BAB 60 :Aminah Rose

14 2 0
                                    

Sekujur tubuh yang terbaring diatas lantai berlumur darah di badannya.Mengejutkan semua orang yang berada disitu.

"Aminah Rose!!!.Sayang kenapa buat macam ni.Kenapa sayang perlu korbankan diri sayang"Azmi Asyraf mendekati isteri yang sudah terbaring dan membaringkan isteri diatas ribanya .Dia membuka topeng muka isterinya.

Matanya melihat ke arah perut Aminah Rose yang berlumur darah .

"Maafkan aku Rose .Aku tak sengaja tikam kau .Maafkan aku "Sufian duduk disebelah Azmi Asyraf.

"Sufian ,aku harap dendam kau akan habis .Kalau aku ditakdirkan mati hari ini .Aku harap kau dapat lupakan dendam dan hidup bahagia macam orang lain "Aminah Rose mengalirkan air mata menahan segala kesakitan dari tikaman tadi .Matanya masih memandang ke arah Sufian .

"Sayang jangan cakap macam ni .Abang tak nak sayang tinggalkan abang .Sayang ada segala-segalanya dalam hidup abang.Abang takkan boleh hidup tanpa sayang disisi abang "Azmi Asyraf mengalirkan airmatanya .Dia tak sanggup melihat keadaan isterinya seperti ini.

"Abang ,Rose minta maaf sebab tipu abang lukakan hati abang .Abang ,Rose cintakan abang dunia dan akhirat .Jaga dirinya "Aminah Rose menutup matanya .

"Sayang jangan tinggalkan abang "

"Azmi Asyraf"Aizimirul mendekati Azmi Asyraf yang memeluk isterinya.

"Ambulans dah sampai "Azmi Asyraf mengangkat isterinya untuk dibaringkan di atas katil kecemasan yang digunakan ambulans .

Azmi sudah memberitahu Aizimirul menggunakan alat komunikasi di telinganya.

"Sayang perlu hidup untuk abang .Sampai hujung nafas kita ".Azmi Asyraf membiarkan jurawat dan pekerja Ambulans membawa isterinya ke hospital berdekatan .

"Aizimirul ,kau dengan Rizal tolong selesaikan masalah ni .Aku nak pergi hospital ."Azmi Asyraf terus berjalan ke arah kereta alzanya .

.

"Sufian ".Rizal mendekati sahabatnya yang jatuh terduduk melihat Aminah Rose tadi .

"Sufian aku dah tak nak kau jadi macam ni .Lupakan semua dah hiduplah dengan bahagia "Rizal memeluk bahu sahabatnya baik dari zaman sekolah rendah hingga menengah .

"Zal ,aku tak sengaja bunuh dia .Aku ni jahat Rizal aku dah bunuh orang yang aku pernah cintai sebabkan dendam ini ."Sufian menolak lembut Rizal.

"Rizal bawalah aku ke tempat sepatutnya .Dan tolong lepaskan Mirza dan Amri diaorang tak salah .Aku yang menyebabkan semua ini terjadi bawa saja aku ."

"Aku tak boleh buat macam tu Sufian .Amri dan Mirza bersubahat dengan kau .Tapi mungkin boleh di kurangkan hukuman untuk mereka "

"Cukuplah bagi mereka hidup dan biarlah aku menghabiskan sisa hidup di dalam penjara ."

Mereka di bawa ke balai polis untuk tindakan selanjutnya.

.

BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now