BAB 58-Rahsia terbesar

5 1 0
                                    

SUFIAN memandang ke arah wanita bertopeng muka berwarna hitam itu.Siapa pula perempuan ni ?.Macam mana pula dia tahu markas aku.

"Kau siapa ?"Wanita itu mendekati Sufian yang masih dalam datang tanya .

"Mejar Sufian Zainuddin ,kita berjumpa lagi .Takkan kau tak kenal aku .Aku buah hati pergarang jantung kau dulu ".Sufian yang tadi dalam tanda tanya seakan terkejut mendengar kata wanita itu.

"Sarjan Mejar Aminah Rose .Bukan ke kau nak tolong aku kenapa kau pula yang serang anak buah aku "Sufian memandang ke arah Aminah Rose dengan riak serius.

"Kau senang ditipu Sufian .Memang aku tolong kau tapi aku takkan izinkan kau bunuh sepupu aku .Kalau kau nak bunuh dia kau bunuh aku dulu "Aminah Rose sudah siap sedia untuk berlawan dengan Kumpulan Sawit go .

"Tak guna kau .Kenapa aku boleh suka dekat kau dulu "Sufian mengeluarkan pisau menghala ke arah Aminah Rose ditepis seseorang .

"Kau siapa jangan ganggu aku lah "

"Aku takkan izinkan kau cederakan isteri aku "

Suara yang dikenali membuat Aminah Rose terkejut macam mana suami dia tahu dia ada dekat sini .

"Abang macam abang boleh datang sini ?".Aminah Rose memandang ke arah tubuh badan suaminya dan tepat sekali di wajah suaminya.

"Sayang dah pandai tipu abang .Kenapa Aminah Rose tipu abang "

"Maaf Rose, abang Rose terpaksa ini amanah dari Tuan Khairul "

"Rose jujur dengan abang Rose ni siapa sebenarnya "

"Rose adalah tentera Kor Risik Diraja tapi Rose dah lama berhenti sejak kes Aqilah kena kurung dalam bilik stor penyimpanan senjata ."

"Tugas kami merancang dan melaksanakan usaha-usaha pengumpulan, pemprosesan, penilaian dan penyebaran perisikan untuk kepentingan Tentera Darat Diraja Malaysia ".

"Tapi disebabkan kes kumpulan Sawit Go yang cuba mencederakan ahli anggota kami jadi kami terpaksa turun padang untuk mengatasinya ".

"Maafkan Rose ,Rose terpaksa tipu abang selama ni .Rose terpaksa untuk kami mengumpan Sufian ."Aminah Rose memandang suaminya .Air mata mula mengalir dari matanya.

"Sufian,mungkin dulu aku pernah jatuh cinta dengan kau. Tapi sekarang tiada lagi sejak kau cuba untuk bunuh Aqilah sebab dendam lama yang tak sudah ."














BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now