Anak buah sufian banyak juga cedera barah.Mereka tiada pilihan selain melarikan diri.Rizal sudah diberkas polis .
Razman masih belum ketahui kewujudan dia dalam kes ini.Pandai dia under cover .
Sufian ,amri dan mirza sempat melarikan diri selepas mereka membaling bom asap ke arah anggota polis yang menyerang.
.......,
Jam menunjukkan pukul satu pagi aminah rose masih menanti kepulangan suaminya .Nak tengok cerita Hindustan Shahrul khan dah habis pun tengok .Tapi tak senang hati bila suami dia tak balik lagi.
Ketika dia kerja berjalan keliling bilik terdengar bunyi pintu biliknya dibuka . Aminah rose terus duduk di atas katil kembali dan melihat gerangan siapa yang membuka pintu.
Azmi Asyraf yang tercedera di bahunya berjalan ke arah isterinya .
"Awak ,kenapa ni siap berbalut ni "Aminah rose melihat suaminya memakai bertshirt putih ada pembalut yang membaluti bahu suaminya.
"Geng sawit go tembak abang tadi tak apa lah sayang sikit je ."Kesian pula aku tengok suami aku ni terlampau kerja cedera pun dia buat tak kisah .
"Abang rehat dulu ,mesti sakitkan "Aminah rose mengosok belakang badan suaminya.
"Sorry sayang abang balik lambat mesti saya tunggu abang betul tak"
Azmi Asyraf dah mula tersenyum tak sangka isterinya itu sanggup menunggu sampai waktu lewat begini.
"Tak masa saya nak tunggu awak. Kalau bukan sebab kes Sharul khan saya habis awal tu je .Tapi bila fikir balik takkan tak tunggu suami saya ni .Nanti dikatakan isteri tak baik pula ."Aminah Rose mengambil buku novel untuk menutup mukanya ,sebenarnya malu dengan suami sendiri.Rasa bersalah pula tipu suami .
"Yelah tu cakap je lah rindu kita "Azmi Asyraf menampar bahu isterinya .
"Oi laki tak guna kau cari pasal dengan aku .Kau tunggu "Sakit tahu tak Azmi Asyraf tu tampar .Dia bukan tampar pelan rasa merah dah bahu aku ni.
"Abang gurau je lah sayang .Jangan apa -apakan abang nak hidup lagi "Azmi Asyraf punya takut dengan bini masuk bilik air terus.
"Garang juga bini aku ni .Sekali mengamuk macam singa"Azmi Asyraf menarik nafas.
"Abang!!!"Aminah rose mengetuk pintu bilik air .Kesian pula dekat laki aku tu
"Sayang nak apa .Abang tak nak gaduh "Azmi Asyraf dah seram sejuk dalam bilik air ni pun dah sejuk.
"Bukalah pintu ,saya tak buat apa-apa dekat awak.Awak pun sakit kan "Selepas mendengar ungkapan isterinya tadi .Terus Azmi Asyraf membuka pintu bilik air .
"Awak saya minta maaf sebab marah awak"Aminah Rose mengambil tangan suaminya cium untuk dicium .
"Sayang jangan lah macam ni.Kenapa menangis pula ni"Aminah rose kalau dia serba salah memang air mata akan keluar .
Dan akhirnya mereka berpelukan .
"Sayang jom tidur ,abang penat sangat ni"Aminah Rose mengangguk membawa suaminya ke katil.
Dia pun baring disebelah suaminya .Azmi Asyraf ni kacak sebenarnya tapi muka dia tu kerja serius memanjang.
Aku suka dekat dia ke ?
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...