4|| Ontmoet de Queen Bee

338 20 0
                                    

''You can be the moon and still be jealous of the stars" -Gary Allen


H A L E Y

'Deze training was wel het slechtste van het hele jaar. Op deze manier zullen we nooit de try-outs halen. Als het zo doorgaat dan gaan er mensen afvallen!' Amanda kijkt minachtend rond.  'Volgende training verwacht ik meer van jullie. Niet dat jullie dat kunnen. Jullie kunnen gaan,' schreeuwt Amanda. Iedereen loopt snel de zaal uit. Lauren en ik lopen naar haar toe. Lauren is mijn beste vriendin. Ze doet echt alles wat ik haar opdraag, ze is niet alleen daarom mijn beste vriendin. Ze is hartstikke lief, het tegenovergestelde van Amanda. Ze kan wel aardig zijn, als je je maar gedraagt op de manier die haar bevalt. 'Gaat alles wel goed met je? Je ziet er echt oververhit uit,' vraagt Lauren bezorgd aan Amanda. 'Ja! Je hoeft niet zo bezorgd te zijn,' snauwt Amanda boos terug. 'Doe niet zo opgefokt. Ze probeert je alleen te helpen,' neem ik het op voor Lauren. Amanda rolt met haar ogen. Amanda en ik kunnen eigenlijk niet goed opschieten. De enigste reden waarom we vriendinnen zijn is om Kyla.

Kyla en Amanda waren beste vriendinnen. Amanda en ik zijn op dezelfde dag jarig en dat is ook een van de redenen dat Amanda mij als een concurrent ziet. Zij moest altijd de perfecte verjaardag hebben en dat had ze door mijn verjaardag te verpesten. Toen Kyla wegging zochten Amanda en ik troost bij elkaar. En nu is ze mijn beste vriendin, soort van dan, maar ik ben niet zo close bij haar als Lauren.

Ik zie Jasmine de zaal binnen lopen. Ik rol met mijn ogen en buig naar Amanda. 'Dat is mijn nieuwe kamergenoot waar ik het over had.' Amanda begint te grijnzen. 'Hoe heette ze ook al weer?' 

'Jasmine.' 

Ik hoor Lauren achter me naar adem happen. 'Gaat het goed met je?' zeg ik terwijl ik me naar Lauren draai. Lauren is hartstikke bleek geworden. 'Er is niks, ik dacht alleen dat je zei dat ze Julia heette.' 

'Foutje.'

'Wat doe jij hier?' vraag ik bot als ik me terug draai naar Jasmine. 'Ik kom auditie doen voor het cheerleader-team!' zegt ze. 'Dan moet je bij mij zijn. Ik ben de aanvoerder. Wat is je naam?' vraagt Amanda die naar voor stapt. 'Jasmine.' Amanda slaat haar armen over elkaar en kijkt uitdagend naar Jasmine. 'Is er iets?' Heel veel mensen worden bang als ze lang in Amanda's grote bruine ogen kijken maar Jasmine geeft geen kik. 'Jij weet wie wij zijn toch?' Jasmine kijkt haar verbaasd aan. 'Panthers,' zeg ik dan. 'Dat idiote gedoe. Zijn jullie nou dieren of een dom meidenclubje?' Amanda's mond valt open. Ik weet niet of haar mond open valt van verbazing of boosheid. 'Jij weet niet tegen wie je praat! Wij hebben macht op deze school en dat kan ik zo tegen je gebruiken!' 

'Misschien zijn al die meisjes op deze school bang voor je, maar ik ben niet bang voor je. Misschien moet je klauwen maar eens  gebruiken want van dat gepraat uit je mond word ik niet bang van!' 

'Hier ga je spijt van krijgen, Jasmine!' Amanda spreekt haar naam op zo'n enge manier uit dat ik er gewoon bang van word. 'Denk maar niet dat je nog auditie mag doen.'

'Alsof ik dat nog van plan ben!' zegt Jasmine terwijl ze wegloopt.

Amanda's ogen spuwen vuur. 'Ik ben nog lang niet klaar met haar.' 

'Ik ben wel klaar met jou!' zegt Lauren opeens. Ze kijkt ons boos aan en loopt dan de zaal uit. ' Wat heeft zij nou weer,' vraagt Amanda. Ik haal mijn schouders op er ren achter Lauren aan.


Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu