Bab 16: fikir jawapan

21 3 2
                                    

Balik saja dari berjumpa Azmi Asyraf.Hati masih berbelah bagi untuk menerima atau tidak.

"Maizatul aku pening lah .si laki tak guna tu melamar aku tiba-tiba pula."

"Hang biar betul rose?.Awai sungguh encik Azmi Asyraf nak ajak hang khawin."

"Betul lah aku pun terkejut .Siap ada cincin pula tu .Aku mula ingat dia main-main.Rupa sesungguhnya aku telah jatuh pada dirimu."

"Tu bukan lagu ka .Aku tak ingat lirik.Mencintai hanya dirimu."Maizatul cuba menyambung lagu tu .

"Rose kau masih ingat Zairul ka?"

"Nak kata ingat tu ingatlah juga cinta pandang pertama kan"

"Cinta bukan hanya harapan , cinta tapi kepastian"Aminah Rose masuk ke dalam bilik.

"Aku kena buat istikharah dulu.Senang sikit aku fikir dengan tenang."

Malam tu Aminah Rose membuat solat istikharah sampai terlena dia sejadah.

Bangun saja sudah hampir masuk subuh .

******************************,",,*

Maizatul meletakkan barang-barang seperti pensel warna ,lukisan yang belum diwarnakan di dalam kereta .

Hari ini taska murni nak buat pertandingan mewarna.Jadi Aminah Rose dan Maizatul dah siap lah barang untuk pertandingan tu.

Di taska Murni

Semua kanak-kanak yang riang sudah tidak sabar untuk mewarna.

Kak Adilah mengatur segala perancangan pertandingan itu.

"Ok semua cikgu nak kamu semua duduk jarang sikit .Semua boleh ambil pensel warna dekat kotak dekat belakang."

Seronok melihat anak asuhan mereka beratur.Kak Adilah memang tegas kalau bab adab ni .Jadi kak Adilah tak nak berebut -rebut pula.

"Rose cuba kau tengok Afiq .Kau tak kesian ke dekat dia"Aminah Rose memandang Afiq sedang menwarna.

Afiq,kakak sekian dekat kamu .Patut ke aku terima lamaran si Azmi Asyraf tu.

Aminah Rose ,kau kena yakin dengan apa yang kau rasa betul kata hatinya itu.

**********************************

Azmi Asyraf sedang memeriksa fail kes Dato Khairudin.Kumpulan sawit go adalah kumpulan pembunuh yang agak kejam.

Apa kaitan mereka dengan arwah Dato'Khairudin.Senyuman masih tidak terpadam . Teringat pula si minah tu

"Woi, Azmi sejak dua menjak ni kan .Aku tengok kau kerja senyum ja apa hal"Azimirul menegang bahu sahabatnya itu.

"Aku lamar minah "Azmi Asyraf masih melihat fail kes .

"Kau biar betul .Kau melamar Aminah Rose .Kan Aku dah kata kau suka Aminah Rose kau tak nak mengaku."Azimirul ketawakan sahabatnya itu.

"Azimirul ,kau nak kena ke pasal kau gosip dengan mama aku pasal Aminah Rose tu pun belum selesai."Azmi Asyraf mengambil pistol meletak atas dahi sahabatnya itu.

"Azmi ,sabar mi jangan kau tembak aku.Aku belum kahwin lagi si fikah."Azimirul memohon maaf kepada Azmi Asyraf.

"Tahu pun takut .Lain kali jangan suka hati kau gosip dengan mama aku.Sebabkan kau mama suruh aku kahwin dengan Aminah Rose."Azmi Asyraf meletakkan kembali pistolnya di atas meja

"Kau bukan terpaksa kan.Kau memang jatuh cinta dekat Aminah rose.Mengaku jelah."

"Kau nak kena lagi ke mirul"Azimirul melarikan diri dan keluar dari bilik azmi Asyraf . Harimau mengamuk .

Azmi Asyraf ketawa melihat kerenah sahabatnya itu.

Tak sabar aku kahwin dengan kau Aminah Rose .









BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now