Bab7: Keluar makan

40 7 0
                                    

Hari ni kan hujung minggu .Kalau boleh aku ni malas nak keluar tapi aku dah janji dengan Maizatul nak pergi tengok wayang .

Biasa lah Maizatul tu bukan ada teman lelaki tu yang ajak aku.

"Wei hang nak pi cerita apa dekat village mall ?"aku duduk fikir awat si maizatul nak tengok wayang ajak makan pun sedap juga.

"Aku tengok cerita seram Indonesia tapi aku tak ingat tajuk pa"Maizatul memegang kepala.

"Halah janji hang belanja makan "aku membuka almari mencari untuk dipakai untuk keluar.

Baju apa yang aku nak pakai baju kurung,jubah atau blouse .

Pakai blouse biru dengan seluar palazo hitam dengan tudung bawal. bidang 50 biru.Yang ni aku rasa sesuai.

Fon aku berbunyi . whatsapp dari laki tak guna tu.

Laki tak guna
Aku jumpa kau malam ni dekat restoran rose.Pukul 9 malam.Jangan lupa bawa baju aku.

Anda
Ok baiklah encik Azmi

Aku meletakkan fon ku.Aku terus menukar baju .

Lepas siap aku keluar dari bilik dan pergi ke arah Maizatul.

"Maizatul,malam ni aku nak keluar "Aminah Rose memakai kasut sarungnya.

"Hang keluar dengan sapa"Maizatul menyoalku

"Dengan laki tak guna"aku menjawab dengan selamba .

"Sapa laki tak guna tu maksud hang encik Azmi Asyraf ka"

Aku mengangguk dan bangun dari tempat aku duduk tadi masa pakai kasut.

"Ok jom "

*********************************

Akhir tamat juga wayang tu.Maizatul ajak aku cerita seram.Dia tu penakut tapi gatai juga nak tengok cerita .Biar padan muka dia duduk jerit macam orang gila .

"Rose aku tak mau dah tengok cerita seram naik bulu roma aku"Maizatul dengan muka tak tau nak kata apa.

"Aku ajak tengok BoBoiBoy tak mau"

"Cerita budak-budak tu"

"Dahlah Maizatul oi ,hang janji nak belanja aku kalau aku teman hang kan"

"Ye aku tau lah"Maizatul menarik tangan ku ke kedai pizza yang berdekatan .









BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now