O L I V I A
Jasmine kijkt me nog steeds verbaasd aan. Plotseling schiet ze in de lach. 'Ik trapte er bijna in.'
'Dit is geen grap!' Ik kijk haar nog steeds serieus aan. Jasmine stopt met lachen maar kijkt me nog steeds ongelofelijk aan. 'Ik heb gelogen tegen jullie. Eigenlijk heb ik het verzwegen. Ik vond het niet belangrijk.' Jasmine kijkt me nu wel serieus aan. 'Een Panther?' vraagt ze verbaasd. Ik knik. 'Is dat dus de reden dat Kaithlyn ons haat?' Ik haal mijn schouders op. 'Kaithlyn kan zoveel redenen hebben, wat ik wel weet is dat ik haar nooit iets heb aangedaan. We spraken ook nooit met elkaar,' leg ik uit. 'Dit is veel om te verwerken,' zegt Jasmine. 'Ik ben wel blij dat je het verteld hebt. Het is niet een groot ding. Je bent gewoon Olivia. Geen "Panther Olivia." Ik zucht opgelucht. Ik dacht eigenlijk dat Jasmine boos zou worden. Jasmine heeft alles verteld over Jace en ik hou een klein geheimpje achter waarvoor ik me schaam. 'Weet Haley het al?' 'Nee!' roept Olivia opeens paniekerig. Jasmine kijkt me voor de zoveelste keer verbaasd aan vandaag. 'Haley mag het niet weten.' 'Waarom?' Ik haal mijn schouders op. 'Liv, ze komt er sowieso al achter tijdens de rechtszaak.' Ik kijk weg. 'Wacht eens even... Liv! Wou je dat gaan achterhouden?'
Het is niet zo, belangrijk.' Jasmine trekt een wenkbrauw omhoog. 'Kijk me niet zo aan. Ik vertel het haar wel voor de rechtszaak, maar niet nu.' Jasmine zucht. 'Jouw keuze.'
'Kom je mee?' vraagt ze opeens. Ze heeft een ondeugende blik gekregen in haar ogen en dat voorspelt niks goed. 'Wat wil je doen?' 'Kom gewoon mee.'
***
Even later lopen we zonder te kloppen Gabby's kamer in. 'Ooit gehoord van kloppen?' hoor ik een boze stem zeggen. Amanda is mijn eerste gedachte, maar dat kan niet. Amanda's stem is lager. Ik kijk rond en zie een meisje op het bovenste stapelbed zitten. 'En wie ben jij?' vraagt ik verbaasd. 'Frankie, maar wie zijn jullie?' vraag ze. 'Ik ben Jasmine.' 'Olivia,' zeg ik kortaf. 'Maar jullie zijn niet mijn kamergenoten dus.' Ik schud mijn hoofd. 'We dachten allee-'
'Willen jullie dan wel nu meteen mijn kamer verlaten?!' zegt Frankie geïrriteerd.
Ik trek Jasmine mee de kamer uit.'Ik mag haar niet,' zeg ik meteen als we de kamer uitlopen. 'Ze leek op Haley van vorig jaar.'
