J A S M I N E
'What time is it? Summertime! It's our vacation. What time is it? Partytime! That's right, say it-'
'Het is nog steeds winter,' onderbreekt Riley, Olivia's gezang. 'Laat me gewoon zingen, het is vakantie, we gaan straks naar huis dus laat me gewoon blij zijn,' zegt Olivia beteuterd. Het is eindelijk vakantie en de hele school mag kerst dus thuis doorbrengen. Haley komt de kamer binnengelopen en slaat de deur achter zich met een klap dicht. Ze pakt een tijdschrift en gaat op haar bed liggen te lezen. 'Moet jij ook niet inpakken?' vraagt Riley aan haar. 'Nee! Heb je nog meer vragen?' snauwt Haley. Er valt een ongemakkelijke stilte in de kamer.
'Gaat iemand mee naar de wasruimte?' vraagt Riley. 'Ik wel,' zegt Olivia. Ze lopen de kamer uit waardoor ik alleen achter blijf met Haley. 'Haley?' Haley kijkt me aan met een arrogante blik aan. 'Wat?!' 'Waarom mag je me niet?' vraag ik. Haley gaat rechtop zitten en kijkt me verrast en tegelijkertijd verbaasd aan. 'Kyla,' mompelt ze. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Kyla?!' 'Hoe kom je bij die naam?' snauwt Haley boos. 'Je zei het- ' 'Spreek die naam nooit meer uit,' onderbreekt Haley me boos. Ze rent boos de kamer uit. Wat was dat?
***
Riley en Olivia komen de kamer weer binnengelopen met een stapeltje kleren. ' Weten jullie iets over ene Kyla?' vraag ik. Olivia en Riley kijken me geschokt aan. 'Hoe kom je bij die naam?' vraagt Riley. Ik wil net antwoorden als ik een appje binnenkrijg van Ashley.
Ashley: We zijn er, we staan in de hal. Dus kom snel want ik heb een afspraak vanavond en als ik die mis, ga je eraan...
Ik rol met mijn ogen, hoewel Ashley het niet kan zien. Ik neem afscheid van Olivia en Riley en loop met mijn tas de kamer uit.
In de hal staat het vol met ouders en kinderen. 'Jas!' hoor ik het hoge stemmetje van Isabella roepen. Ik begroet mijn ouders en krijg een dodelijke blik van Ashley. Hoe erg ik het wil ontkennen, ik heb Ashley best wel gemist.
***
Als we thuis aangekomen zijn gaan we meteen eten. 'Jas, hoe gaat het op school?' vraagt mijn vader. 'Goed, ik kan het goed vinden met twee kamergenoten en met één niet. Toen kwam ik Lauren tegen bleek ze een vriendin van haar te zijn.' 'Dus je hebt al vijanden gemaakt? Dat is focktop,' zegt Ashley met een grote grijns. 'Ashley, taalgebruik,' waarschuwt mijn vader. 'Leuk hè, dat je nu bij Lauren op school zit?' vraagt mijn moeder. 'Waarom zeggen jullie de hele tijd school? Zeg gewoon internaat hoor, ik ben er nu wel aan gewend.' Weer wordt het stil aan de tafel. 'Mam, mogen Jas en ik morgen shoppen?' vraagt Isabella. 'Tuurlijk, ik geef jullie wel allebei wel veertig euro dan mee,' zegt mijn moeder. 'Dit meen je toch niet? Als ik ga shoppen geef je me niet eens 1 euro mee,' roept Ashley boos. 'Ashley, vind je ook niet dat Jasmine een uitzondering is? Jij hebt zelfs een baan.' 'Nee! Jasmine is geen uitzondering. Het draaide altijd over Jasmine, Jasmine, Jasmine. Maar opeens was Isabella jullie lievelingetje na Jace's dood. Jullie zochten allemaal troost bij elkaar na, maar ik moest het alleen oplossen! Maar het boeit me niet meer. Ik ben er klaar mee. Ik ben maar een ongelukje.' Ashley staat op en rent de kamer uit naar boven. Heeft Ashley gelijk? Wordt ze verwaarloosd.
Ik schuif mijn stoel naar achteren en loop naar boven. Ik klop aan op Ashley's deur. Ik klop nog een keer maar ze doet niet open. Ik twijfel geen moment en open de deur en loop de kamer in. 'Jasmine!' Ashley kijkt me aan met betraande ogen. Ik ga naast haar zitten op het bed. 'Ashley, het spijt me. Al die jaren dacht ik dat je me haatte zonder reden, maar al die jaren haatte je me wel met een reden. Het spijt me, en dat meen ik. Sorry Ashley.' Ashley kijkt me aan met grote ogen. 'Jas, ik haatte je niet,' zegt Ashley. Het is de eerste keer dat Ashley me bij mijn bijnaam noemt. 'Wat dacht jij ervan als we een nieuw begin maken, als echte zusjes en dan beginnen we morgen als jij met Isabella en mij mee gaat shoppen,' zeg ik. Ashley kijkt me aan met een grote glimlach. Dit is het nieuwe begin van de Murray-zusjes...
__________
Hey peepz. Sorry dit hoofdstuk zou gister al komen want ik verveelde me en had geen internet dus had ik een heel hoofdstuk gemaakt en opgeslagen alles. Dus toen kwam ik thuis wou ik het publiceren was het weg, dus moet ik het opnieuw maken 😤. Maara hier is het dus.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...