,' protesteert Max. 'Je had ook nee kunnen zeggen.' 'Riley, wat vind je hier zo erg aan?' 'Alles! Ik wil je gewoon niet in mijn buurt hebben.' 'Is dat het? Je wilt me gewoon niet in de buurt van je vrienden hebben, hè? Zijn ze knap,' grijnst Max. Ik steek mijn middelvinger op. Max kijkt me geschokt aan. 'Riley Destiny Matthews! Dat is het brutaalste dat je ooit heb gedaan. Ik rol geïrriteerd met mijn ogen. 'Weet je wat het is Max?' Max schud zijn hoofd. 'Je bent een leuke neef enzo, maar als het over meisjes gaat, ben je hartstikke harteloos. Je bent gewoon een bitch tegen meisjes.' 'Dat is niet waar, Riley,' protesteert Max. 'Jawel!'

'Echt niet!'

'Echt wel!'

'Echt niet!'

En zo gaat het een tijdje door. 'Oke, wat kan ik doen om te laten zien dat ik niet zo ben.' Plotseling krijg ik het beste idee ooit. Ik kijk Max geheimzinnig aan. 'Wat is er?' 'Je mag één maand lang niet met meisjes flirten of praten.' 'Wat?!' 'Nee, dat is overdreven.' Max knikt hevig. 'Je mag met meiden praten, maar niet flirten! Eén maand lang, begrepen?' Max kijkt eerst twijfelachtig maar knikt dan. Max weet echt niet wat hem te wachten staat...

__________

Hey peepz,

Sorry, voor dit korte stukje, maar meer kreeg ik er echt niet uit. Maar ik heb wel voor de eerste keer een "Riley-hoofdstuk." En dat heb ik niks voor niks geschreven. Ik introduceer: Max Matthews! Max krijgt een belangrijke rol in dit boek. Er komen nog meer nieuwe rollen, maar dat komt later nog wel. In ieder geval, hoe was jullie vakantie. Ik moet morgen weer naar school. 😭. En dat vind ik heel erg *PIEP* Nou ja, ik heb wel weer genoeg gezeurd vandaag.

~ xsoccergirlx ~

Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu