"jadi tak?" Kent menunjukkan gubahan coklat 'praktikal' dia dekat semua orang.
masih sama....
maka burung burung pun berkicauan...
"see, aku dah cakap aku ada bakat." Kata Kent. Semua pandang straight dekat dia dengan muka anoyying
"riak" -Daun
"Takbur" - korak
"ujub" - Ludas
"banggang" -Gunung
Aku malas nak cakap lebih. Macam aku cakaplah sebelum ni, susah dapat member member yang perangai macam ni
"kau jangan pakai gam dulu Kent. Kang susah nak susun balik" Sempat Gunung bagi nasihat lagi.
"baik sayang" Jawab Kent.
"geli bodo" marah Gunung. Jarang nampak member aku sorang ni marah. alhamdulilah hari ni aku nampak dia marah.
"Wyeh aku nak tengok ayah aku jap kat dapur" Kata Daun sambil menepuk peha aku. Dia dah get ready nak bangun dah tu.
"eh eh kau jangan nak mengada eh. Duduk balik" Eleh alasan. Nak lari buat kerja la tu
"ayah aku kat dapur tu."
"Ayra ada. Duduk" Balas aku balik. DIa tak boleh gerak jauh sebab kaki seluar dia aku dah pegang.
"Ta-"
"duduk" Dengan keluhan Daun duduk balik sebelah aku.
"ceh tak jadi" Sempat dia bisik sensorang lagi tu. Baru aku perasan. Member aku ramai yang gila rupanya. Inilah bahana pabila dulu kat aspura tak belajar betul betul
"Fattah mana Reza. tak nampak batang hidung pun" Soal Ludas sambil tangan ligat bentukkan sejadah untuk hantaran.
"a'ah tak nampak pun. Dia yang nak kahwin ni awat aku pulak yang buat hantaran dia." bebel Kent. Semua dah malas nak layan Kent tu. termasuk aku
"dia pergi bazar dengan tunang dia" jawab ku selamba. Sakit oi pinggang duduk lama lama dekat kerusi jati ibu ni. beli mahal mahal tapi sakit pinggang buat apa. hais membazir betul.
"ohhhh... "
"eh lupa nak cakap. korang jadi dulang boy eh" sekali lagi...
maka burung burung pun berkicauan....
"Aku datang nak berbuka je tau" Ludas dah bukak tiga butang baju paling atas kemeja dia. "tak sangka dua job datang menyusul" Dulang hantaran yang belum siap dia jadikan bantal peluk
"dulang boy?! Nak nak nak! Al maklumlah aku ni single lagi." Jawab Kent dengan beria beria. Sorang pun dah tak usik lagi gubahan hantaran. Semua dah bersandar dekat sofa. Eh gunung mengalahkan orang puasa pulak kau.
"baju?" Tanya Korak dengan mata tertutup dia.
"Malam ni lah kita beli. Main tunjuk jer. tempah tak sempat dah"
"betul gak tu. Kat mana?" tanya Daun pulak
"pekan lah kut. Aku ikut abah aku sebab dia yang jadi banker malam ni"
"abang jom berbuka i-"
"ALHAMDULILAH!" Belum sempat adik aku habis cakap gunung dengan Korak dah pecut pergi dapur. Ya rabbi member sape tu baik ngaku cepat.
"ibu panggil." Sambung adik balik. Sempat adik tersenyum. Ja...
jap....
adik aku senyum dekat siapa?
*****
"Ni adik abang yang buat eh?" Tanya Daun dekat adik dia. Ayra mengangguk sambil tersenyum.
"Ibu yang buat... Ayra tolong sikit je" Jawab Ayra sambil tersenyum. Kan best kalau aku yang duduk dekat sebelah Ayra tu. Ceh, ni duduk sebelah Kent dengan Korak.
"99 percent Ayra yang buat. Makcik ajar je. Rasalah air tangan adik kamu tu. Fareeq nak?" pelawa ibu. Amboi ibu, pinggan Daun dia penuhkan. anak dia ni? haremmm ada karipap je sebijik
"kau nak ni? aku nak" Belum sempat aku nak balas Kent dah ambik karipap dalam pinggan aku. Tak senonoh punya member
"Lan makanlah." Turn abah pulak untuk pelawa papa Ayra. Kautim duaorang tu, dari tadi asyik dok bersembang je.
"pandang apa tu bang. makan ler" Bisik Korak di sebelah aku. Bila aku toleh kanan Korak dengan Gunung dah tersengih sengih. Sumpah lah member member aku ni memang pelik.
"Hafiz, Jian, zuhairi, nak ni" Ibu sempat pelawa diaorang dengan ayam percik.
"terima kasih makcik" balas diaorang. Heh! tak de orang nak pelawa aku... ni yang nak sedih ni.
"awak" Aku angkat muka dari menghadap pinggan aku yang kosong. Tadi sumpah ada karipap sebiji dalam pinggan aku. mana eh?
rupanya Ayra yang panggil. Dia menghulurkan pinggan pie rat ibu dekat aku. huh?
"makanlah" katanya dengan suara lembut dia.
Ya Allah doa aku makbul wyeh
wyeh! Apa dah jadi wyeh?!
Asal aku eksited sangat ni wyeh?
ha?
terharunya aku!
Kau betul Miyaz!
"makan Reza. Menung pinggan tu kenapa" Teguran ibu terus matikan lamunan aku. Punyalah happy dapat makanan dari orang yang kita tunggu.
"angau la tu" Kata Kent. Daun sempat smirk dekat aku. Aduhhhhh
*****
Chapter ni sikit sebab aku dah ngantuk wyeh HAHAHAHHAHAHA
YOU ARE READING
Raya Dengan Dr.Miyaz
RomanceSeorang Doktor muda, gagah, hensem, berwiba... and so on (tipu sunat). Dr Miyaz Fahreza. Sepanjang dia kerja sebagai doktor ni kan dia tak pernah dapat cuti untuk balik raya. 2 tahun dia ambik masa untuk buat rayuan cuti. DAPAT KAU! 40 hari sekali g...