Razika memandang Aminah rose dengan riak wajah serius.
"Macam mana rose boleh bercinta dengan Asy . Sedangkan asy tu beku macam ketul ais ."
"Kak razi ,Rose jumpa dengan dia pun dekat pantai merdeka kes kami berlanggar masa rose duduk tengok budak-budak main layang-layang."
"Asy tu mesti marah-marah dekat rose betul tak?.Dia memang macam tu sejak putus hubungan dengan bekas teman wanita dia dulu".Bila kak Razika cakap macamtu baru aku teringat bekas wanita Azmi Asyraf yang pernah diceritakan datin maznah dulu.
"Kak razi ,kalau rose nak tahu kenapa abang asy boleh memutuskan hubungan dengan bekas wanita dia tu."Aminah memandang ke arah mata kakak iparnya untuk mencari kepastian .
"Kalau rose nak tahu ia bermula begini"
Flashback
Afira sedang termenung di restoran mesra bahagia .Manalah si Azmi Asyraf janji kata nak jumpa tapi bayang pun tak nampak.Janganlah kata dia tak jadi datang.
Telefon afira di atas meja berbunyi menandakan ada masuk panggilan dari telefon pintarnya.
"Hello sayang mana you ?,You kata nak jumpa I dekat sini.Tapi bayang you pun tak nampak?,
"Sorrylah sayang ,biy busy dekat balai jadi biy tak jadi datang "Afira sudah penat melayan karenah Azmi Asyraf selalu sibuk dengan kerja polis dia tu.
"Macam ni lah biy .Apa kata kita putuskan hubungan kita I rasa kita tak sesuai untuk bersama you kerja sibuk dengan kerja .I ni macam ni hanya peneman you perlu je ke .Sudahlah kalau macam ni perangai you.I nak putus hubungan kita .I nak pergi shahrizal mungkin dia lebih baik dari you .Bye"
Azmi Asyraf hanya mampu berdiam.Tipulah dia kata dia sedih tapi dia boleh buat .Kalau Afira nak kembali kepada shahrizal .Dia terima kalau betul afira cintakan dia mesti sanggup bersama dia tapi ini yang jadi.
Biar aku bersendirian daripada menyakiti perasaan aku.
End flashback
"Sejak kejadian tu asy dah banyak berubah dulu dia seorang yang suka senyum sekarang ni macam ais beku kerja serius sahaja .Tapi bila kak razi tengok asy dengan rose .Kak razi tahu rose bahagiakan adik akak sorang tu.Rose tolong bagi asy jatuh cinta rose kali ni.Akak nak tengok senyum dan kegembiraan macam dulu."kak razika datang ke arah dan memelukku.
"Baiklah kak razi ,rose akan cuba yang terbaik untuk bahagia abang asy"Aminah rose pelukan Razika.
Walaupun hati aku ni takut untuk bercinta .Tapi bila Azmi Asyraf dia rasa lain macam-macam .Bila dengan dia aku rasa macam aku dalam lagu cinta.Sampai aku tak sedar apa yang aku sedang lakukan.
Adakah aku sudah jatuh cinta dengan laki tak guna yang aku pernah benci dulu.
Apa patut aku buat sekarang ?
Telefon pintar aku berbunyi.Ada panggilan masuk.Siapalah yang rajin call aku ni.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...