Waktu subuh sudah tiba . Aminah Rose bangun dari tidur . Aminah Rose cuba untuk menggerakkan suaminya.
"Encik Azmi Asyraf bangun dah subuh dah ni"Aminah Rose cuba menggocang badan suaminya itu.
"Sekejaplah nak bangun lah ni mama "Nampak sangat datin Maznah yang gerak dia bangun subuh.
Apa kata aku guna cara ni mana tahu berkesan.
"Abang ,dah subuh ni jom solat subuh"Aminah Rose menggunakan nada mengoda.
Azmi Asyraf bangun secara mengejut dan terus mencium pipi Aminah Rose .Dah terus mengambil tuala keluar dari bilik pergi ke dapur .
Bilik air ada dekat dapur.Memang dalam keluarga ni akan menunggu giliran untuk mandi.
Aminah Rose termenung sekejap mengingati apa yang terjadi .Pipi aku dan merah.
Nasib Azmi Asyraf dah pergi ikut abah solat dekat masjid.
Aminah Rose terus mandi dan menunaikan solat subuh .Habis saja solat subuh.
Aminah rose membantu ibunya di dapur . Katanya nak buat karipap .
Aku rasa nak jemu makan karipap sebenarnya tapi ibunya karipap dia lain macam inti sardin.
"Assalamualaikum ibu "Encik Rahimin dan Azmi Asyraf baru pulang dari menunaikan solat subuh di masjid.
"Abang , pergi tukar baju dulu Sal nak hidang kuih karipap dekat meja ruang tamu."Puan Salina membancuh kopi.
"Rose pergi tengok suami kamu tu"ibu mengarahkan Aminah rose
Aminah rose mengikuti suaminya ke bilik mereka.
Masuk saja dalam bilik Aminah rose duduk di tepi katil.
"Awak saya minta maaf sebab tendang awak semalam"Aminah rose takut untuk melihat suaminya.
"Kau ni sayang .Kalau takut sekali pun jangan lah tendang aku sakit tahu tak "Azmi Asyraf duduk disebelahku.
Aminah rose memegang tangan suami dan mencium tangan suaminya.
"Awak saya minta maaf sebab buat macam tu dekat awak"Aminah rose dah mula menangis .
"Dahlah tak nak menangis nanti ibu kata apa pula ."Azmi Asyraf mencium pipi isterinya .
"Jom pergi ruang tamu"Azmi Asyraf memegang tangan isterinya .Menujuk ke ruang tamu.
Macam ni hidup berumahtangga .Mesti ada suka dan duka.
"Dah jom makan semua"Encik Rahimin menjemput anak dan menantunya untuk makan bersamanya.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomantizmAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...