J A S M I N E
'Weet je zeker dat je alles hebt? Anders breng ik je later wel meer kleren.' Lachend kijk ik naar mijn moeder. 'Mam, ik heb twee extra koffers mee, dit is heus wel genoeg.' Die Justine zit me nog steeds dwars. Ik weet niet wat ik met haar of die "KF" te maken? Ik zal het wel vragen aan Olivia of Riley. 'Zo, Jasmine. 'We zijn er weer.' Ik neem snel afscheid van mijn moeder en stap de auto uit. Welcome back, Lindenhoff.
'Kiekeboe!' Olivia bespringt me vanachter.
'Liv!'
'Jas!' gilt ze terug.
'Hoe was je vakantie?' vraag ik. 'Geweldig, ik heb met mijn ouders bij mijn opa en oma nieuwjaar gevierd. Hun buurjongen was zó knap. De eerste dag lag hij al aan mijn voeten,' vertelt Olivia 'Typisch Olivia, elke knappe jongen kan zij om haar vinger winden,' zeg ik lachend.
***
Als we naar onze kamer lopen komen we langs een flyer. 'Wat is dit?' vraag ik aan Olivia. 'Het jaarlijkse Welcome Back-feest. Het is vanavond al. De schoolfeesten worden samen met St. Maarten gehouden en dit jaar is het feest is bij ons op school,' vertelt Olivia. 'Waarom heb je dit niet eerder vertelt, nu heb ik maar een paar uurtjes om me klaar te maken,' zeg ik. 'Jas, het is kwart voor twaalf en het feest begint pas om half acht.'
'Zeg me niet dat je denkt dat jij het gaat redden vanaf nu, want ik ken jou Olivia als ik het amper ga redden ga jij het helemaal niet redden!' Olivia kijkt bedenkelijk. Ze weet dat ik gelijk heb. 'Ja, je hebt gelijk, ik moet nog uitzoeken wat ik aan ga doen. Dat is echt veel werk hoor.' Ik rol met mijn ogen en trek Olivia mee naar onze kamer.
***'
Ik weet niet wat ik aan moet doen,' kreunt Olivia. Haar kleren liggen overal door de kamer verspreid. 'Doe dit aan.' Ik pak een licht-blauw jurkje van de grond. 'Ik weet het niet,' zegt Olivia. Als ik goed naar het jurkje kijkt, besef ik dat ik het jurkje ook heb maar dan in een andere kleur . Ik loop naar mijn kast en na lang zoeken haal ik hem eruit. 'Liv, doe die jurk aan. Dan zijn we twins.' Olivia kijkt bedenkelijk, maar geeft dan toe. 'Is goed.'
H A L E Y
Ik loop de kamer binnen en het lijkt alsof er een bom ontploft is. Overal liggen kleren. 'Wat is hier gebeurd?' Olivia en Jasmine kijken me onschuldig aan. 'Het feest is vanavond al, dus wij maken ons alvast klaar,' legt Jasmine uit. 'Het is pas half één en het feest begint pas om half acht,' probeer ik zo rustig mogelijk te zeggen, maar vanbinnen schreeuw ik het uit. 'We leggen alleen alvast onze kleren klaar,' zegt Olivia. 'Door de hele kamer?' gil ik. 'Ga jij niet dan?' vraagt Jasmine. 'Nee,' zeg ik bot. 'Ook niet voor Diego?' vraagt Olivia. 'Spreek die naam nooit meer uit! Je weet dat het uit is,' zeg ik boos. 'Haley, de ene keer zeg je dat het helemaal niet uit, en dat hij wel je vriendje en de andere keer is het zogenaamd uit,' zegt Olivia verontwaardigd. ' 'Het is uit op dit moment,' snauw ik terug. Ik pak mijn telefoon en app Diego.
Haley: Hey schatje, je komt vanavond toch wel naar het feest. Zeg wel wat je aantrekt, we moeten wel matchen he? X Haley
Diego: Haley, het is al drie weken uit. Ik wil echt niet opnieuw een relatie met je opbouwen.
Mijn mond valt open van verbazing. Hoe durft hij. Nou, hij zal zien wat hij mist. Ik wil net mijn telefoon opbergen als ik een berichtje binnenkrijg.
Amanda: Ben je al begonnen aan ons plannetje?
Haley: Nee nog niet.
Amanda: Begin zo snel mogelijk. Je weet hoe belangrijk dit is!
Ik haal diep adem en richt me dan tot Jasmine en Olivia. 'Wat trekken jullie aan vanavond?' vraag ik aan Jasmine en Olivia. Ze kijken me allebei heel verbaasd aan. Ze pakken allebei een jurkje. Hun jurkjes zijn precies hetzelfde alleen die van Jasmine is roze en die van Olivia is blauw. 'Ik heb dat jurkje ook maar dan in het zwart. Als we het nu allemaal aandoen. Dan zijn we net een drieling,' zeg ik enthousiast. Ik sta op en loop naar mijn kast en haal precies hetzelfde jurkje, maar dan in het zwart, eruit. 'Jij wil hetzelfde jurkje aan doen?' vraagt Olivia ongelovig. Ik knik enthousiast. 'Gezellig.' Ik glimlach naar Jasmine die verbaasd terug glimlacht. Ik stuur een appje naar Amanda.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...