13|| Maar een liedje

311 15 0
                                    

H A L E Y

'Je stelt je aan.' Jasmine zegt allemaal aardige dingen tegen me. Het is raar om die dingen uit Jasmine's mond te horen. Vanaf begin af aan hadden we haat aan elkaar, maar dat is mu voorbij. In het begin was ik niet gemeend aardig tegen haar, maar ik meen het nu echt. Ik mag Jasmine echt. Jasmine hangt de telefoon op en kijkt ons verliefd aan. 'Hij vind je echt leuk. Oh mijn god, dat is zo schattig. Ook al is Diego best wel een player, het is schattig. En hij is ook nog eens de beste vriend van Tyler en dat is weer voordeel voor mij want-' Olivia slaat snel haar hand voor haar mond. 'Liv, je vindt Tyler wel leuk en dat vertel je mij niet eens,' zegt Jasmine beledigd. 'Je weet het nu toch?' antwoord Olivia. 'Is het klaar met dit kleffe gedoe?' 'Ik doe niet klef. Ik haat klef.'

'Jullie zijn echt walgelijk. Klef zijn is het beste wat er is. Dat fijne verliefde gevoel,' zegt Olivia dromerig. Jasmine rolt met haar ogen en trekt haar dan mee. Ik loop achter ze aan. Deze twee meiden bezorgen me soms echt hoofdpijn

***

Ik plof op de kussens op de grond in onze kamer. Olivia pakt een kladblok en ploft dan naast me neer. 'Haley, vertel ons alles over Kyla?' Ik denk goed na, ik kan me Kyla's stem niet eens meer herinneren. ' Ehm.. Kyla is bijna vijftien. Ze is geboren op veertien februari 2000. Ze heeft blond stijl haar. 'Waar houdt ze van?' vraagt Olivia serieus. ' Van shoppen, naar vliegtuigkaping-documentaires kijken. Ze is eigenlijk best wel een nerd, maar dat vond ze zelf altijd van niet,' vertel ik. 'Voor een nerd, zag ze er wel goed uit dan,' zegt Olivia. 'Kyla was altijd op tijd in de les, nooit brutaal tegen leraren en plotseling was ze weg. De Panthers hadden geen leider meer en toen kwam opeens die sms en mijn ouders zeiden weer wat anders, iedereen loog tegen me. Mijn ouders vonden me een last, want ik was precies het tegenoverstelde van Kyla. Maar zij was de enigste die me begreep,' vertel ik. Olivia kijkt op van haar kladblok en kijkt me met medelijden aan net als Jasmine. 'Hadden jullie niks gemeen samen?' vraagt Jasmine.

* Flashback *

'Haley!' Een hyperige Kyla komt de woonkamer in gelopen. 'Wat is er?' 'Kom je me begeleiden op de keyboard? Please?' Kyla knielt op haar knieën voor me. Ik sta op en ga zitten op het krukje achter de keyboard. 'Weet je welk lied?' Vraagt Kyla. Ik knik en begin te spelen. '1, 2, 3,' tel ik. Kyla zet in en begint te spelen.

Oooh oooh, New York

Oooh oooh, New York

Grew up in a town

that is famous as a place of movie scenes

Noise is always loud

there are sirenes all around

and the streets are mean

If I could make it here

I could make it anywhere

that's what they say

Seeing my face in lights

Or my name in marquies

found down on Broadway

Kyla gebaart met haar handen dat ik mee moet zingen en ik zet ook in.

Even if it aint all it seems

I got a pocket full of dreams

Baby I'm from New Yoooork

Concrete jungle where dreams are made of

There's nothing you can't do

Now you're in New York

Jasmine (EDITEN) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu