20|| Tijd voor wraak

265 15 2
                                    

"Je doet honderd dingen goed, ze vergeten het. Je doet 1 ding fout en ze onthouden het."

J A S M I N E

'Zo, het nablijven is voorbij.' Ik zucht opgelucht en sta op. 'Wacht, Jasmine.' Diego trekt me aan mijn arm terug. 'Ik wil geen ruzie met je.' 'Daar heb je zelf voor gezorgd.' Ik merk dat mijn stem overslaat. Mijn stem slaat altijd over als ik niet uit mijn woorden kom. Ik heb een goede reden.' 'Dat zei je net ook en toen wou je het niet vertellen. Dus wij hebben ook niks meer om over te praten.' Ik probeer weer weg te lopen maar Diego trekt me weer terug. 'Oke, ik ga het je vertellen, maar als ik het verteld heb, mag je niet meer boos zijn.' 'Dat maak ik zelf wel uit,' snauw ik. Ik gebaar naar Olivia en Gabby dat ze alvast kunnen gaan. 'Luister, ik krijg nu al zo'n drie weken berichtjes van een persoon die zich KF noemt.' Ik voel het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. In het begin negeerde ik ze, maar daarna begon hij of zij mij te chanteren. Als ik niet zou doen wat hij of zij wou, zou hij mijn gehandicapte zusje wat aandoen,' Zegt Diego zacht. Ik voel me opeens heel schuldig worden. Hij probeerde al die tijd alleen zijn zusje te beschermen. 'Het spijt me, Diego. Ik.....Sorry..' Ik draai me om en loop weg. Plotseling besef ik me dat Diego ook gestalkt wordt door KF. Met Diego erbij kunnen we KF pakken. Ik loop weer terug naar het nablijf-lokaal maar Diego is nergens meer te bekennen. Ik voel mijn telefoon trillen in mijn broekzak. Ik kreun. Ik heb echt geen zin in KF op dit moment. Ik verwijder het bericht zonder er naar te kijken. KF, je kunt me echt niet klein maken...

***

Ik loop Lindenhoff binnen en zie overal groepjes staan. '... Audities beginnen over vijf minuten. Zorg dat je er tip top uit,' hoor ik Amanda's irritante stem zeggen. Ik loop op haar af. 'Wat is hier aan de hand?' 'We houden audities voor een derde Panther,' zegt Amanda schijnheilig. Ik kijk haar ongelofelijk aan. Wacht wat? Van Amanda is dit wel te verwachten, maar Lauren? Meeloopster! 'Jullie zijn echt laag gezonken en was Haley niet de hoofd-Panther?' 'Dat was ze.' 'Weet ze hiervan?' 'Dat denk ik wel, ze rende huilend weg, een halfuurtje geleden toen ze die flyer daar zag.' Ik ren het podium af en ren naar het muzieklokaal. In deze paar maanden dat ik op deze school zit, heb ik een paar dingen geleerd. Iedereen heeft z'n eigen plekje als ie boos of verdrietig is en die van Haley is het muzieklokaal...

***

Als de gang op loop hoor ik iemand zingen. Haley. Ik ga in de deuropening staan en kijk het lokaal in. Haley staat met haar rug naar me toe waardoor ze me niet ziet. Haar stem is schor maar ze zingt toch mooi.

I need a wrecking ball

I want the sky to fall

God I feel so small tonight

I need a wrecking ball

I could crash and fall

could it break my walls

and make it right

can I begin again

can I begin again?

I need a tidal wave

come and wash away

All the mess I made

to make it right

I need to make it right

I need big move

I need a sharp knife

I need to cut these scars

right out of my life

I need a big move

I need a sharp knife

Need to be shaken up

tonight

I need a wrecking ball

Ik begin te klappen. Haley kijkt verschrikt op. 'Wat doe jij hier?' 'Wij gaan wraak nemen op Amanda.' Haley zucht. 'Het is niet zo gemakkelijk als je denkt. Amanda is "de" stem van deze school. Ik ben maar het zusje van Kyla dat door Kyla's hulp een Panther werd. Ik kan niks doen, Jas. En dat moet ik accepteren.' Ik kijk Haley verbijsterd aan. 'Laat je Amanda over je heen lopen? Liet je mij over je heen lopen?' 'Je begrijpt het niet! Jij bent Amanda niet. Amanda is anders. Zij weet hoe ze moet raken en dat doet ze ook,' zegt ze hysterisch. 'Dus laat je Amanda maar over je heen lopen? Maar ik laat haar niet zo doen tegen mijn dierbaren. Er moet toch wel iets zijn, waarmee we haar kunnen terug pakken?' Ik hoor de deur van het muzieklokaal dichtvallen. Ik draai me om en ren er naar toe. Op slot. Plotseling beginnen de lichten te knipperen en vallen dan uit. Het is pik donker. Haley begint keihard te gillen. Tastend met mijn handen zoek ik naar Haley in het donker. Als ik haar heb gevonden, grijp ik haar bij haar arm en weer begint ze te gillen. Serieus, met Haley ga ik dus nooit een bankoverval plegen. 'Haley, relax.' 'Hoe moet ik relaxen? We zitten vast in het muzieklokaal en het is donker,' gilt ze. 'Je stelt je aan, het kan erger.' Plotseling begint het licht weer te knipperen en gaat dan aan. Ik zucht opgelucht. Het was gewoon een storing. Haley begint weer te gillen. 'Wat is er?!' 'De.. de d..deur...' Haley wijst naar de deur. Voor de deur staat er een grijzende opgeblazen clown-pop. 'Dit.is.echt.ziek,' mompelt Haley. Op de pop staan woorden opgeschreven met een zwarte stift:

Tik tak, ik wacht. De tijd is bijna om...

'Dit moet KF's werk zijn. Hij of zij maakt mijn leven tot mijn hel. Wat moet KF van ons? Waarom probeert ze ons kapot te maken? De deur gaat piepend open en Olivia komt het lokaal ingelopen. 'Ieuw, wat is dit?' Olivia trapt tegen de clown. De clown deukt in elkaar. 'Wat doen jullie hier?' 'KF heeft ons opgesloten en hier een clown neergezet,' flap ik eruit. 'Je weet niet of het KF was. Het kan ook iemand anders zijn,' mompelt Haley. 'Wie is het dan, volgens jou?' 'Laat maar, ik ga slapen. Ik ben kapot.' Haley loopt het lokaal uit. Ik weet wat KF van ons wilt, maar daar ga ik achter komen. KF, met mij kun je niet sollen...

Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu