Saudara mara datin Maznah telah berkumpul untuk menguruskan resepsi perkahwinan Azmi Asyraf dan Aminah rose.
Majlis resepsi diadakan di hotel yang agak terkenal.
"Eh pengantin kita sampai lah ".Safina anak saudara datin Maznah yang melihat ke arah kami .Dia nampak sangat teruja .
"Kamu ni saf jangan menjerit malu lepa tu "Mak rinah yang baru datang dari dapur rumah datin Maznah menegur cucunya itu.
"Baik tok Wan "Safina hanya geli hati.
"Awak saya nak balik rumah sewa saya sekejap boleh tak "Aminah rose melihat ke arah suaminya .
"Sayang nak pergi mana?.Rumah sewa nak buat apa"Azmi Asyraf melihat ke arah isterinya dengan pandangan serius .
"Saya nak pergi ambil barang saya sekejap "
"Barang apa?"Azmi Asyraf tertanya benda apa yang penting sangat sampai nak kena pergi sewa .
"Saya adalah benda tu .Awak tak payah hantar saya dah call Maizatul .Sekejap lagi pun dia nak datang sini juga ."
"Abang izinkan sayang pergi tapi jangan lambat sangat"Aminah rose hanya menggangguk mengiyakan apa yang dikatakan suaminya.
Maizatul sudah sampai di depan rumah datin Maznah.Aminah rose minta dia untuk datang ambik.Apalah si rose nak buat.
"Sampai pun kau Maizatul "Maizatul keluar kereta dan mendekati sahabatnya.
"Apasal kau ni .Tiba -tiba ja call suruh datang ambik . Sedangkan petang sekejap lagi nak datang juga dekat sini"Maizatul melihat wajah sahabat yang tersenyum saja.
"Aku nak ambik barang aku ja"
"Barang apa yang penting sangat tu.Sampai aku kena datang awal pula."
"Aku nak ambil diari aku ja sebenarnya "Aminah rose ketawa kerana geli hati .
"Diari je ke sampai kau suruh aku datang sini."Maizatul dengan tak puas hati dengan sahabatnya itu
"Aku nak ambil Panadol yang aku selalu makan sekali .Berapa minggu stress Jadi pening kepala pula."Aminah rose masuk ke dalam kereta duduk disebelah penumpang.
"Rose hang ni macam-macam lah "Maizatul menggeleng kepala dan masuk juga ke dalam keretanya.
Di Bilik Aminah rose mengambil buku diari dia di dalam laci .
Semua memori kehidupan tercatat di sini.
Assalamualaikum cinta hatiku maaf aku sebab terpaksa memutuskan hubungan kita .
Aku sudah jatuh cinta dengan Arlinda . Mungkin kita tiada jodoh bersama.
Maaf aku cinta hatiku .Semoga cinta hatiku dapat pasangan lebih baik dari diriku
Maaf ye sayang
Dari lelaki yang pernah menyintaimu
Zairul Hakimi.
Air mata aku jatuh sekali lagi melihat surat yang diberi oleh Zairul .Untuk memutuskan hubungan kami.
Tipu kalau kata ia tak sakit kami bercinta dari zaman sekolah lagi
Tapi itu semua sia sia saja.Dia lebih memilih Arlinda .Arlinda wanita yang sangat cantik rupanya seiras mawar Rashid.
Dah betul juga apa yang dikatakan Zairul kita memang tak ada jodoh.
YOU ARE READING
BILA JATUH CINTA
RomanceAminah Rose gadis bertudung cuba menawan hati tapi kerja bergaduh mamat beku campur poyo ,mulut tak ada insurans semua adalah .Agak apa bakal berlaku. kalau nak tahu lebih lanjut bacalah cerpen ni Bila jatuh cinta semua jadi lain start:24.7.2021 En...