J A S M I N E
Ik lees de brief voor de zoveelste keer vandaag door. Ik kan het gewoon net geloven.
Beste leerling,
Na de zomervakantie gaan er wat dingen veranderen op Lindenhoff. Er is besloten na een lang overleg om Lindenhoff en St. Maarten samen tot één grote school te maken. De verbouwing vindt plaats in de zomervakantie. St. Maarten wordt helemaal afgebroken en Lindenhoff wordt juist groter gemaakt. Lindenhoff is dus na de zomervakantie geen meisjesschool meer, maar een gemengde school. Vanaf nu zal het dus ook anders zijn. In de envelop zit een extra brief met de nieuwe regels.
Voor verdere informatie kun je naar www.lindenhoff.com
Met vriendelijke groet, de directie.
Lindenhoff en St.Maarten samen? De jongens en meisjes samen? Op één school zonder ouders. Dat gaat zorgen voor problemen. Ik kan amper met Amanda in één ruimte zitten laat staan met wat irritante puberende jongens. Ik hoor mijn telefoon piepen. Dat het Olivia is hoef ik niet te raden. Olivia heeft een bericht gestuurd in ons groepsgesprek.
Olivia: HEBBEN JULLIE HET GELEZEN?!
Riley: Wat gelezen?
Gabby: 👆
Haley: Afbeelding
Jasmine: Jup. Het is niet zo'n slim idee van de school.
Olivia: Jas, ben je helemaal gek geworden?! Tyler en Diego zijn super dichtbij. We kunnen ze controleren.
Jasmine: Jij mag Tyler controleren, ja. Ik heb geen relatie met Diego, dus hij is vrij om te doen wat hij zelf wilt.
Gabby: Goed gezegd.
Haley: Hebben jullie die bijlage wel gelezen?
Riley: Met die regels?
Haley: Ja
Ik pak de envelop en pak er een andere brief uit.
Dit zijn de nieuwe regels op Lindenhoff. Deze schoolregels gelden vanaf het begin van de eerste schooldag van het schooljaar 2015/2016.
Regel 1: Jongens en meisjes mogen niet bij elkaar op de kamer zijn na half negen 's Avonds.
Regel 2: De klassen worden gemixt. Waarschijnlijk worden het ook grotere klassen dan voorheen.
Regel 3: Vanaf dit schooljaar is er een uniform aangeschaft. Het is verplicht om tijdens de lessen te dragen. Als je geen uniform draagt heb je kans om geschorst te worden.
Regel 4: Je moet verplicht een activiteiten-vak kiezen. Je kunt kiezen uit: sportklas, dansklas, taal-klas, cultuur-klas, drama-klas, muziek-klas en kunstklas. Als je geen keuze maakt, word jezelf ergens geplaatst.
We hopen dat we jullie hiermee genoeg geïnformeerd hebben.
Met vriendelijke groet, de directie.
Nee! Dit is echt rampzalig. Een uniform, een verplicht activiteitenvak, St. Maarten en Lindenhoff zijn! De directie maakt de grootste fout, nee eigenlijk fouten zelfs. Ik pak mijn telefoon en typ maar één woord.
Jasmine: Rampzalig!
__________
Het eerste hoofdstuk van deel 2. Wel een beetje kort sorry. Volgende hoofdstuk Haley's pov. Hoe vinden jullie de nieuwe update? Ik vind het best wel cool, dat je nu ook op de app kunt zien hoeveel woorden je hebt gezien. Maarja, hoop dat jullie het hoofdstuk leuk vonden.
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Genç KurguDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...