Di dalam taska murni semua anak asuhanku bermain dengan mainan yang disediakan di taska.
Afiq bermain dengan mainan kereta kecil .Comelnya Afiq ni pipi dia kembung geram ye .
"Fiq macam mana ok tak dekat sini"aku cuba berbual dengan Afiq harap tak macam bapa dia.
"Ok seronok kakak"aku tersenyum dengan jawapan itu.
******"""""""""''**********"""
Balai Polis sungai petani
Azmi Asyraf duduk di meja kerjanya .Melihat fail-fail kes melibatkan pembunuhan seorang usahawan terkenal Dato Khairuldin.
Aku tak faham macam mana suspek mati berlumuran darah seperti bertikam berkali.
Tapi tiada langsung senjata yang ditinggalkan.
Dato' Khairuldin,umur 58 tahun, sebab kematian ditikam berkali.
Aku mesti buat siasatan pasal kes ini ada sesuatu yang tidak kena.
***********************************
Taska Murni
Dah lewat petang kebanyakan ibubapa sudah mengambil anak -anak masing-masing.
Cuma Afiq sahaja yang tinggal.Aku cuba menelefon Azmi Asyraf tapi tidak berangkat .
"Afiq kita masuk dulu ye, mungkin kejap lagi papa datang"aku cuba memujuk Afiq kesian dia.Mungkin Afiq berasa sedih kerana dia seorang saja belum pulang .
Afiq hanya menggangguk ,aku membawa dirinya masuk ke dalam taska.
Tiba-tiba kedengaran bunyi hon kereta dari luar taska .
"Papa!!!"Afiq agak teruja terus keluar dari taska pergi ke pagar taska.
Aku terus mengikuti Afiq keluar .
Azmi Asyraf keluar dari kereta .Afiq pergi ke arah papanya dan memeluk papanya.
"Papa kenapa lambat,lama Fiq tunggu papa"Afiq buat mimik muka sedih.
"Sorry sayang papa sibuk sikit"cuba menenangkan anaknya.
Aku pergi ke mendekati dua beranak tu.
"Encik Azmi Asyraf kalau encik datang lewat boleh tak beritahu saya atau angkat call saya"
Aku hanya kesian pada Afiq .
"Maaflah cik Aminah bukan aku tak nak angkat call aku tengah bawa kereta tadi"
"Tak apalah encik Azmi Asyraf,saya masuk dulu.Assalamulaikum.
"Waalaikumussalam"Azmi Asyraf menjawab salam Aminah Rose dan masuk ke dalam kereta bersama anaknya.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...