"Yeah we all shine on, like the moon, and the stars, and the sun" -John Lennon
J A S M I N E
'Moet dit echt?' vraagt Isabella vanuit het pashokje? 'Jaa!' gillen Ashley en ik terug. Het gordijn gaat open en Isabella komt uit het pashokje gekomen in een katten-onesie. ' Draai je eens om,' zegt Ashley. Aan de achterkant van de onesie zit een staart. ' Kwispel eens met je staart.' Isabella kwispelt met de staart. Het ziet er echt niet uit. Ashley en ik liggen op de grond van het lachen.
Even later lopen we met een paar tassen de Forever 21 uit. 'Jas, pas op!' hoor ik Ashley roepen en voordat ik besef wat Ashley zegt, lig ik op de grond. De tassen liggen verspreid op de grond. Ik kijk naar degene waar ik tegen opgelopen ben. Ik kijk in de boze ogen van een meisje. Ze staat op en kijkt me boos. 'Bitch, ik krijg je nog wel' sist ze voordat ze wegloopt. Wat was dat? Het was best wel eng en dat alleen omdat ik per ongeluk tegen haar opliep. Maar wie is zij?
***
Ik gooi de tassen op mijn bed en loop weer terug naar beneden. In de gang staat Isabelle naar de foto's aan de muur te kijken. Ze staart naar een foto van Jace die Isabella vast houdt toen ze net geboren was. Ik leg mijn hand neer op Isabella's schouder. 'Je mist hem,' Zeg ik. 'Iedereen in dit huis mist hem, maar geeft het niet toe,' zegt Isabella's met een klein stemmetje. Isabella kon het minst goed met haar verdriet omgaan, ze was ook pas zeven . Mijn ouders zeiden dat Jace in de hemel was. Hoe wil je een meisje van zeven vertellen dat haar broer dood is. De deurbel gaat en Isabella rent er snel naar toe. 'Er is niemand,' zegt ze. 'Zeker kwajongens die zich vervelen,' zeg ik. Plotseling zie ik een witte envelop liggen. 'Isabella pak eens die envelop, die lag er niet en dat weet ik zeker.' Isabella pakt de brief van de grond en geeft het aan mij. Er staat met grote letters "Jasmine" op. Ik scheur zo snel mogelijk de envelop en haal er een brief uit.
Jasmine, deze brief is voor JOU en voor niemand anders dus laat deze brief aan NIEMAND zien.
Jasmine, ik heb jouw hulp nodig, jij bent degene die ik zoek en degene die me kan helpen. Als je terug op het internaat bent, ga naar de bibliotheek en zoek op de computer naar de naam Justine Falls. Succes. Heb het met niemand hierover.
-K
Wat kunnen er veel enge dingen in één dag gebeuren. Waarom ben ik zijn enige hulp? Is dit een grap soms? ' Wat staat erin?' vraagt Isabella nieuwsgierig. 'Niks, is gewoon een wit blaadje. Wil je wat drinken halen?' vraag ik snel. Isabella kijkt me raar aan maar huppelt snel weer weg. Ik ren snel maar boven en verstop de brief diep in mijn koffer. Waarom zou ik moeten wachten totdat ik op het internaat ben terwijl ik het nu ook kan opzoeken? Ik pak snel mijn laptop en zoek op Justine Falls. Ik klik op de eerste link. Het is een nieuwsbericht.
De zoektocht naar Justine Falls wordt afgeblazen. Het meisje wordt nu al bijna één jaar vermist. Er zijn geen sporen van het meisje te vinden...
Wat heb ik met die Justine of "K "te maken? Ik typ op google Justine Falls+Verdwijnig in.
De dertienjarige Justine Falls is al sinds dinsdag vermist. Het meisje was tijdens de lessen niet op school en haar kamergenoten hadden ook niets meer van haar vernomen.
Justine Christiana Falls
1,65 M
Blond haar
Groene ogen
Wat heb ik met dit verdwenen meisje te maken, ik snap er echt niets van. ' Jas, ik heb cola voor je,' zegt Isabelle die de kamer binnen komt gelopen. 'Dankjewel.' Ik sla mijn laptop snel dicht en pak het glas cola. Ik heb wel genoeg opgezocht voor vandaag...
_________
Sorry voor dit korte stukje, maar ik moest gewoon ff uploaden. Ik hoop dat jullie het hoofdstuk leuk vonden. 😼.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...