"It's kind of fun to do the impossible." - Walt Disney.
J A S M I N E
'We made it, yeah,' roept Haley blij. 'Alleen die middelste man was zo-' 'Arrogant en leek alsof hij geen interesse had,' vult Haley me bij. Ik knik. 'Dat is David, de vader van Amanda. ' 'De vader van Amanda?! Zo vader, zo dochter. Maar wat moet hij hier?' 'Hij is goed bevriend met de directrice, waardoor hij nu dus ook een jurylid kan zijn,' vertelt Haley. 'Is dat wel eerlijk? Amanda doet toch ook mee?' 'Nee, het is niet eerlijk maar niemand weet het.'
H A L E Y
'Ze is zeker een vaderskindje,' vraagt Jasmine. Ik knik. Amanda is zeker een vaderskindje. Haar vader regelt alles voor haar. Ze kreeg vorig jaar de Iphone 6 al voordat er bekend werd gemaakt dat ie kwam. Waarschijnlijk gaat ze nu ook al LGT winnen door haar vader. Ik had wel voordeel om bevriend te zijn met Amanda, ze kreeg alles wat ik wou maar het enigste wat ze niet kreeg was hoofd-Panther zijn en dat zal ze ook nooit krijgen. 'En?' Olivia en Riley komen nieuwsgierig naar ons toe gelopen. Jasmine knipoogt naar me. Ik verander mijn gezicht van blij naar teleurgesteld. 'We hebben het niet gehaald,' zegt Jasmine treurig. 'En Amanda en Lauren wel,' vul ik haar bij. Olivia en Riley kijken ons allebei met een open mond aan. 'It's just a joke!' We zijn door!' roep ik. 'Yes, goed gedaan!' Olivia en Riley springen blij op en neer. 'Jullie winnen dit echt wel.' 'Ik denk meer dat Amanda en Lauren gaan winnen. Ik weet dat Lauren kan zingen en Amanda's vader zit in de jury,' zegt Jasmine. 'Haar vader zit in de jury?' 'Ja, haar vader en de directeur zijn goed bevriend,' leg ik nog keer uit. 'Van daar dat ze met alles wegkomt,' merkt Riley op. 'Jullie gaan sowieso wel winnen, wacht maar af, daar regel ik wel voor,' zeg Olivia. Jasmine kijkt haar wantrouwig aan. 'Liv, doe alsjeblieft niks raars of illegaals.' 'Nee, ik beloof jullie plechtig dat ik niks raars zal gaan doen.' Ik kijk haar streng aan. 'Olivia Madison Bing!' zeg ik streng.' 'En niks illegaals,' vult ze haar zin lachend bij. 'Jas, kom mee. We hebben nog veel te doen.' 'Wat dan?!' 'Oefenen, oefenen en oefenen!'
*Dag van de finale*
J A S M I N E
'Oh mijn god, ik durf niet meer,' zeg ik bang. Mijn handen trillen heel erg. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. We kijken backstage naar Amanda en Lauren die nu zijn. Eerlijk gezegd, ze zijn niet slecht. 'Jas, ontspan. We kunnen dit. Ik ben zo terug en als ik terug ben dan ben je weer rustig.' Haley staat op en loopt weg. Waar gaat ze naartoe? Ik sta op en loop achter haar aan. Als ik de gang op loop hoor ik twee stemmen. Diego en Haley. Ik ga dichterbij staan dat ik hun kan horen maar hun mij niet kunnen zien. 'Wat moet je van me?' hoor ik Haley bot van me. 'Ik ehm... Ik miste je,' hoor ik Diego terug zeggen. Dit gebeurt toch niet echt? Ik dacht echt dat hij me leuk vond, maar hij vindt Haley leuk.'Nou, ik mis jou niet. Jij vindt Jasmine leuk en zij jou en ik ben al láng over je heen,' zegt Haley terug. 'Alsof je dat niet zag, ik probeerde je jaloers te maken.' Krak. Dat was dus mijn hart. Is dit waar? Laat alsjeblieft nu een presentator komen met heleboel camera's en dat het dan gewoon een prank blijkt te zijn. 'Luister eens Diego, je kunt geen spelletjes met me spelen en ook niet met Jasmine, ik kan niet geloven dat ik met jou heb gehad. Dit is zo zielig en walgelijk,' roept Haley boos. 'Ik deed het alleen voor jou,' zegt Diego. En dan wordt het stil. Ik kijk om het hoekje en zie Haley tegen de muur aan met Diego's lippen op die van haar. Ik sta gekwetst op en loop weer terug naar de aula...
H A L E Y
Ik voel Diego's lippen tegen de mijne komen. Wat heb ik dit gemist. Stop Haley, dit kun je niet denken, Jasmine vindt hem leuk. Ik duw hem ruw van me af. 'Wat is jouw probleem?! Diego, ik ben over je heen!' Roep ik boos. 'Maar ik ben niet over jou heen.' Diego buigt zich weer naar me toe maar ik duw hem weer weg. 'Diego, stop! Ik dacht dat je Jasmine leuk vond, maar dit zal het wel veranderen.' Ik loop weg van Diego. Wat was dat?
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...