Maizatul termenung saja di kedai nasi lemak mak Timah.Aminah Rose dah khawin tinggal dia saja membujang .Bila jodoh nak sampai pun tak tahu .
Mak timah keluar dari dapur kedainya melihat ke arah Maizatul yang sedang termenung .
Mak timah datang ke arah Maizatul duduk di kerusi berhadapan Maizatul.
"Maiza ,kenapa duduk termenung ja mak timah tengok ."Mak Timah melihat ke arah mata gadis manis bertudung itu .Selalunya Maizatul paling ceria kalau singgah di kedainya.
"Mak timah sebenarnya maiza sunyi.Rose dah kahwin tinggal Maiza ja tak khawin lagi ."mak timah melihat Maizatul dan berasa kasihan dengan gadis itu.
"Maiza jangan lah sedih nanti mesti datang juga jodoh maiza."Mak timah memberikan sedikit nasihat untuk Maizatul.
Kan best kalau ada kau rose boleh kita tengok cerita Hindustan sama-sama.
......
IPD sungai petani
Aizmirul sedang bersembang dengan anggota baru berpindah ke di sini.
"Woi ,Azmi tak nak berkenalan dengan anggota baru kita ke .Dektif Irzan ."Aizmirul separuh menjerit memanggil rakannya itu.
Azmi Asyraf datang ke arah mereka . Aizmirul dengan senyum mendekati sahabatnya itu.
"Orang tu dah selamat jadi laki orang .Kita berdua ja membujang dekat balai ni "Aizmirul melihat ke arah Azmi Asyraf masih memegang fail siasatan mereka.
"Mirul sudah lah tu kau nak bersedih.Sekejap kau cakap apa tadi kita berdua .Jadi anggota baru kita ni tak kahwin lagi lah.Baguslah sekurang kau tu ada geng ."Azmi Asyraf melihat ke arah Aizmirul yang duduk tersenyum tak habis-habis.
"Dah lah sekarang ni kita nak bincang pasal kumpulan swgo . Dekat bilik mesyuarat kita .Jangan kau lambat nanti Tuan shakir mengamuk ."selepas bercakap dengan Aizmirul tadi.Azmi Asyraf terus masuk ke dalam bilik mesyuarat itu.
.............................
Di rumah datin Maznah ,Razika sedang menyuap nasi ke dalam mulut anaknya .Bukan selalu nak bersweet dengan anaknya .Dah jarang nak jumpa .
Aminah rose dalam kebosanan turun dari bilik tidur pergi ke arah dapur.Melihat ke arah kakak ipar sedang menyuap nasi kepada afiq.
Seronok dia melihat anak beranak dalam keadaan sekarang . Afiq mesti rindu ibu dia .Cakap pasal ibu rindu pula dekat ibu apalah ibu tengah buat sekarang.
Razika merasakan seperti ada orang memerhatinya.Mata melihat ke orang itu.Aminah rose seperti terkejut melihat kakak ipar sudah ada di depanya.
"Aminah rose kan isteri asy ."Aminah rose menggangguk.
"Mari lah duduk .Ada banyak soalan kak razi nak tanya awak"Aminah rose agak terkejut mendengar apa dikata kakak iparnya .Apalah Kak razi nak tanya ni.
Azmi Asyraf tolong lah saya takut lah.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...