Hari yang ditunggu telah muncul tiba aku membawa beg baju ku turun.
Sekejap lagi pemandu datin Maznah nak datang.
"Pin!!!"bunyi kereta dipandu oleh pemandu datin Maznah dah sampai.
Aku keluar dari rumah dan membawa barang ke dalam bonet kereta datin Maznah.
"Maaf ye pak cik lambat sikit bawa turun barang tadi"
"Tak apa cik Aminah .Pak cik Lan baru sampai ja ."Pak cik Lan menutup bonet kereta.
Aku masuk ke dalam kereta .Aku duduk dibelakang.Aku baru perasan Afiq ada sekali.
"Hai kakak "Afiq melambai ke arahku
"Hai Afiq Selamat pagi"aku membalas lambaian Afiq tadi.
Pak cik Lan membawa kereta menuju kerumah datin Maznah.
************************************
Rumah Datin MaznahSampai saja rumah datin Maznah.Datin Maznah sudah ada diluar .
"Maaf datin lambat sikit jalan jem sikit."kata Pak Lan keluar dari kereta.
"Tak apalah Lan ,bukan lama pun saya tunggu.Ni Saida pun ada teman saya"datin Maznah memberi senyuman kepada pemandunya.
"Ok semua jom kita balik kampung "datin Maznah dengan cerianya.
Kami mula berjalan pulang ke kampung datin Maznah .
*********************************
Rumah Mak MilahSetelah dua jam lebih perjalanan akhir kami pun sampai juga dekat kampung datin Maznah.
"Cantik suasana kampung datin Maznah . Banyak pokok sejuk mata memandang.
"Assalamualaikum mak "datin Maznah memberi salam dan mengetuk pintu.
"Waalaikumussalam sampai pun semua jemput masuk"Pak cik Lan menurun beg kami ke tepi pintu.
"Maaf rumah semak sikit "Mak Milah iaitu mak kepada datin Maznah.
"Tak apa lah mak "Mainan banyak dekat lantai .
Mesti ada budak-budak.Dekat bilik berdekatan ruang tamu tu ada sorang budak kecil.
"Zamzuri ,Syafira kemas mainan balik "Mak Milah dah mula dah.Dia punya mikrofon dia.
"Baiklah tok nek"Zamzuri dan Syafira kelang kabut mengemas mainan mereka main tadi.
"Hangpa semua duduklah dulu ,mak Milah nak buat air sat"mak Milah ke dapur.
"Kami duduk dekat sofa dekat ruang tamu ."
Cantiknya rumah mak Milah ni warna hijau.
Datin Maznah pergi ke dapur menolong mak .
Mak Milah datang dengan air siap ais dan kuih karipap.
Keluarga datin Maznah ni memang suka karipap ke apa.
"Jemput minum semua"pelawa mak Milah
"Maz anak hang si Asy tu mana tak nampak bayang pun"Mak Milah bertanya kepada anaknya .
"Asy busy dengan kes dekat balai.Tu dia tak dapat datang.Asy kirim salam dekat mak "
"Waalaikumussalam "balas mak Milah.Cucu Azmi Asyraf memang susah nak balik kampung .Dia memang jenis penting kerja sikit.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...