RDDM 17

1.6K 89 1
                                    

Ok aku ada add cast tau utk story ni. yg Miyaz Fattah punya cast tu memang x boleh blah HAHAHAHA

~~~~~~

"what would happen if they don't like me" 

"Oh my god Ayra, please, jangan ulang soalan yang sama. uhhhh... okay listen, dia tu ayah kandung awak. Abang kandung awak. Takkan diaorang tak suka awak kut. lagi..."

"Arrghhhh" Serentak aku dengan Ayra jerit bila nurse depan kitaorang ni tuang cecair yang sejuk nak mampus atas tangan kitaorang yang bergam ni.

Tak ada amaran apa apa, terus dia curah cecair sejuk tu Gila ke apa nurse ni.

"Perlahan-lahan tarik tangan Encik dengan Puan supaya berpisah." Ujar nurse perempuan tu. Aku dengan Ayra buatlah apa yang disuruh.

tada~ terpisah jua akhirnya tangan kitaorang.

"Reza dah belum. Aku....." Tetibe jer si Korak ni masuk dalam. Selamba badak sumbu ikan paus jer dia masuk dalam wad ICU ni.

"Encik dan Puan dah selesai dah. Tunggu di luar dulu nanti saya akan serahkan resit yer." Ujar nurse tu lepas Korak tak nak sambung ayat ni. Lepas jer nurse tu senyum dia terus keluar dari wad ni tapi korak sempat tahan

"awak nurse ke?" Soal Korak dengan muka serius nak mati dia

"ye saya. kenapa ye?" Nurse tu dah cemas semacam bila Korak tunjuk muka serius

"kalau macam tu nursecaya awaklah jodoh saya" 

argh gila kau korak. Try anak dara orang dalam ICU apa kes.

"maaf encik, saya sedang bekerja"

dan dan kena reject macam tu jer

~~~~~~Ayra Ardany

ku lihat orang yang ku gelar bapa. Dia sedia tunggu aku sampai aku habis rawatan di atas kerusi roda dia. Sebelah dia pula, abang kandung aku yang hampir aku tak cam lagi muka saat kitaorang kanak-kanak dahulu.

flashback#####

"tergamak awak tinggalkan saya demi lelaki kafir tu!"

"bo? ka fir?!  Sekarang awak cuba selitkan perihal agama dalam hal ini? I can't believe it! Hubungan saya dengan lelaki itu adalah hak saya. Jangan kacau hidup saya!" Tengking mama kembali

"Saya suami awak Hidayah! Saya ni tunggul ke bagi awak?!"

"nampyeon? nampyeon-eun daleun yeoseongdeulgwa galyeowohabnida!" (suami? suami saya gatal dengan perempuan lain!)

Nape aq gelak sensorang eh part ni...HAHAHA sorry sorry

"abang~~~~" tangisan ku tak henti henti bila dengar kedua dua orang tua ku bertengkar di dapur. Adam Ammar memelukku untuk tenangkan aku. usahanya gagal. Makin kuat ibu bapa ku bertengkar, makin deras air mata ku mengalir.

"shhhhh semua akan okay. Pejam kan mata jer. Slowly pejamkan mata Ayra" Aku buat apa yang abang aku suruh aku buat. Perlahan lahan aku pejamkan mata Sampai aku tak sedar apa yang berlaku. Aku lena dalam dakapan abang aku.

~

"Nur Hidayah bt Abdullah, aku ceraikan kau dengan talak satu.." Aku terus terjaga dari lena bila dengar ayat tu keluar dari mulut papa.

"gomawo.." Ucap mama lalu bergerak tinggalkan papa di dapur.

"abang kenapa abang.. kenapa" Rintih ku lagi. Adam Ammar memusingkan bahuku supaya menghadap kearahnya.

Raya Dengan Dr.MiyazWhere stories live. Discover now