"Hey you dengar eh I nak cakap. Walaupun I bukan sesiapa lagi untuk Miyaz Fahreza Idris not yet okay, but you need to remember one thing eh. You tak boleh sesuka hati nak buat perangai buruk macam ni. Mana.... arhh apa benda tu... halah.... manners bahasa melayu apa?"
"A-Adab" Ludas tolong jawabkan. Aku memang kalini tercengang habis. Mana datang perangai sassy Ayra yang aku tak pernah tahu wujud ni?
Wow
Dia tengah ceramah Mira kut. Weh aku terkejut sia.
Jangan cakap aku je, semua orang tengah terkejut. Termasuk abang dia sendiri yang berdiri dekat sebelah aku ni
"Ha adab. Mana adab you. As a malay people kita penuh dengan sopan santun adab segalanya. You senang senang je buat macam tu. Nonsense. Otak I tak boleh terima"
Sejak bila dia guna bahasa I you bagai ni? Wow still terpesona kejap
"Kita perempuan. Takkan sebab lelaki tak guna ni kita jadi macam ni?"
"urmm tak semua" Celah Korak bila Ayra bercakap. Akibatnya Ayra sempat jeling dekat Korak.
Korak angkat dua dua tangan ke udara. Ha takut kena marah la tu
"move on girl. You yang reject dia dulu. Reason pun tak masuk akal. Dari rupa paras orang tu you nilai? Tak masuk akal langsung. And now he is mine okay. You cuba berapa banyak kali pun. Keep trying... he will remain mine."
aku....
aku terdiam, terkejut, terkedu, ter segala ter la.
Dia tengah marah. Jelas ketara even waktu malam ni pun aku boleh nampak aku boleh nampak pipi dia yang mula merah merah. Wow
Teramat marah okay
ha...
jap aku blank. Aku tak tahu nak cakap apa
Tak cakap banyak Mira terus blah masuk rumah dia. Ayra diam sebab nak tenangkan diri dia sekejap
"urmmmm kotak. Jom banyak lagi kotak kena ambik" Kata Ludas yang memecah kesunyian.
"Haah la kotak. Jom jom" Kata Kent pulak. Nampak betul gaya diaorang ni yang memang awkward habis. Sampai Gunung pun hampir masuk pagar rumah Mira. Kent, Gunung dengan Ludas dah gerak nak masuk balik ambik kotak tapi berhenti setengah jalan bila Ayra cakap
"jom" Ujarnya dengan ceria. Ayra jalan dengan lagak happy dia pergi balik masuk rumah tu. Aku rasa Alang dengan Kakchik masih dekat dalam rumah kut. 3 mahluk tu tak berkelip pandang Ayra.
"Aku.... " Bisik Daun yang berdiri sebelah aku dari tadi.
"Hebat sia adik kau" Bisik Gunung
"Sumpah hebat" Kata Korak pulak. Daun dah tepuk tepuk bahu aku. Pandangan aku still tak beralih dari Ayra.
Macam mana tak sampai seminit yang lepas dia kemain marah yang amat, lepastu.... dia berubah 360 darjah weh
"goodluck weh" Itu je yang mampu Daun cakap dekat aku
''''''''''''
"weh jom. Mak angkat anda dah ajak breakfast" Laung Korak sekuat hati dekat pintu masuk. Badan sekeding je tapi suara kemain lantang. Patut dalam asramah dulu orang gelar dia speaker masjid.
Korak ni dulu dekat sekolah title dia badar. Tapi perangai... baik aku jangan cakap. Orang solat tarawih jemaah dulu dekat sekolah dia boleh bantai main pingpong dengan Gunung dekat dewan makan.
"kau tau en aku boleh butang baju sendiri?" soalku kepada Ludas.. Aku tengah berdiri depan cermin panjang dengan Ludas tolong butangkan baju kemeja lengan pendek corak batik yang aku pakai.
YOU ARE READING
Raya Dengan Dr.Miyaz
RomanceSeorang Doktor muda, gagah, hensem, berwiba... and so on (tipu sunat). Dr Miyaz Fahreza. Sepanjang dia kerja sebagai doktor ni kan dia tak pernah dapat cuti untuk balik raya. 2 tahun dia ambik masa untuk buat rayuan cuti. DAPAT KAU! 40 hari sekali g...