BAB 43:Minggu Depan

6 1 0
                                    

"Perkara penting apa yang awak nak bagitahu ?"

"Minggu depan kita pindah melaka"

Aminah Rose seakan terkejut mendengar ungkapan suaminya .Kenapa tiba-tiba kena pindah melaka.

"Kenapa kita kena pindah melaka .Ada masalah ke dekat balai?"

"Abang pun tak tahu kenapa Tuan Rashid nak kita berdua pergi melaka untuk melindungi Aqilah"

"Tapi sayang ok ke kita nak pindah sana "Azmi Asyraf menyoal isterinya yang masih berdiam saja di atas katil.

"Sayang ok sahaja tapi Abang kena tanya papa .Sebab papa belum tentu bagi abang pergi sana "Aminah Rose merisaukan Bapa mertuanya itu.Bapa mertua seperti tidak menyukai pekerjaan anaknya bongsunya itu.

"Sayang tak perlu risau .Tahulah abang nak buat apa"

"Baiklah kalau macam tu .Jom kita ke dapur .Rose lapar biskut "Aminah rose memegang tangan suaminya untuk keluar dari bilik mereka .

Sampai saja mereka di kawasan dapur .Aminah Rose pergi ke arah almari untuk mengeluarkan biskut coklat cip yang dibuat ibu mertuanya .

"Abang nak biskut ?.Biskut ni sedap .Mama buat ni "Aminah Rose menyuapkan biskut ke dalam mulut suaminya.

"Sedap tak"Aminah Rose memandang suaminya ingin meminta pendapat .

"Sedap sayang "Azmi Asyraf sudah mula tersenyum .Ya Allah suaminya kenapa kamu nampak comel sangat.

"Kamu berdua buat drama korea ka "Datin Maznah yang baru masuk ke kawasan dapur memandang ke arah kami.

"Mana ada mama ni "Azmi Asyraf dah mula malu . Jarang sebenarnya dia nak malu selalunya dia akan serius setiap masa.

"Alolo pipi dia merah lah "Datin Maznah mula ketawa melihat pipi anaknya sudah mula merah.

Bila melihat pipi suamiku sudah merah .Aku pun tidak tahu mengapa aku turut ketawa bersama Datin Maznah . Mungkin sebab jarang dia nak jadi macam tu.

"Mana ada merah ?Asy serius je ni "Azmi Asyraf nak tutup malu tapi tak tahu nak kata apa .

"Malu tak nak mengaku .Rose ,jom ikut mama pergi taman bunga ."Datin Maznah menghulurkan tangan ke arah Aminah Rose . Aminah Rose menyambutnya.

"Bye Asy , sambung lah kamu makan"

.....

Malam sudah kunjung tiba ,Azmi Asyraf duduk di atas sofa sambil melihat telefon pintarnya .Dato Yazid baru datang ke arah tamu . Dipandang Azmi Asyraf .

"Papa ,Asy ada perkara penting nak bagitahu Papa "Azmi Asyraf mendekati Dato Yazid .

"Benda apa yang Asy nak bagitahu Papa"

"Papa ,Asy dengan Rose nak pindah ke Melaka "

"Kenapa Asy tiba-tiba ja ?Nak pindah Melaka .Sini tak selesa ke ?"

"Bukan sebab tak selesa Papa .Asy ada tugas dekat sana .Hanya Asy dengan Rose saja boleh selesai masalah dekat sana .Asy minta izin Papa untuk pergi sana "

"Janji dengan Papa .Kamu dan Rose akan balik dengan selamat "

"Baik Papa ,Asy janji akan balik dengan selamat "Azmi Asyraf terus memeluk Papanya.Walaupun apa yang terjadi .Dia akan berusaha untuk pulang dengan selamat .





















BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now