BAB 61-Epilog

20 2 0
                                    

Azmi Asyraf duduk diatas bangku menghadap pantai Merdeka yang terbentar luas .

Melihat ke arah kanak-kanak
yang  sedang kejar mengejar sesama mereka membuat hatinya bahagia .

"Gembira nampak .Nak aiskrim Vanila untuk lelaki mulut tak ada insurans ".Kehadiran seorang wanita duduk bersebelahnya.Matanya memandang ke arah wanita itu.

"Terima kasih Minah .Jangan bagi aiskrim coklat jatuh dekat baju tshirt abangnya ."

"Alah bukan dulu memang baju ni dah kena aiskrim coklat lepastu ada orang tu kerja marah kita .

"Lepastu ada orang tu tak nak mengaku yang dia langgar orang sebab kusyuk tengok orang lain main belon."

Imbas kembali

"Woi perempuan tak nampak jalan ke suka-suka langgar orang"

"Suka hati hang kata aku langgar bila masa aku langgar hang"

"Woi perempuan kau tu buta berangan apa sampai langgar aku dah lah tak nak mengaku.Habis baju aku kena aiskrim coklat kau makan tu.Rimas aku"

Mamat ni memang tak guna lah tak adab langsung mulut pun tak ada insurans.Awat tau aku pi langgar dia waktu ni .

"Perempuan ,kau ni kerja berangan la"

"Baiklah encik saya minta maaf memang salah saya "

Geram pula hati aku melihat Azmi Asyraf ketawa .Syukur pada tuhan aku masih diberi peluang untuk hidup bersama suamiku .

Aku hampir kehilangan nyawa tapi dengan izin Allah aku selamat .

"Sayang ,abang bersyukur sayang selamat .Abang hampir pengsan masa tunggu Sayang dalam ruang kecemasan ."

"Abang ,sayang janji sayang akan ada dengan abang sampai hujung nafas sayang .

"Sayang bila kita nak ada anak ?.Tengok diorang main belon tu seronok pula "Azmi Asyraf memeluk bahu isterinya.

"Tunggu Aizimirul khawin "

"Sayang biar betul .Biar abang call Aizimirul sekarang suruh dia nikah hari ni juga "Azmi Asyraf membuka telefon ingin mendail nombor rakan sekerjanya itu.

"Jangan nak mengada .Biar orang tu siap-siap sedia nak jadi laki orang .Ganggu je dia ni "Aminah Rose menarik telefon yang berada di tangan suaminya.

"Saya cintakan lelaki mulut tak ada insuran ni "

"saya pun cintakan minah berangan"

Mereka berpelukan .Semoga kita kekal hingga ke akhir hayat dan hingga ke jannah .

                     Tamat



Rajin-rajinlah vote sayang 2.Akhirnya sudah tamat Bila Jatuh Cinta.Cerita ini agak mencabar otak untuk menulis .Tapi saya berusaha untuk habis cerita ini .

Agak-agak perlu tambah bab istimewa ke atau tak ?

silalah komennya

Terima kasih kepada siapa sudi membaca dan sudi menyokong saya dengan karya tidak seberapa ini .

Ok lah bye .

Kita berjumpa lagi dengan cerita terbaru Perampas Cinta .








BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now