BAB 41:Rizal

8 1 0
                                    

Sufian dan mirza memasuki markas terbaru mereka .Nasib saja dia ada dua markas .Cuma markas ni agak kecil sikit berbanding banglo yang dijadikan markas lama .

"Mirza macam mana kita nak buat sekarang .Kau ada idea tak untuk kita menyelamatkan Rizal .Aku risau dengan keadaan dia ."Sufian memandang ke arah Mirza sedang menconteng sesuatu di kertas putih.

"Bagi akulah biarkan saja si Rizal tu .Dia sudah berada dengan Pak cik dia .Dia pasti selamat . Sekarang kita fikir strategi untuk polis tidak mensyaki kawasan beradanya kita"

"Tapi kan Mirza .Kau tak rasa yang Rizal boleh cerita dekat pak cik dia pasal lokasi kita sekarang ?"Amri pula menyoal.

"Aku rasa tak Amri .Aku masih ingat Rizal pernah berkata padaku dia akan tetap akan sembunyikan segala butiran terperinci dan rahsia tentang lokasi kedudukan kita.

"Aku harap apa kau katakan itu benar ."

.......

Di Rumah Tuan Rahsid ,Puan Raizaina sedang menghidangkan makan untuk suaminya dan anaknya .

"Abang,macam mana kes Rizal
.Adakah dia bakal dipejarakan ?"

"Zani ,apa yang Abang tahu selagi bukit belum kukuh kita masih boleh selamatkan dia ."

"Bukan apa Abang .Zani cuma kesian dekat Rizal .Deraman dan meninggal tinggal dia saja .Dia pasti sunyi."

"Zani jangan risau .Abang akan berusaha untuk memberi motivasi kepada dia . Untuk teruskan kehidupan "

"Kalau begitu tak apalah Abang "Puan Raizani mula berasa tenang .

"Dayana !!!"

"Ya Mama "Zarifah Ridayana terkejut mendengar panggilan mamanya .Dia duduk di ruang tamu . Tiba-tiba mamanya panggil.

"Panggil Kak Far makan .Dia tu kalau buat tugasan memang lupa makan "

Dayana bangun dari sofa dan menunju ke arah tangga.Kak Farlinda kalau buat kerja lupa makan .

"Kak Far ,mama panggil makan .Jangan terlampau tumpukan sangat kerja tu makanlah dulu"Zarifah Ridayana mengetuk lagi pintu kakak sepupunya itu.

"Ya Kak Far keluar ni ."Farlinda Awina berjalan beriringan dengan Zarifah Ridayana turun dari tangga untuk ke dapur .

Sampai saja di dapur .Farlinda duduk kerusi bersebelahan Zarifah Ridayana.

"Maaf mak long ,pak long .Far sibuj buat tugasan tadi ."

"Far , tugasan memang lah penting .Tapi makan juga penting untuk memberi tenaga kepada kamu "ujar Tuan Rahsid.

Farlinda menggangguk dan terus serta menjamu selera bersama keluarga .Ia mereka adalah satunya keluarga aku ada sekarang . Walaupun dia masih ada ramai lagi saudara masih ada.

.......

Balai polis sungai petani,Azmi Asyraf dan Aizimirul memasuki bilik mesyuarat .

Hari ini Tuan Rashid ingin membuat perancangan tentang untuk tumpaskan Geng Sawit go.

"Assalamualaikum dan selamat petang semua .Hari ini kita akan membincangkan cara untuk menumpaskan Geng Sawit Go"

"Beginilah saya akan tugaskan Azmi Asyraf dan Aizimirul ke Melaka .

"Seriuslah Tuan Rashid ,kami berdua kena pergi Melaka "Azmi Asyraf terkejut dengan ungkapan Tuan Rahsid tadi.

"Ya kamu berdua akan mulakan penyamaran sebagai saudara Aqilah .Saya syak mereka akan cuba dapatkan Aqilah "

















BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now