Seminggu sudah berlalu .Masa untuk memberi jawapan sudah menjemput.
Kedai nasi lemak mak cik Timah
Aminah Rose sedang menunggu kehadiran Azmi Asyraf .Ya Allah ,waktu nilah darah gemuruh aku nak datang pun.Aminah rose ,kau kena relax jangan kelam kabut.
"Assalamualaikum sorry aku lambat . Azimirul tak bagi aku keluar . Katanya dia takut dia sorang ja yang bujang terlajak dekat balai tu."Aminah Rose yang tadi gemuruh terus ketawa dengan apa yang dikatakan Azmi Asyraf.
Azimirul memang bujang terlajak umur dia tu tua dari aku tapi dia kerja nak mengorat awek tapi langsung tak dapat .Akhir cuba memikat hati si fikah entah dapat ke tidak pun tak tahu .
"Encik Azmi Asyraf ,saya dah ada jawapan untuk lamaran haritu ataupun seminggu yang lalu."Aminah Rose memberi baldu merah kepada Azmi Asyraf."
Azmi Asyraf dengan muka riak seperti kecewa dengan kepulangan baldu merah itu ke arahnya .
"Encik Azmi Asyraf buka dulu baldu merah tu."Aminah Rose memang dah tak boleh tahan ketawa.
Azmi Asyraf membuka baldu merah itu .Mana cincin yang aku bagi dekat dia takkan hilang kot.Aku baru buka ja.
"Cari apa tu ,cari ni ke "Aminah Rose menunjukkan ke arah jari .
"Jadi kau terima lah lamaran aku "
"Yelah takkan encik Azmi Asyraf buta pula kan "Aminah Rose dengan nada mengusik.
Azimirul yang duduk di meja hujung Kedai makan itu memerhati pasangan tu hanya terukir senyuman .
Azmi Asyraf dah nak kahwin aku bila lagi .Apalah nasib aku jadi bujang terlajak.
Bunyi macam ada orang duduk dekat sebelah.Kerusi sebelah diduduki seseorang.
"Encik Azimirul duduk buat apa tu .Seronok ke usya orang dekat depan sana tu "Azimirul cuba melihat siapakah gerangan yang duduk sebelahnya .
"Fikah!!!"
Vote. lah
Kalau tak vote tak nak sambung
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...