2|| Welkom op Lindenhoff

445 18 2
                                    

J A S M I N E

Ik staar naar het grote gebouw waar ik de komende tijd ga wonen. Ik was zo boos op mijn ouders dat ze me wegstuurden dat het me niet eens meer kon boeien dat ik een kostschool ging wonen. Ik was meer boos om het feit dat ze me wegstuurden, maar ik begin nu wel wat heimwee krijgen en ik heb niet eens 1 stap binnen die kostschool gezet.

Terwijl we naar binnen lopen kijkt Isabella verwonderd om zich heen. 'Moet je die hal zien! Die kroonluchter is echt fantastisch! Ik begin zelfs een jaloers te worden dat jij hier mag wonen,' lacht ze. 'Als het kon had ik allang met je geruild.'

'Ik ga je zo erg missen. Hoe moet ik het thuis overleven zonder jou?' Ik geef Isabella een dikke knuffel. Ik ga haar zo erg missen. Ik kan gewoon niet zonder haar. 'Ik hou van je,' fluister ik in haar oor. Ik draai me om en zwaai even naar mijn ouders. Waarom zou ik uitgebreid afscheid moeten nemen van de mensen die me hier naartoe hebben gebracht? De mensen die me zoiets aandoen na een heftig jaar. Ik neem een diepe zucht. Ik zwaai voor de laatste keer naar Isabella en loop dan naar binnen. Mijn nieuwe thuis. Ik loop naar de receptie toe waar een vrouw ongeïnteresseerd naar iedereen zit te kijken. Als ik voor haar sta kijkt ze me blij aan. 'Ik ben nieuw hier.' 'Wat is je naam?' 'Jasmine Murray.' 'Ik ben Heather. Ik ben de coördinator van alle meiden. Als je een probleem hebt kun je altijd naar mij toekomen.' Ik knik begrijpelijk. Heather heeft een grote glimlach op haar gezicht. Heather staat op en gebaart dat ik achter haar aan moet lopen.

***

Na heel veel gelopen te hebben, komen we eindelijk bij een deur uit. Op de deur hangt een bordje met: '2C, Haley, Riley, Olivia.' Heather klopt op deur. 'Binnen,' hoor ik een meisjesstem roepen. Best wel logisch, want dit is een meisjesschool. Een school vol met meisjes. Leuk of hartstikke saai? Heather loopt de kamer binnen en ik loop er een beetje zenuwachtig achter aan. 'Dames, dit is jullie nieuwe kamergenoot: Jasmine. Maak kennis met elkaar en laar haar de school even zien.' Heather,' zegt een meisje met blond haar. Ze heeft bruine ogen die me enthousiast opnemen. De vrouw loopt weer weg en ik voel me echt ongemakkelijk. 'Nou, ik ben dus Riley,' zegt het andere meisje. Ze heeft donker bruin haar en licht-bruine ogen. Ze ziet er wat jonger uit. 'En ik ben Olivia,' zegt het meisje met blonde haar, Olivia dus. 'Welkom op Lindenhoff. Het is het leukste internaat van heel de wereld,' zegt Olivia overdreven. 'Tja, dat weet ik nog niet zo zeker,' zeg ik onzeker. 'Het is de leukste school ooit. Je kunt er alles doen. Ik vind het soms zelfs leuker dan thuis.' We schieten alledrie in de lach. 'Verder kun je maar het best uit de buurt blijven van de Panthers en je k-' 

'De wat?' onderbreek ik Riley. Ik zie dat Riley en Olivia snel een blik wisselen. Je moet uitkijken voor de Panthers is een populair meidengroepje van Haley, Amanda en Lauren,' legt Riley uit. 'Haley is zeg maar de leider van het groepje. Haley kan opzicht best wel aardig zijn, als ze maar zonder Amanda en Lauren is.'

 'Met hun erbij kan ze een enorme bitch zijn,' vult Olivia haar aan.

Op het moment dat Olivia die zinnen uitspreekt gaat de deur open en komt een meisje binnen gelopen in een cheerleader-outfit. Rood en wit. De kleuren van Lindenhoff. Ze kijkt ons boos aan. 'Ik heb toch gezegd jullie vriendinnen niet op bezoek mogen zonder mijn toestemming.' Het meisje kijkt me boos aan. Ze heeft lang bruin haar en felle ogen die me woedend opnemen. Ik zie in mijn ooghoeken dat Olivia met haar ogen rolt. 'Haley, dit is Jasmine. Onz-' Het meisje, Haley dus, onderbreekt Riley zonder dat ze kan uitpraten. 'Haar naam boeit me niet, ik wil dat ze weggaat,' zegt ze arrogant. 'Haley, dit is onze nieuwe kamergenoot Jasmine.' Haley komt voor me staan en slaat haar armen over elkaar en kijkt me uitdagend aan. 'Luister, wat je naam ook mag zijn, ik ben een Panther. Dus blijf zo ver mogelijk weg van mij in de pauzes. Praat ook niet tegen me. tijdens school en pauzes en kom niet eens bij mij in de buurt.' 'Luister eens,' zeg ik op dezelfde toon als Haley net praatte. 'Dat ik nieuw ben betekent niet dat ik bang voor je ben. Dus waag het niet om mij te commanderen!' Haley's ogen spuwen vuur. Ze loopt de kamer uit en slaat de deur super-hard dicht. 'Oh mijn god, je hebt net een Panther stil gemaakt,' roept Riley vol ongeloof uit. 'Jasmine, jij bent echt super!' gilt Olivia. 

H A L E Y

Ik loop boos de kamer uit. Hoe durft die nieuwe? Kyla had het goed opgelost. Kyla was goed in alles. Ik voel een traan over mijn wang glijden maar veeg hem snel weg. "Panthers zijn sterk en huilen dus nooit zelfs niet in moeilijke tijden, daar heb je je Panthers voor." Hoor ik Kyla's stem in mijn hoofd. "Panthers zijn altijd sterk" herhaal ik in mijn hoofd.

***

Ik klop aan op de kamerdeur van Amanda en Lauren. Sophie doet de deur open en kijkt me bang aan. 'Panther-bespreking, dus eruit.' 'Dit is ook m..mijn kamer,' zegt Sophie bang. Ik sla mijn armen over elkaar en kijk haar afwachtend aan. 'Eruit of ik maak je leven tot een hel!' Sophie loopt snel langs me heen de kamer uit. Ik glimlach. Sommige mensen zijn zo makkelijk om bang te maken. Vooral Sophie. Niemand durft het tegen mij op te nemen...

J A S M I N E

'Waarom ben je naar Lindenhoff gekomen?' vraagt Riley die tegenover is komen zitten. 'Mijn ouders waren klaar met mijn gedrag, ik heb veel domme fouten gemaakt dit jaar, dus probeer ik hier een nieuwe start te maken,' vertel ik. 'De meeste hier op school hebben allemaal een verleden, maar in ieder geval je zit hier zonder ouders dus lol maken ga je zeker.' Ik glimlach. Olivia en Riley zijn wel aardig, ik denk dat ik me met hun niet ga vervelen. 'Dus hoe zit hier met winkelen enzo?'

 'Je mag elk weekend naar het winkelcentrum in, maar als je de regels overtreed dan heb je een soort huisarrest.' 

'Dus het is hier net als thuis,' zucht ik. 

'Jup.' 

'Moeten we je een rondleiding geven?' 'Ja, dat lijkt me leuk!'

Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu