Bab 11 :cuba berfikir

29 4 0
                                    

"kalau kamulah nak tak kamu khawin dengan anak saya"

Soalan apa ni .Aku nak  jawap apa ni.Aku berdiam lama .

"Aminah kamu ok tak"melambai tangan ke arah aku yang masih termenung.

"Saya ok datin" aku sedar dari lamunan.

"Sorry ye kalau soalan saya buat kamu pening"

"Tak apa datin .Saya cuma nak fikir pasal kerja dulu .tu ja .

"Saya balik dulu datin .Kesian dekat kawan saya duduk rumah sorang-sorang."

Datin Maznah menggangguk .Dan menghantar Aminah Rose ke pintu rumahnya

*********""""***********************

Sampai saja di rumah Aminah Rose memasuki biliknya.

Zairul kenapa aku teringat hang balik . Terlampau sakit untukku.

Kau tinggalkan aku masa aku betul-betul perlu kau.

Zairul Hakimi nama lelaki durjana.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

IPD  sungai petani

"Azmi jomlah pergi makan dekat mak Timah nasi lemak tu.Lama aku tak makan nasi lemak."tegur sahabat Azmirul atau inspektor Azimirul.

"Sekejap lah aku nak siapkan kerja ni .Kes Dato Khairudin sangat serius."Azmi Asyraf masih melihat dokumen yang ada diatas meja .

"Aku tunggu dekat luar cepat sikit tau .Aku lama tak jumpa si fikah tu ."nampaknya Inspektor Azimirul hati dah mula-mula berbunga . Azimirul minati dengan anak mak Timah tu .

"Oklah jom kita pergi kedai mak Timah .Kau kan jumpa buah hati pengarang jantung tu"Azimirul memukul lengan Azmi Asyraf.

"Kau memang nak kena lah Azmi"Azmi Asyraf berjalan laju dari bilik kerjanya.

*******""""*************************

Kedai Mak Timah Nasi Lemak

"Sedap juga nasi lemak mak Timah ni  Maizatul ."Aminah Rose menjamu berselera dengan nasi lemak mak Timah.

Hari ni Maizatul dengan Aminah malas nak masak jadi mereka pun makan jelah dekat kedai mak Timah.

"Aku dah kata nasi lemak mak Timah sedap kau tak percaya ."Aminah Rose tersenyum kepada rakannya itu.

"Wei rose kenapa datin Maznah jumpa kau tadi "Maizatul bertanya kepada sambil menyuap nasi lemak mak Timah ke dalam mulutnya.

"Datin Maznah ajak aku balik kampung dia dekat padang besar."aku   mengambil air oren menyuap kedalam mulut .

"Wow datin Maznah ajak hang balik kampung .Dia nak jodohkan hang anak dia kan"Aminah Rose sedang minum air tersedak .

"Hang ni rose aku dah kata minum elok-elok awat hang gelojoh sangat ni"Maizatul memberi tisu kepadaku.

Di meja hujung pula Azmi Asyraf dan Azmirul sedang menjamu selera.

"Mirul oi kau ni makanlah  dulu duduk kerja  perhati si fikah tu."Azmi Asyraf melihat rakan seperti orang mabuk cinta .

"Azmi kau cemburu dekat aku kan .Kau tu mana ada makwe .Kerja beku ja.Kau tu dah mulut tak ada insurans . Azimirul ketawa .

"Mirul kau ni dah lama hidup betul lah.Aku bukan tak nak cari pasangan .Tapi siapa nak khawin dengan aku .Aku kan ada anak sorang".Azmi Asyraf mula termenung.

"Kau ni Azmi mesti adalah perempuan boleh terima si Afiq tu.Kau relax je .Kau kata kau rapat dengan pengasuh si Afiq tu kan.

"Memang lah aku rapat dengan dia tapi kami macam anjing dengan kucing kerja gaduh ja .Nasib ada Afiq .Kalau tak minah tu kerja membebel ja.

Ketika azmi Asyraf memandang rakannya itu dia terlihat seseorang dia kenali .

"Aminah Rose "Azmi Asyraf bangun dari kerusi dan pergi ke arah meja hadapan.

"Azmi kau nak pergi mana tu "Azimirul mengikuti rakannya itu .

"Hai minah "Aminah Rose memandang ke arah suara itu . Seorang sahaja yang akan panggil aku minah.

"Encik Azmi Asyraf "Aminah Rose terkejut .










BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now