RDDM 36

981 42 2
                                    

"nyesal aku tak bawak kereta aku" Ngadu daun.

"sayang, kereta abang ni muat yer untuk semua. Masuk masuk jangan malu malu" Semua orang Kent nak sumbat dalam kereta preve dia ni. Daun dah garu kepala

"Kalau macam tu aku naik Fattah je la" Oi mentang mentang kereta Fattah tu banyak ruang. Ye la Fattah bawak Ayra, adik dengan papa aku. sorry maksud aku papa Ayra.

"ooooo tidakkkkk!" heh bayangkan Daun yang sama saiz badan dia dengan rusa kena halang dengan aku. Siapa menang? of coz la Miyaz Fahreza Idris okay

*****

"sesak woi"

"aku dah tak boleh bernafas wyeh. Tolong aku wyeh! Arghhh" Kent dah melambai lambai tanganya ke udara. Kalaulah Tangan kanan aku ni tak berbalut simen konfem aku join Kent buat benda tu dekat tengah tengah bazaar tempat yang jual kelengkapan raya ni.

Dengan kuasa Flash kepala Kent dah selamat diketuk oleh Gunung.

"malu oi mereka tengok" Even gunung ni orang Chinese tapi dia fasih gila cakap malay. Dengan slang utara dia sekali. Tak caya? Budak ni bekas budak debat peringkat negeri

Member aku semua ada special diaorang time sekolah dulu

Gunung macam aku cakaplah budak debat. Kent budak tilawah, tapi lepas kes dia dekat masjid yang imamkan solat isyak tu dia mula jadi gila. Mana taknya cikgu praktikal pun dia cakap makcik cleaner. Ludas dulu budak budak polis. Pangkat dia dah sarjan time tu. Tu yang dah jadi polis tu.

Korak dulu budak budak teater. Dia mampu meyakinkan cikgu yang buku dia tertinggal dekat aspura dengan lakonan dia. Padahal ada bawah meja. #TakSiapKerja. Daun? Hmmmmm.... dia dulu sekepala dengan aku kut. Sebab aku masuk catur, dia ikut. Aku masuk Hoki dia ikut. Aku masuk bahas dia ikut. Ha tu je laaa... Famous apa kitaorang dulu.

Kitaorang semua ni budak budak BWP

TAK CAYA TANYALAH BUDAK JUNIOR!!!

PIKIR AKU BUAT CERITA KE LAHMAK AI!

"Reza..." Tegur Korak disebelah aku. Al kisahnya aku dengan Korak jalan seiring dekat bazaar ni. Bazaar malam eh bukan bazaar ramadhan yang jual makanan tu. Lagipun kitaorang nak cari baju untuk dulang boys ni.

"mondo?" kataku sambil sedut sikit air honey dew yang daun bagi ni.

"Ayra mana?" lepas je Korak cakap macam tu, aku pusing depan belakang. Bila pusing belakang nampak Daun dengan Ludas yang tengah berbual jalan belakang kitaorang. Pandang depan nampak dua baboon tengah bertekak. Sekor baboon mata sepet.

"Mana wyeh? Kau nampak dia?" Soal ku cemas kepada korak. Secemas cemas aku, aku still berjalan takut orang belakang kang marah sebab aku buat drama tengah tengah jalan.

Korak pulak aku tanya dia boleh tersenyum senyum. Huduh ni aku tengah cemas dia boleh senyum macam kerang busuk pulak.

"Cinta tu buta" Balas Korak. Aku tayang muka blank. Kejadah apa pulak yang buta ni?

Lahmak mamat ni ha berkias kias pulak dah. Aduiiiii

"tu ha sebelah lah kau ngek" ha?

Aku terus pandang kanan aku. Jelas Ayra tengah layan phone sambil berjalan. Pendek jugak eh dia ni. Kepala dia paras bahu aku je.

"mana perasan pendek nau" balas aku kepada Korak bila hati ni dah lega sikit. Korak just ketawa kecil je.

"Eleh acah tinggi je kau" Kata korak.

"aku tinggi okay" Perah santan jap.

"Aku lagi tinggi" Tak nak kalah dak Korak ni.

"Kau nampak tinggi sebab kau kurus. Padahal kita sama je tinggi." Korak dah senyum sambil geleng geleng kepala.

"siapa suruh kau gemuk sangat"

"Ni bukan gemuk, ni muscle okay" kataku sambil paut tangan kiri aku dekat leher Korak.

"geli lah" Kata korak sambil ketawa. Dia ni pantang kalau orang usik dia. Penggeli la katakan.

"Anak-anak masuk sini ye" Kata Kent dekat depan kitaorang ni. Kent dengan Gunung dah selamat masuk kedai yang dituju.

"Adik pandang depan" tegur Daun kepada Ayra. Terus Ayra matikan phone dia dan terus fokus dengan keadaan sekeliling. Siapa lah yang dia chat tu, serius nau je muka.

"Taknak pandang depan, pandang Reza tu" Sambung Daun lagi. Lain dah bantai ketawa. Cilaka punya member.

Eleh Reza padahal kau suka an... eleh tak nak ngaku konon.

Ayra hanya mampu tersenyum sekejap je. Apa yang dia fikirkan tu ha? Hmmm...

*****

Sesungguhnya member member aku memang cilaka habis. Ada ke patut tangan aku yang bersimen ni dia sangkut banyak banyak plastik yang beli barang. Sungguh tak guna betul.

"berat, gila" kataku kepada Kent yang nak sangkut lagi satu plastik. Kent tayang muka sengih dia

"Satu je lagi. Satu je" nak tak nak aku senyap je lah. "ha kan cantik tu. Pandai Reza" lepastu kent blah macam tu je.

Tiba-tiba je aku rasa tangan aku yang bersimen ni ringan. Eh tangan aku dah putus ke? Eh janglah aku nak raya wyeh. Takkan raya takde tangan pulak dah.

Bila aku pandang tangan aku, plastik yang menimbun tadi berkurangan.

"Eh eh tak perlulah. Saya boleh lagi angkat tu" kataku kepada Ayra. Rupanya dia yang ambik plastik plastik tu dekat tangan aku. Dia hanya tersenyum manis

"takpe saya tolong. Kesian awak. Abang pun satu malas nak bawak" baru kau tahu yang abang kau tu perangai macam dajjal Ayra. Baru kau tahu...

"abang bukan malas okay, abang just dalam mood penjimatan tenaga" balas Daun yang tadi ada je belakang aku. Dua beradik depan aku ni dah start ejek mengejek. Haih...

Kalau aku dengan Fattah lagi teruk. Bukan ejek mengejek je dekat tengah tengah kedai ni, siap memasing bukak step silat. Ha masuklah dalam kawasan Miyaz Fahreza, konfem konfem kau kalah. Wisel penamat bagi kitaorang adalah tempikkan ibu. Hmmm.... sweet memory

"aku potong lidah memasing tu karang. Dah jom" dan sekarang ni wisel penamat bagi dua beradik mix korea ni adalah si Ludas a.k.a Inspektor Fareeq.

"Ayra Ardany....." Serentak kitaorang yang tujuh orang ni pusing kearah suara yang memanggil Ayra tu.

"awak.." balas Ayra. Apa mamat ni buat kat sini. Serius aku terkejut habis. Semua tunjuk muka blank kecuali aku, Ayra dengan Daun. Aku kenal si dia

Daun? Maybe dia kenal kut. Tapi muka dia tengah membahang. Marah barangkali.

Daun marahkan Kimi? Dr Kimi?

Ha?


Raya Dengan Dr.MiyazWhere stories live. Discover now