"I don't have friends, i have family" -Vin diesel ( Fast and Furious )
H A L E Y
Ik loop de kamer van Amanda en Lauren binnen. Daar zit Sophie aan haar bureau wiskunde te leren. Ik knip met mijn vingers en Sophie kijkt me verstoord aan. 'Eruit,' zeg ik. Ze staat met een zucht op en loopt de kamer uit. Sophie protesteert niet eens meer, dat is al een grote vooruitgang. 'En hoe gaat het plan?' vraagt Amanda nieuwsgierig. 'Ik heb hetmisschien een klein beetje verpest,' zeg ik eerlijk. Amanda kijkt me boos aan. 'Haley, kom op zeg. Het was zo makkelijk. Je hoefde alleen aardig te zijn en hun vertrouwen te winnen,' snauwt Amanda boos. Lauren kijkt verbaasd van Amanda naar mij. Amanda heeft makkelijk praten, Lauren en ik moeten altijd haar klusjes voor haar doen. En voor haar is het nooit zo moeilijk als het lijkt. 'Sorry, hoor. Je vriendje zien zoenen met iemand anders voor je neus is best wel pijnlijk,' zeg ik. 'Haley, je had het gewoon goed moeten doen.Het was niet eens zo moeilijk. Kyla had het wel goed gedaan.' Die laatste zin fluistert ze, maar nog net hard genoeg dat ik het kan horen. Lauren's mond vormt een O. Ik kijk Amanda ongelofelijk. 'Amanda, jij weet donders goed hoe Kyla is. Kyla zou nooit zoiets gemeens flikken bij iemand. Kyla is jou niet. Mijn ouders zeiden altijd dat ik een voorbeeld aan Kyla moest nemen, en weet je wat dat is precies wat ik nu ga doen. Ik ben er klaar mee om alles te doen wat jij zegt. Ik ben de hoofd-panther of je dat wilt of niet. We stoppen met dit gedoe, begrepen?' Amanda kijkt me aan met toegeknepen ogen. Lauren kijkt trots naar me. Ik loop de kamer uit. 'Bossy,' hoor ik Amanda nog achter me sissen. 'En trouwens Amanda als het niet zo'n moeilijke opdracht was, waarom heb jij het dan niet gedaan?' Ik glimlach en loop hun kamer uit.
***
Ik loop mijn eigen kamer weer in. En zie dat Jasmine en Olivia wat bladen aan het bekijken zijn. Wat doen jullie?' vraag ik. 'Ken jij ene Justine?' vraagt Olivia. 'Olivia!' Jasmine geelft Olivia een elleboogstoot. Ik voel mijn telefoon trillen.
Haley,
Jij bent vanaf nu ook onderdeel van het plan. Jasmine en Olivia leggen je alles uit. Maar dit blijft onder jullie, begrepen..
-K
'Is dit een grap soms?' vraag ik geïrriteerd. Jasmine zucht en legt alles uit van wat er de afgelopen dagen is gebeurd en laat de sms'jes zien van die "K" Dit is echt eng, ik weet niet of ik hierbij betrokken wil worden,' zeg ik. 'Kom op Haley, jij wilt toch ook wel een beetje avontuur?' vraagt Olivia. ' Ja, natuurlijk.' 'Morgen gaan we naar St. Maarten, misschien weten de jongens wel wat we moeten doen,' zegt Olivia. 'Jullie willen alleen gaan voor Diego en Tyler,' snauw ik. 'Ik ben niet op Tyler,' zegt Olivia verontwaardigd. ' Ja, , natuurlijk ga ik voor Diego,' zegt Jasmine. Ze kijkt me aan en haar gezicht wordt vuurrood. 'Zei ik dat hardop?' fluistert ze. Ik knik. 'Sorry.' Ik voel een brok in mijn keel maar slik het snel weg. ' Het geeft niet, het is uit. Hij is nu helemaal voor jou,' zeg ik en dit keer meen ik het. Olivia kijkt me ongelofelijk aan. 'Ben je nu aardig tegen ons?' vraagt ze aarzelend. 'Nee, ik ben gewoon mezelf.' Just being myself...
JE LEEST
Jasmine (EDITEN)
Teen FictionDEEL 1: Jasmine wordt naar een internaat gebracht als ze voor de zoveelste keer thuis wordt gebracht door de politie. Ze moet alles en iedereen achterlaten en een nieuw begin maken op het meisjes-internaat Lindenhoff. Wie is dat geheimzinnige meisje...