Bab 10: pantai merdeka

23 4 0
                                    

Aminah Rose dan Afiq berjalan beriringan melalui suasana pantai yang indah.

Kebetulan pantai merdeka ada buat konsert dan ekspo.

"Afiq nak makan aiskrim tak"Aminah Rose menanyakan Afiq.

"Kakak Afiq nak aiskrim vanila boleh"

"Boleh sayang"aku memegang tangan Afiq nak pergi kearah pak cik jual aiskrim.

"Pakcik saya aiskrim coklat satu dengan air vanilla satu"

Pak cik aiskrim membuat tugasnya.

"Berapa pakcik "aku membuka beg tanganku.

"Empat ringgit "memberi empat ringgit kepada pakcik itu.

"Jom Afiq kita pergi hujung sana"Aminah Rose dan Afiq berjalan ke arah kedai pakaian .

"Cantik tak baju ni"aku menunjuk baju gambar BoBoiBoy .

"Cantik akak"Afiq memberi senyuman.

"Makcik ni harga berapa "Aminah Rose menanyakan kepada mak cik itu .

"10 ringgit dik"aku mengeluarkan duit sepuluh ringgit kepada mak cik itu.

Mak cik itu meletakkan baju dan seluar gambar BoBoiBoy ke dalam beg plastik.

"Saya jual "memberi beg plastik itu kepadaku

"Saya beli "Aminah Rose memberi senyuman.

Lepas beli membeli baju kepada Afiq tadi Aminah Rose dan Afiq singgah kedai makan berdekatan.

Kami berdua menjamu selera dengan nasi goreng kampung dengan air Milo.Tidak lupa juga abc sepecial yang ada dekat pantai merdeka.

Selepas habis kami berdua makan Aminah Rose dan Afiq berjalan sambil melihat suasana pantai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas habis kami berdua makan
Aminah Rose dan Afiq berjalan sambil melihat suasana pantai.

"Jom balik dah pukul lima petang dah ni" Aminah Rose mengajak Afiq untuk pulang .

"Kakak kalau Afiq nak topi gambar Spiderman boleh tak"aku mengangguk .

Kami berdua pergi ke kedai itu.Aku mengambil topi gambar spaider itu dan membayar .

Aku melihat ke arah Afiq .Tapi Afiq tiada manalah pula dia pergi .Apa aku nak habaq dekat datin Maznah ni .

Aku berjalan keluar dari kedai melihat Afiq berpegang tangan dengan seseorang .

Aku mendekati mereka . Afiq mengalihkan pandangan ke arah ku

"Kakak "aku melihat Afiq melihat gerangan sebelah Afiq melihat ke arah ku juga .

"Minah "rupanya mamat tak guna tu rupanya.

"Encik Azmi Asyraf rupanya saya ingat sapa yang curi Afiq penat saya jari"

"Kakak jangan marah papa , Afiq pergi dekat papa"

"Akak tak marah papa"

"Betul ni kakak "

"Betul Afiq"

"Dahlan minah,Afiq jom kita balik "Aminah Rose menggangguk.

Kami bertiga berjalan beriringan ke tempat letak kereta.

"Nak barang Afiq "aku memberi beg plastik kepada Afiq.

"Banyak Afiq berbelanja "Azmi Asyraf melihat beg plastik yang ada pada tangan anaknya itu.

"Kakak belanja mesti banyak "Afiq tersenyum.

"Ok lah encik Azmi dan Afiq .Saya pergi dulu .Akak pergi dulu ya .Esok kita jumpa lagi dekat taska.

BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now