RDDM 34

1K 57 2
                                    

Sebab apa?

Tolonglah bagitau saya sebab apa?

sebab saya tak ready lagi -S

Ha?

Saya rasa saya belum ready nak jadi isteri awak. -S

Awak tak salah. Saya. Saya yang salah -S

Saya rasa saya tak layak untuk awak -S

Aku dah senyum sengih sorang sorang. Soalan yang selama ni duk buat marathon dalam kepala HOTAK aku ni dah terjawab juga akhirnya.

Muah. Marvelous. Heeee akhirnya.

'Sakinah Dodo🦃'

Nama yang tertera dekat whatsapp tu aku perhatikan. Hurm Nak tukar ke dak eh?

Halah halah asal aku sengih macam orang bodoh ni. Ei Fattah, gatal kau eh

Aku tak kira walau apapun yang terjadi, esok aku tetap akan jalankan "Misi memikat Sakinah semula" plus dengan bantuan abang.

Aduh!

Durjana punya abang. Dia boleh baling kalkulator saintifik dekat aku. Sakit beb! Sebaik kena kat lengan je.

"Tidur samdul. Duk tersengih macam orang bodoh buat apa. Kalau diam tu takpa, ni sekali package bunyi anjing sedih jer aku dengar" Abang bercakap dengan belakang badan dia hala dekat aku. Sebaik katil ni luas boleh aku ngesot ke tepi sikit. susah dapat abang yang badan berketak macam ni.

"Woi bang. Emo nau malam ni apa hal? Kome gaduh ke" Sepantas kilat muka huduh abang berpaling kearah aku.

"Jangan sampai abang buat kau tidur dalam kawah ibu yang ada bawah katil ni." Kedua dua tangan aku naikkan ke udara tanda menyerah kalah. Aku steady pandang siling je. Seram nak tengok abang.

Aku boleh terkenang balik peristiwa masa umur aku 10 tahun, masa tu ada kenduri dekat rumah. kenduri sambut menantu a.k.a kaklong time tu. Aku budak lagi time tu.

"29... 30.. Cari!" Setapak demi setapak aku jalan dengan lagak suspen je. Muka dah tak boleh control senyum. Happy dapat kebebasan malam ni. INI DUNIA FATTAH YANG PUNYA. HOHOHO

"Fattah tolong ibulah dekat dalam" Tegur kaklang. ARGH! Aku tak kira! Aku steady senyuman seram aku dan kembali berjalan di sekitar laman rumah ibu ni. Macam raksasa lah aku jalan.

"Adik~~~~" ujar ku mendayu dayu."

"Hilang~" Adik dah mula jerit dengan suara comel dia tu. Lepastu dia ketawa. Hahahha takut ah tu. Pokok yang ada dekat hujung laman ni berhampiran dengan jalan aku hampiri. Sekujur tubuh yang lengkap berbaju kurung cotton putih bercorak bunga bunga merah kecil yang lengkap dengan tudung merahnya membelakangi aku.

100 PERCENT aku sure yang ni adik. Yela adik aku sorang je yang aku jumpa suka berkaki ayam

Yes! Sekejap lagi kemenangan pasti memihak kepada Miyaz fattah Idris! YASSS

"Dapat!" Tubuh kecil tu aku rangkul dari belakang. Ni je aku buat elok elok, biasa aku pelangkung kepala dia 'ha kau nak lari dari aku' time tu jugak aku ketuk kepala adik. Hehehe

"Aibnatu.." Aku terus toleh ke belakang. Seorang wanita yang awet muda sedikit menegur. "Ni Fattah kan? laa kenal ke dengan anak acik?"

ha?

Jari makcik tu ditujukan kearah 'adik' yang aku still lagi pegang ni. Hilang terus senyum creepy aku.

Shupppppp!

Raya Dengan Dr.MiyazWhere stories live. Discover now