BAB 38 : Fail kes

7 1 0
                                    

Suasana di balai polis sungai petani seperti biasa semua sibuk kerja masing-masing . Azimirul mengambil segala fail-fail penting tentang kumpulan sawit go .

Di dalam fail tersebut mempunyai gambar -gambar kumpulan sawit go yang ditembak polis.

Pintu bilik diketuk dari luar.Azimirul meletakkan fail tadi di atas meja kerjanya.

"Masuk" Aizimirul menyuruh anak buah dia masuk ke dalam bilik kerjanya.

"Maaf tuan ,saya lambat .Saya ada hal tadi tuan"Dedektif Irzan tabik hormat kepada ketuanya.

"Tak apalah Izran .Ni saya nak tanya mana fail kes Dato Khairuldin ."

"Dalam bilik inspektor Azmi Asyraf ,tuan "

"Tak apalah kalau begitu .Kamu boleh pergi sambung kerja kamu "Dedektif Irzan menabik hormat ke arah Aizimirul dan terus keluar dari bilik itu.

.............

Telefon berbunyi menghilangkan lamunan aku .Tadi seronok sangat marah suami sekarang berangan pula macam -macam lah aku ni.

Nama pemanggil Maizatul

Ini mesti ada gosip baru ni .Kawan baik diakan .

"Assalamualaikum rose ,hari aku ada gosip terbaru .Kau nak tahu tak tadi aku pergi mall .Entah macam mana ada mamat langgar aku .Aku ni memang geram gilalah "

"Dia tak minta maaf dekat kau ke .Sabarlah Maizatul oi . Tenang ja"

"Dia minta maaf lepastu pergi terus tinggalkan aku.Dah sakit lepastu malu pula . Rose mana aku letak muka aku ni."

"Letakkan muka kau dalam bingkai gambar mesti lawa"

"Rose boleh pula kau buat lawak ."

"Relax lah "

"Aku tengah marah tak boleh nak tenang dah"

"Esok aku belanja nasi lemak mak timah"

"Ni yang aku nak dengar. janji tau "

"Ye aku janji "

Sedang Aminah Rose sedap borak . Datang seorang lelaki ke masuk ke dalam bilik itu.Dan terus memeluk Aminah Rose dari belakang .

"Wei !!!"Aminah Rose mula terkejut apabila dia merasakan ada orang memeluk dia.

"Maizatul aku letak dulunya . Assalamualaikum "

Aku meletakkan telefon pintar ke atas meja solek bersebelahan katil.

"Awak kenapa peluk saya .Saya terkejut lah."

"Sayang marah abang lagi ka . Sorry ye sayang .

Azmi Asyraf memang nak kena .Kenapa dia peluk aku erat sangat ni .

"Dah lah awak .Lepaskan saya .Saya nak mandi ni "

"Jomlah mandi sama-sama"

"Memang tak lah ."

"Apa dia sayang.Tadi dah minta maaf dekat kita"

Kenapa hari ni Azmi Asyraf gatal sangat ni.

"Saya tak nak mandi dengan awak "

Nampaknya satu cara saja .Yang aku boleh guna sekarang .

"Awak pejam mata sekejap saya nak bagi hadiah "

"Ok jangan tipunya "

Azmi Asyraf menutup matanya

Aminah Rose mendekati pipi suaminya .Lalu dia cium di pipi .Malunya .

Terus dia ambik tuala dengan baju yang dia keluar tadi sebelum Maizatul telefon .

Terus masuk ke dalam tandas biliknya.







BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now