'Gelukkig is Haley wél verandert.' Ik
We lopen langs een bord met heel veel lijsten. Ik blijf staan en kijk er heel aandachtig naar. 'Dit lijkt me nou echt iets voor jou,' zeg ik. Ik wijs naar een lijst. "Meidenvoetbal-team" staat er met grote letters op. Er staat maar één naam opgeschreven in tegenstelling tot de lijst van de jongens die al hartstikke lang is. Ik werp een blik op het blad en zie alleen de naam Scarlett op staan. 'Dat is een lange lijst zeg,' zeg ik sarcastisch. 'Jij moet echt mee doen, Jas.' Jasmine schudt haar hoofd. Ik voetbal niet meer. Ik pak een pen en schrijf Jasmine's naam bij de lijst. Jasmine kijkt me verbijsterd aan. 'Je gaat het doen, hoor,' zeg ik streng. 'Maar nee, ik-'
'
Je gaat het doen!' Jasmine zucht en pakt de pen uit mijn handen. Ze begint te schijven op het blad. 'Jij doet dus ook mee,' glimlacht ze. Ik kijk naar het blad en zie mijn naam onder die van Jasmine staan. Ik wil net gaan protesteren als Jasmine begint te gillen. 'Wat?''De klassenlijsten.' Samen zoeken we naar onze klas. 'Hier.' Ik duw letterlijk mijn gezicht in de lijst, zo nieuwsgierig ben ik. Olivia en ik zitten bij elkaar in de klas. Riley en Haley zitten in een andere klas. Ik lees snel alle namen. Ik zit bij Tyler in de klas. En bij Lauren. En Frankie zit er ook bij. Een perfecte combi, maar niet heus. 'Dit wordt een leuke klas,' glimlacht Jasmine. 'Vindt je het niet jammer dat je niet bij Diego in de klas zit.' Jasmine haalt haar schouders op. 'Ik weet eigenlijk niet eens of ik nog wel verliefd op hem ben,' zucht ze. 'Jullie hebben elkaar acht weken niet gezien. Als jullie elkaar straks weer zien dan waaien de vlammen weer op.'
'Waaien de vlammen weer op,' lacht Jasmine.
'Dat komt van mijn lievelingsfilm,' zeg ik nep beledigd. We beginnen tegelijkertijd te lachen.
* 'Olivia Bing. Nu naar het kantoor van de directrice komen. Olivia Bing, nu naar het kantoor van de directrice komen.' *
J A S M I N E
Als ik zeker weet dat Olivia weg is, loop ik weer terug naar het bord met alle lijsten. Ik pak de pen en kras mijn naam door dat op het "Meidenvoetbal" lijst staat. Eén ding is zeker, ik ga nooit meer voetballen!
***
O L I V I A
Zenuwachtig klop ik aan bij de directrice. Ik ben niet eens zo lang op school en ik word meteen naar de directrice geroepen. 'Binnen,' hoor ik een vrouwenstem roepen. Ik doe de deur open en loop naar binnen. 'Jij bent zeker, Olivia?' Ik kijk in het verrassende gezicht van een vrouw, maar het is niet de directrice. 'Kom maar zitten.' Ik ga zitten op de stoel. Ik hoor de deur opengaan en er komt iemand naar binnen gelopen. 'Hier ik heb thee voor je gezet, dat lust je toch wel?' 'Hoi , mevrouw Thompson,' zeg ik tegen de Directrice. 'Hai, Liv.' Ik kijk beide vrouwen afwachtend aan. 'Liv, dit is Anna Miller. Zij wordt de nieuwe directrice.'
'Nieuwe directrice?' 'Ik stop met mijn baan. Ik heb speciale redenen, maar één daarvan is dat ik iemand anders deze baan wil laten uitproberen. Het is een fijne baan, leuke school en vooral leuke kinderen en ik ga de school echt missen.' Ik knik begrijpelijk. Mevrouw Thompson is een fijne directrice, ze begrijpt alles en ik ga haar echt missen. 'Maak even kennis met Mevrouw Miller, want jij ben wel nog steeds de voorzitster.' Mevrouw Thompson glimlacht even en loopt dan de kamer uit. 'Dus ik ben mevrouw Miller en jij bent dus de voorzitster van de leerlingenraad, toch?' Ik knik. 'Nou oke. Ik zie je nog wel, Olivia.' Ik knik weer. Ik sta op en loop de kamer uit. Iets voelt niet goed bij mevrouw Miller en ik ga er achter komen wat...__________
Hey peepz,
En Raad eens! Vandaag zit ik precies 1⃣ jaar op Wattpad! Het lijkt eigenlijk veel langer, maar het voelt zo goed om al 1⃣ jaar op Wattpad te zijn. Wattpad is een geweldige app en website!
Het boek van @DN_horan is echt fantastisch! Het heet: There is no me without you. Het is een Larry-fanfictie en normaal hou ik niet echt van 1D-fanfictie's, ( no hate please ), maar dit boek is echt geweldig!
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...