AZMI ASYRAF memandang ke arah isterinya.Kata-kata Tuan Razarul masih segar di ingatanya.Selepas mereka berpelukan tadi.Azmi Asyraf sudah mula serius riak wajahnya.
"Sayang sebenarnya apa yang sayang tahu tentang kumpulan Sawit Go?.Apa kaitan dengan sayang?".Azmi Asyraf menyoalnya dengan soalan yang dia tidak di jangka.Rahsia tentang rahsia ujar hatinya.
"Sayang tak tahu apa pun ?.Siapa pulak kumpulan Sawit Go?.Rose tak pernah dengar pun ".Ingat Aminah Rose apa pesanan Tuan Khairul biar pecah diperut jangan pecah dimulut.Selagi mampu simpan lebih baik simpan.
"Betul ke sayang tak tahu ni ?.Jangan sayang tipu abang ,abang tak suka orang tipu abang .Kalau sayang tipu abang siaplah sayang".
Markas kumpulan Sawit Go ,Rizal masuk ke dalam markas tersebut .Matanya mencari sekujur tubuh bosnya Sufian .Manalah diaorang ni bayang pun tak nampak ?ujar hati Rizal berjalan ke satu bilik yang ada di dalam markas tersebut.
"RIZAL kau ke tu ?"seorang lelaki mendekati Rizal lalu memeluknya .Mirza rupanya ingatkan siapa tadi tiba-tiba peluk aku .
"Rizal macam mana kau boleh terlepas ?.Bukan ke kau kena tahan dengan polis?"Hairan juga dia macam mana Rizal boleh terlepas dari penjara .
"Aku lari dari penjara kebetulan pula warden penjara dengan polis yang bertugas waktu tu ada orang buat makan-makan .Lagipun waktu tu malam jadi diaorang tak perasaan yang aku lari.Orang kalau bab makan percuma mestilah laju".
"Kalau aku pun mestilah laju makan free kan .Rindu kau dah dekat sebulan kita tak jumpa .Dahlah jom aku bawa kau pergi bawa kau jumpa Amri dengan boss .Diaorang duduk makan dekat bilik belakang.Hari ni aku bawa ayam merah mak aku buat .Jom pergi makan'.
Maafkan aku terpaksa bubarkan kumpulan ni.Sufian aku tak nak kau hidup dalam dendam .
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...