Ayrez berjalan seorang diri di sebuah taman bunga yang kini tidak lagi dijaga sesiapa akibat perang yang menyusul. Bunga-bunga itu juga semakin lama semakin layu. Melihat keadaan itu, hati Ayrez dihambat sayu.
Lebih-lebih lagi, ini taman kegemaran Heira dan Aires. Juga, tempat di mana dia dan abangnya, Arvie bermain semasa kecil.
"Tak semua kegembiraan kekal huh..?" Soal Ayrez lebih kepada diri sendiri.
"Sebab tu kita boleh cipta yang baru."
Suara yang menegur, menarik perhatian Ayrez. Kepalanya dikalihkan pada sesorang lelaki berambut hitam. Mata heterochromia biru dan kuning miliknya, menatap Ayrez yang sudah mencebik.
"Baru reti nak balik? Ingat dah mabuk sangat sampai lupa dunia sendiri." Sindir Ayrez membuatkan abangnya, Arvie ketawa.
"Mana boleh lupa~. Abang reti lah nak balik. Lagi-lagi adik comel abang tengah tunggu dekat sini~."
"Go to hell."
"Ohhh, we already in hell brother. Chill."
Arvie menghampiri Ayrez lalu berdiri disisinya. Masing-masing senyap dan menatap bunga-bunga dihadapan mereka.
"I guess, this up coming war really stressed you out huh? You look like a shit." Soal Arvie bersama tawa. Ayrez pula menguling mata ke atas.
"Everything are shit. Shit that demon bastard, shit this freaking war, shit my oh so call friends in another world. It's embarrassing if they find out that i actually think them as a friends. Yeah, shit myself. My luck the most shitty thing though, but not my wife and children. They're blessings."
"Banyak betul shit kau hahaha. Betul lah kau tengah stress ni."
Ayrez merengus sahaja bersama muka yang sedikit merah dek malu. Arvie yang perasan akan hal itu, tersengih lalu mengusap kepala Ayrez.
"H-hey! Hentikan!"
"Aww, dah nak perang pun masih lagi tsun-tsun dengan abang~."
"Aku sumpah akan sepak kau kalau kau tak berhenti bongok!"
"Kau bongokkan abang?! Terima kasih!"
"Bukan pujian lah hanat!"
"Eheheh, hanat pulak~. Uweee, comel~."
"Arvie!"
Arvie ketawa lagi bersama tangan yang sudah diangkat mengalah. Suka dia mengacau adiknya. Dah macam kucing marah! Hiss! Hiss! Hahaha!
"Haa, aku memang tak faham kau." Ayrez mengeluh lalu berjalan pergi. Semestinya Arvie mengikut walaupun mungkin makan dua atau tiga makian. Hehe.
"Nahh, kau cuma kena faham yang abang kau tetap sayang kau walaupun selepas mati!"
"Aku tahu lah yang tu."
Arvie terkaku ditempatnya. Langsung tidak menjangka balasan itu. Selalunya makian yang dia dapat. Wow.
YOU ARE READING
ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2)
Fantasía-Sila baca Eldera Lelaki berdarah Syaitan terlebih dahulu supaya lebih faham.- [His bloody promise] "Tak kira lah berapa ratus tahun aku tidur dan hilang dari dunia ni, aku akan ingat janji aku sampai bila-bila.." Dia lelaki yang tidur puluhan tahu...